Jump to content
IGNORERAD

Thailändska span klagar på prostitution


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

The Federation of Thai Spa Associations (FTSPA) har bett regeringen att ta tag i de sexuella tjänster som erbjuds på många av landets massagesalonger.
FTSPA:s rådgivare Apichai Jearadisak sade att många massagesalonger erbjuder sexuella tjänster till turister och därigenom skadar ryktet och anseendet för traditionella thailändska massagesalonger och span. Spa och traditionell massage är en stor attraktion för turister i Thailand, men enligt FTSPA kan de ta illa upp om de erbjuds ljusskygga tjänster.
Apichai nämnde även att det finns andra problem i branschen, såsom att migrantarbetare ges jobb som thaimassöser när man istället borde fokusera på att bibehålla "thaiheten" och använda arbetare som utbildats i de traditionella, thailändska teknikerna. Man uppmanar nu till ett nedslag mot illegala aktiviteter i massagesalonger, men även till högre säkerhetsstandarder för att försäkra att besökare får bra upplevelser och kommer tillbaka.

 

rsz_8569035060_527dc688bf_k.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bryr mig inte. Jag är lyckligt gift och har för länge sedan slutat att använda dessa tjänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev arnea:

Jag bryr mig inte. Jag är lyckligt gift och har för länge sedan slutat att använda dessa tjänster.

 

Det är ju just då som man är mest  tacksam över att dessa tjänster finns att tillgå. :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev arnea:

Jag bryr mig inte. Jag är lyckligt gift och har för länge sedan slutat att använda dessa tjänster.

Vad har det med civilståndet att göra? Det är väl lika skönt med en hel massage antingen man är gift eller ej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Street Hobo

Jag kan se tillslagen framför mig. När polisen drar bort skynket och kliver in mitt i en happy ending...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

555, jag fick för mig att span betydde nåt annat (poliser som snokar). Men för mig så står jag för massagen av tjejen (ja, riktig massage - inget annat), det blir billigare så. Men inte fan masserar hon min onda rygg, då får jag nog gå till nåt massageställe. Men det är jag inte sugen på, dom är lite för hårdhänta för min smak på riktiga massageställen. Visst mår man bra dagen efter, men just efteråt är det inte så roligt.

 

Undrar lite på hur dom skall skilja ut dom som är bra på thaimassage från dom som inte är det.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Undrar lite på hur dom skall skilja ut dom som är bra på thaimassage från dom som inte är det.

 

Har för mig att polisen redan tidigare har gjort tillslag (åtminstone i Patong) och kontrollerat att tjejerna som jobbar där har en godkänd utbildning i massage? Annars är väl det en bra grund att starta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 minut sedan, skrev gst:

 

Har för mig att polisen redan tidigare har gjort tillslag (åtminstone i Patong) och kontrollerat att tjejerna som jobbar där har en godkänd utbildning i massage? Annars är väl det en bra grund att starta på.

Hmm, jag tänker på 60 åriga tanter som driver en massagesalong. Jag är inte 100% säker på att dom har utbildning eller papper på det. Men nog fasiken kan dom massera även om dom är lite för hårdhänta för min smak. Och jag förväntar mig inte nån HE med dom damerna heller.

 

Papper på en enklare utbildning har jag fått för mig att man kan köpa utan större problem, men jag har inte provat så jag vet inte. Snackade med några tjejer på tåget till CM och dom skulle gå en kurs på en vecka - för att lära sig thaimassage. Dom fick säkert nåt fint diplom efter det åxå. Tanten som hållit på med det i åratal kanske inte har det fina diplomet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag bodde en tid i Thailand hos en "vän" ,var dom mycket noga med att vissa massageställen fick jag inte gå in på utan endast de som värdfolket hade godkänt, jag lotsades hela tiden att jag inte förstod anledningen till selekteringen.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant
21 timmar sedan, skrev Ken:

 

Det är ju just då som man är mest  tacksam över att dessa tjänster finns att tillgå. :big_smile:

Grattis Ken du är lyckligt gift med en farang dam

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Att sedan  den inhemska marknaden för s.k. massagetjänster är mångfalt större det skiter man i . T.I.T

Link to comment
Dela på andra sajter

On den 26 maj 2016 at 12:30, skrev Street Hobo:

Jag kan se tillslagen framför mig. När polisen drar bort skynket och kliver in mitt i en happy ending...

