Jump to content
IGNORERAD

Kines gripen för stöld på plan till Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Sakhon:

Ok, efter vad jag kan se så skulle skillnaden bli helt försumbar, möjligen högst 1.000 Baht (på totalt ca 420.000) till fördel på att bära pengarna på sig. Då är det ju helt klart bättre att skicka, med tanke på krångel att hantera kontanter plus dessutom risken man utsätter sig för. (För att återkoppla lite till trådstarten)

 

Förresten, är Vasu och Superrich representativa för alla växlingskontor, eller kan det finnas något som kan "trolla" fram en bättre kurs?

Tror de har bra kurs, men min erfarenhet är liten och jag hör till typen som ibland växlar på Forex för att det är enkelt...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    13

  • Soengsang

    10

  • rolba

    9

  • Carl

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

Återkommer i ärendet om ett par dagar, dock ej skitiga femhunkor ;)

För Att slippa vänta så gjorde jag ett mer vetenskapligt test Med mikrometer. Tyvärr har jag varit och slarvat lite så jag hade bara 8500:- i fickan.

Uppmättes till 1,75 mm. 

Och tyvärr vill inte min telefon och forumet samarbeta med bilderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

För Att slippa vänta så gjorde jag ett mer vetenskapligt test Med mikrometer. Tyvärr har jag varit och slarvat lite så jag hade bara 8500:- i fickan.

Uppmättes till 1,75 mm. 

Och tyvärr vill inte min telefon och forumet samarbeta med bilderna.

Iofs beror det på hur mycket man pressar dem, jag tänkte mer på ett pack på 50000 som kommer direkt från banken, de brukar packa i 50, dvs 100 sedlar.

Ska kolla om ett par dagar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Iofs beror det på hur mycket man pressar dem, jag tänkte mer på ett pack på 50000 som kommer direkt från banken, de brukar packa i 50, dvs 100 sedlar.

Ska kolla om ett par dagar.

Ja, de slantar som förvarats i madrassen ett tag tar säkert upp mera utrymme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick maila bilden till mig själv och försöker nu lägga ut den via datorn. Dålig bild dock i min gamla jobbarlur.500.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
6 minuter sedan, skrev rolba:

Fick maila bilden till mig själv och försöker nu lägga ut den via datorn. Dålig bild dock i min gamla jobbarlur.500.jpg

Trodde du var kvar i Thailand, måste förväxlat dig med nån. För det sista jag skulle plocka med mig är en mikrometer eller ett skjutmått.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Trodde du var kvar i Thailand, måste förväxlat dig med nån. För det sista jag skulle plocka med mig är en mikrometer eller ett skjutmått.

Nä, jag är i Sverige ett par månader nu. Styr upp lite på gamla jobbet och så åker jag runt och kollar när polarna rejsar.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
Precis nyss, skrev rolba:

Nä, jag är i Sverige ett par månader nu. Styr upp lite på gamla jobbet och så åker jag runt och kollar när polarna rejsar.

Det förklarar saken, jag tänkte vem f*n har med sig en mikrometer på semestern när jag såg bilden.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Vad skulle vi åka dit för?

Svenskar är trygghetsnarkomaner.

Allt är läskigt och lite suspekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de slantar som förvarats i madrassen ett tag tar säkert upp mera utrymme.

Ungefär 70000 sek i tusenlappar ryms i en plånbok.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev rolba:

Ja, de slantar som förvarats i madrassen ett tag tar säkert upp mera utrymme.

 

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ungefär 70000 sek i tusenlappar ryms i en plånbok.

Nja nu tror jag att en sådan herre som rolba är en gammal hästhandlare, där ryms nog 70K i ett fack.

200px-Pluska.jpg

 

För övrigt känner jag en gammal skrothandlare, han går aldrig ut med mindre än 100K på sig, för att inte missa ett tillfälle som han själv säger.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...