Jump to content
IGNORERAD

Priskrig på bredband


Tallviking

Recommended Posts

Tallviking

Nu slåss bolagen om bredbandskunderna och försöker "underträffa" varandra med sänkta priser

 

AIS. 3BB och True slåss just nu. 3BB sänkte sitt 50Mb abbonemang från 2500 baht/månad till 700 baht/månad

 

AIS launches Thailand’s first prepaid broadband service, 3BB slashes prices in response

Advanced Info Service (AIS) has announced the launch of Thailand’s first prepaid fixed broadband service.

 

The service offers 15Mbps for a monthly fee of 500 baht.

According to the Bangkok Post, which quotes senior AIS executives, the company aims to become the country’s second largest broadband provider by 2019.

AIS executives say the company will invest $7 billion baht in 2016 to help roll out its broadband network to 24 provinces by the end of the year.

Another 10 billion baht will then be used to expand its fibre optic network to 40 provinces by the end of 2017.

In response to AIS’s new prepaid service, the Bangkok Post reports that rival Jasmine International Plc, which owns Triple T Broadband has slashed prices of of 3BB’s 50Mbps service from 2,500 Baht to just 700 Baht per month.

The paper also reports that True remains Thailand’s leading broadband provider with 2.5 million subscribers, followed by Triple T with 2 million subscribers and TOT Plc with over a million.

Out of the 6.5 million broadband subscribers in Thailand, 5 million still use ADSL, with 1.5 million using fibre optic.

If True and TOT Plc also decide to slash prices in a bid to counter moves from AIS and 3BB, then further reductions on the price broadband services would be good for consumers.

 

http://tech.thaivisa.com/ais-launches-thailands-first-prepaid-broadband-service-3bb-slashes-prices-in-response/15322/?utm_source=newsletter-20160525-0710&utm_medium=email&utm_campaign=news

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd men sitter fast med 3bb till december.

3BB har ju dessutom fått för sig att sätta mig bakom en NAT så jag får inte längre en globa ip adress.

Går ej att nå utifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte väl att det blivit snabbare sista tiden, pröjsar 1200 till 3bb för ett 30/3 abb men har sen ett tag kommit upp i typ 87/11.
Retat mig på att internet e så dyrt här så det här va ju goda nyheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Benjamas:

Tyckte väl att det blivit snabbare sista tiden, pröjsar 1200 till 3bb för ett 30/3 abb men har sen ett tag kommit upp i typ 87/11.
Retat mig på att internet e så dyrt här så det här va ju goda nyheter.

 

Det kommer att innebära att ännu fler kommer att belasta de redan överbelastade ledningarna (speciellt internationell trafik). Märks ju på helger när ungjävlarna inte är i skolan.  :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det kommer att innebära att ännu fler kommer att belasta de redan överbelastade ledningarna (speciellt internationell trafik). Märks ju på helger när ungjävlarna inte är i skolan.  :wacko:

Är nog inte ledningen som avgör där, mer hårdvaran på router stationerna.

Iaf så tycker jag att 3bb är fn så mycket bättre på att leverera utlovad bandbredd än ex Telia. Att jag för samma peng fått 87/11 istället för 30/3 klagar jag inte på så om det sjunker något på helgen skiter jag i.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Benjamas:

Är nog inte ledningen som avgör där, mer hårdvaran på router stationerna.

Iaf så tycker jag att 3bb är fn så mycket bättre på att leverera utlovad bandbredd än ex Telia. Att jag för samma peng fått 87/11 istället för 30/3 klagar jag inte på så om det sjunker något på helgen skiter jag i.

 

Dessa värden får du nog bara inom Thailand. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dessa värden får du nog bara inom Thailand. [emoji4]

Självklart, kör man mot övriga världen så finns ju andra flaskhalsar som inte 3bb kan påverka. Men det är tillräckligt snabbt hela tiden för att jag inte ska märka att det blir segt iaf, är ju typ bara när man laddar ner film som man har nytta av 100mb, för mig svarstiderna ett större problem men det beror ju på avstånd som inte går att påverka. Tycker att internet nu med fiber funkar kalasbra här. Hastigheten duger gott, mer det här snacket om en enda yttre brandvägg som skrämmer mig, ska dom börja blocka en massa som i Kina blir det inget kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...