Jump to content
IGNORERAD

Thailands fria skolgång förlängs till 15 år


MPR Nyheter

Recommended Posts

33 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Själv tycker jag som sagt att antalet är relativt få jämfört med Sverige, sen är det säkert skillnad mellan stad och landsbygd o.s.v, men den största anledningen till att barn med särskilda behov eller medfödda handikapp inte alltid har det så bra är nog ändå mer ekonomiska än att föräldrarna skiter i barnen.

Själv är jag helt övertygad om att det finns fler barn per capita i Thailand än i Sverige som har funktionsnedsättningar. Att det tex finns betydligt fler barn i Sverige än i Thailand med en bokstavsdiagnos behöver ju inte betyda att det speglar verkligheten.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    16

  • HuaHindinnge

    13

  • frogfish

    11

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Själv är jag helt övertygad om att det finns fler barn per capita i Thailand än i Sverige som har funktionsnedsättningar.

 

Ok, vad baserar du detta påstående på, personligen tror jag det är likvärdigt, har aldrig hört talas om att det skulle födas fler med funktionsnedsättningar i Thailand än något annat land?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Ok, vad baserar du detta påstående på, personligen tror jag det är likvärdigt, har aldrig hört talas om att det skulle födas fler med funktionsnedsättningar i Thailand än något annat land?

Tycker mig sett många som fått funktionsnersättningar efter dom fötts i Thailand, vanligast genom olyckor som unga. Alldeles för vanligt är ju alla moppeolyckor som ger men för livet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leifen:

Tycker mig sett många som fått funktionsnersättningar efter dom fötts i Thailand

Nu var det inte den typen av funktionsnedsättningar som det syftades på i diskussionen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nu var det inte den typen av funktionsnedsättningar som det syftades på i diskussionen.

Kanske inte, men lika stora behov har sådana barn av extra stöd.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Ok, vad baserar du detta påstående på, personligen tror jag det är likvärdigt, har aldrig hört talas om att det skulle födas fler med funktionsnedsättningar i Thailand än något annat land?

VSB ( Vanligt svenskt bondförnuft ) Jag tror att det är fler barn i Thailand som får hjärnskador vid förlossningen pga syrebrist i Thailand än i Sverige. Tror även att det är fler mammor i Thailand som är drogberoende än i Sverige vilket kan ge barnet medfödd hjärnskada. Till sist så används farliga miljögifter här i Thailand betydligt mer än i Sverige vilket åxå kan medföra medfödda funktionsnedsättningar på ett nyfött barn.

 

Fritz..

 

Glömde näringsbrist och understimulans.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
37 minuter sedan, skrev Fritz:

VSB ( Vanligt svenskt bondförnuft ) Jag tror att det är fler barn i Thailand som får hjärnskador vid förlossningen pga syrebrist i Thailand än i Sverige. Tror även att det är fler mammor i Thailand som är drogberoende än i Sverige vilket kan ge barnet medfödd hjärnskada. Till sist så används farliga miljögifter här i Thailand betydligt mer än i Sverige vilket åxå kan medföra medfödda funktionsnedsättningar på ett nyfött barn.

 

Fritz..

 

Glömde näringsbrist och understimulans.

hej  jag tänkte ge min syn. Jag har citerat Fritz och när det gäller kompetensen på landsorts sjukhusen och de resurser de har är inte den bästa. Drogberoende är jag osäker på vilka droger? Miljögifter ja helt klart. http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/962645/toxic-kitchen-of-the-world  grisuppfödare varnas för att de använder Beta-agonist. Jag ser väldigt ofta när de går och sprutar  risfälten och dikes-renar för att ta död på ogräs m.m. Gifterna rinner ner i vatten-dragen fisk lever där m.m.Jag ser när de avslutat giftbesprutningen så sätter de sig på motorcykeln och åker hem i samma kläder som de använde vid besprutningen.  Vissa använder inte de skydd de bör använda ( fortplantning). Sen hur många år tog det för ADHD blev accepterad i Sverige de har kanske inte kommit så långt i Thailand ännu. Sen är diabetes typ 2 mycket vanligt och typ 1 bland unga ökar. Jag själv är diabetiker. Till sist tror jag att kosten ( brist på vissa vitaminer och mineraler) kan vara en orsak till sjukdomarna också. Nu kanske jag blir halshuggen( inavel). mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev haan:

Hej i denna art ifrån BP 21/6 i slutet på artikeln står det något jag inte förstår. Kommer det att bli 12 eller 15 års fri skola  http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/1015765/thailands-justice-system-is-crumbling mvh

 

Det du läser där är en insändare eller ett blogginlägg, liknas med ett inlägg på MPR.

Bara informerar om detta faktum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Det du läser där är en insändare eller ett blogginlägg, liknas med ett inlägg på MPR.

Bara informerar om detta faktum.

Hej Surin jag vet inte om jag kan hålla med om det.  se artikel vem det är som skriver.  http://www.bangkokpost.com/opinion/columnist/12 Hon som skriver är inte vem som helst. eller mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev haan:

Hej Surin jag vet inte om jag kan hålla med om det.  se artikel vem det är som skriver.  http://www.bangkokpost.com/opinion/columnist/12 Hon som skriver är inte vem som helst. eller mvh

 

Du behöver inte hålla med om det. Jag bara konstaterar att det är så.

Hon kan ju ändå ha väldigt bra åsikter och tankar och det är vad de är... Hennes åsikter och tankar i opinionsdelen av Bangkok Post.

 

Just den delen i många tidningar är ju den fria delen, där man inte behöver annat än egna funderingar som grund för sina texter.

Med det sagt, så betyder ju inte det att hon har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...