Polisen måste säkert prova kvaliten på endingen så att den inte utförs på ett amatörmässigt och icke thailändskt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag tänker på 60 åriga tanter som driver en massagesalong. Jag är inte 100% säker på att dom har utbildning eller papper på det. Men nog fasiken kan dom massera även om dom är lite för hårdhänta för min smak. Och jag förväntar mig inte nån HE med dom damerna heller.

 

Papper på en enklare utbildning har jag fått för mig att man kan köpa utan större problem, men jag har inte provat så jag vet inte. Snackade med några tjejer på tåget till CM och dom skulle gå en kurs på en vecka - för att lära sig thaimassage. Dom fick säkert nåt fint diplom efter det åxå. Tanten som hållit på med det i åratal kanske inte har det fina diplomet.

Man ska välja en gammal tant om ska ha riktig massage ( utan happy ending) unga tjejer brukar vara sämre

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Bevara mig väl för en RIKTIG thaimassage UTAN happy ending. Man är ju totalt värkbruten, har ont i alla muskler som man trodde försvunnit - och värken försvinner inte i brådrasket.:big_smile:

Då är frugans fotmassage betydligt bättre - och inte sällan den slutar på rätt sätt:D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Superbra, hoppas de kommer igång med dessa tillslag, span! Vill med se till att konsten med riktig massage ska bevaras. 

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Dom raidade ett av de största Soapy-Massage-ställena i Bangkok häromdagen och nu har dom upptäckt att ett flertal högre poliser på den polisstationen som ansvarar för det distriktet tog emot mutor så nu är 4 högre poliser "flyttade till administrativa tjänster"

 

Station chief and three other Huaw Kwang police transferred in wake of Nataree massage raid
 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923564-station-chief-and-3-other-huaw-kwang-police-transferred-in-wake-of-nataree-massage-raid/?utm_source=newsletter-20160609-0653&utm_medium=email&utm_campaign=news

 

 

What next for Bangkok's soapy massage parlours? Raid on Nataree to lead to small fry or the bigger fish?

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923430-what-next-for-bangkoks-soapy-massage-parlours-raid-on-nataree-to-lead-to-bigger-crackdown/?utm_source=newsletter-20160609-0653&utm_medium=email&utm_campaign=news

Monday's raid on the well known Nataree massage parlour in Rachadapisek, Bangkok, could mark a turning point in the industry.
 

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Tallviking:

Dom raidade ett av de största Soapy-Massage-ställena i Bangkok häromdagen och nu har dom upptäckt att ett flertal högre poliser på den polisstationen som ansvarar för det distriktet tog emot mutor så nu är 4 högre poliser "flyttade till administrativa tjänster"

 

Station chief and three other Huaw Kwang police transferred in wake of Nataree massage raid
 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923564-station-chief-and-3-other-huaw-kwang-police-transferred-in-wake-of-nataree-massage-raid/?utm_source=newsletter-20160609-0653&utm_medium=email&utm_campaign=news

 

 

What next for Bangkok's soapy massage parlours? Raid on Nataree to lead to small fry or the bigger fish?

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923430-what-next-for-bangkoks-soapy-massage-parlours-raid-on-nataree-to-lead-to-bigger-crackdown/?utm_source=newsletter-20160609-0653&utm_medium=email&utm_campaign=news

Monday's raid on the well known Nataree massage parlour in Rachadapisek, Bangkok, could mark a turning point in the industry.
 

Inte direkt någon högoddsare att högre poliser skulle stått med plånboken öppen !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-05-26 at 11:22, skrev Jive:

Vad har det med civilståndet att göra? Det är väl lika skönt med en hel massage antingen man är gift eller ej.

Det har väl mest med ståndet att göra...

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
10 minuter sedan, skrev Wangthong:

Inte direkt någon högoddsare att högre poliser skulle stått med plånboken öppen !!!

 

Knappast. Dom trodde nog aldrig dom skulle åka dit för det dock.

 

Jävla junta att förstöra för "hårt arbetande poliser" !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Nonki:

Det har väl mest med ståndet att göra...

 

MVH Nonki

Yes, och det ska man va jävligt rädd om och ta alla chanser man kan för att utnyttja - har min doktor sagt. Hellre tar jag en HE-massage än sitter på rummet och runkar (om nu inte frun är "in the mood")  för att hålla prostatacancern borta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Jive:

Yes, och det ska man va jävligt rädd om och ta alla chanser man kan för att utnyttja - har min doktor sagt. Hellre tar jag en HE-massage än sitter på rummet och runkar (om nu inte frun är "in the mood")  för att hålla prostatacancern borta.

Så sant som det är sagt, Jive!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...