Jump to content
IGNORERAD

Kines gripen för stöld på plan till Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En kinesisk man greps under måndagen för att ha stulit närmare 500,000 baht i svenska sedlar från en thailändsk passagerare innan planet landade på Bangkoks flygplats Suvarnabhumi.
Turistpolisen grep mannen från kinesiska Henan efter att Emirates flight EK384 landat runt klockan 13:40. Enligt anställda på Emirates berättade en thailändsk passagerare för kabinpersonal att 110,000 svenska kronor försvunnit från hennes handbagage, och att hon misstänkte den kinesiske mannen eftersom han öppnat bagagehyllan ifråga strax innan pengarna försvann.
Besättningen fann samtliga 220 sedlar under den kinesiske mannens säte och rapporterade incidenten till turistpolisen vid Bangkoks flygplats. När mannen greps ska han ha försökt erbjuda 50,000 baht som muta för att få gå fri, och han riskerar nu att dömas för både stöld och mutbrott.

 

300_85474013f4ad02e8L.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    13

  • Soengsang

    10

  • rolba

    9

  • Carl

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

HuaHindinnge
32 minuter sedan, skrev Alarik:

Tänk så mycket det går att få ihop på att plocka jordgubbar.

Var nog massage....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Var nog massage....

 

Ja många HE har det blivit, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Var nog massage....

 

Masserat jordgubbar?   :gasp:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni inte hon har sugit k*k för att tjäna såååå mycket pengar ? Många stolpskott på det här forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Masserat jordgubbar?   :gasp:

Masserat gubbar. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev flebbe:

Tror ni inte hon har sugit k*k för att tjäna såååå mycket pengar

Vad tror du?

Jag har ingen aning, kan vara vilken anledning som helst.

Och så extremt mycket pengar är det väl inte?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Vad tror du?

Jag har ingen aning, kan vara vilken anledning som helst.

Och så extremt mycket pengar är det väl inte?

Tror nog du vet vad jag menade. Du om någon med döttrar i Thailand borde ju stå upp för dom. Men roligare att dunka rygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev flebbe:

Tror nog du vet vad jag menade. Du om någon med döttrar i Thailand borde ju stå upp för dom. Men roligare att dunka rygg.

 

Nu förstår jag inte hur du tänker, eller hur du tolkade mitt inlägg.

 

Jag tar det inte alls för givet att pengarna kommer från "trumpetspel" som du skriver, men det kanske var jag som missförstod ditt inlägg?

 

Finns ju massor av kvinnor om jobbar inom restaurang, visstidsanställda, eller en kvinna som lever i Sverige som hade slanten med sig.

Jag tar det inte alls för givet att hon kommer från massagebranchen, även om jag tyckte det med att "plocka gubba"r var lite fyndigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tjejen kommer troligen från Sverige (gift med en Svensk alltså) pga sedlarna i Svensk valör, mellanlandade med Emirates (borde vara Doha) och skulle hem till föräldrarna i Thailand med lite bidrag till föräldrarna eller kanske för ett husbygge. Kanske läst på MPR att cash is king dessutom.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad tror du?

Jag har ingen aning, kan vara vilken anledning som helst.

Och så extremt mycket pengar är det väl inte?

Inte mycket pengar, men mycket kontanter. Inte troligt hon hade dom på banken och plockat ut dom. Så mycket kontanter kan komma från en försäljning dom är betald med kontanter. Och då gissar jag på massage salong eller Take away. Eller annat typ av svart arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Inte mycket pengar, men mycket kontanter. Inte troligt hon hade dom på banken och plockat ut dom. Så mycket kontanter kan komma från en försäljning dom är betald med kontanter. Och då gissar jag på massage salong eller Take away. Eller annat typ av svart arbete.

 

Gissar att många, eller åtminstone en del som är i Sverige på arbetsvisum får sin lön kontant utbetald, det är ju ändå inte olagligt.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Inte mycket pengar, men mycket kontanter. Inte troligt hon hade dom på banken och plockat ut dom. Så mycket kontanter kan komma från en försäljning dom är betald med kontanter. Och då gissar jag på massage salong eller Take away. Eller annat typ av svart arbete.

Kan väl vara gubben i Sverige som jobbat svart åxå. Det är inte enkelt att få in större summor i banken nuförtiden.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev flebbe:

Tror ni inte hon har sugit k*k för att tjäna såååå mycket pengar ? Många stolpskott på det här forumet.

 

Tror att en tjej med turistvisum för 3 månader sparar ihop dess pengar på 3 månader om hon är kreativ och kör fullservice. De jobbar oftast 6-7 dagar i veckan och gör inget annat än sover och jobbar. 

 

Hörde om en tjej som är här nu hade betalt 170.000 baht+biljett för att få komma hit och jobba så de har omkostnader också. Hon bor på salongen och pröjsar 1000 kr/månad för det. Sorgligt men sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick sämre för ägarinnan till 2 massager i Uppsala hon fick 1,5 års fängelse för koppleri ... dottern var visst med, men klarade sej från fängelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Är du i Pattaya?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Nope,Tyvärr,Blir inte förrän till vintern ;-(. Skulle vara kul med en bira då.

Du är där nu om jag förstår dig rätt, avundsjuk  är jag,

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Åker på onsdag. Jo, vi får svinga en bira när tillfälle ges!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

Åker på onsdag. Jo, vi får svinga en bira när tillfälle ges!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Trevlig tur,sätt in lite goa pix från Harrys ;-)  Och Nid ;-(

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vara en Svensk pro-kille som tror att han träffat en 20/30-åring som fallit pladask och nu gett henne slantar till hennes mors husbygge... Tjejen är djupt buddistiskt troende och välkomnar den äldre mannens gåva utan att tro annat än att han gör det av vänlighet utan motprestationer... För inte kan väl en pro-kille ha vidriga baktankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Tekkor:

... För inte kan väl en pro-kille ha vidriga baktankar!

Att hoppas på sex är in11-12-14 003.JPGga vidriga baktankar utan ljuva förhoppningar !

 

personerna på bilden är inte dom som trådstarten handlar om.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...