Jump to content
IGNORERAD

Juiceförfalskare påkomna i Saraburi


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Som om schampoincidenten inte var nog har provinsen Saraburi nu skakats av ytterligare ett fall av förfalskning, och den här gången handlar det om apelsinjuice.
Ett vietnamesiskt par blev nyligen påkomna i distriktet Muaklek med att blanda falsk apelsinjuice som de sedan sålde små flaskor av. Istället för faktiskt apelsinjuice ska den färggranna drycken ha bestått av kranvatten, ett brandgult färgämne samt sockersubstitutet saccharin, som är runt 300 gånger sötare än socker.
De ställde sedan en korg riktiga apelsiner på sin vagn för att vilseleda kunder till att köpa flaskorna för 20 baht styck. Det är oklart vilka juridiska åtgärder som kommer tas mot paret.

 

fake_orange_juice_0.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Aj, kranvatten skulle få magen att protestera ganska friskt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

HAr även sett bilder på

 

Coca Cola, Sprite förfalskning samt Whiskey och blended spririts förfalskning

 

 

Lad of Copy

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har smakat på "apelsinjuice" som säljs på gatorna i Bangkok många gånger, det är ALLTID apelsinsaft utan en enda mililiter äkta apelsin i. Tror t.o.m de förfalskar fruktköttet med typ pappersbitar eller nått. Om man frågar "är det riktig apelsinjuice, utan socker" så svarar de naturligtvis JA!

 

Thailands valspråk: det du inte vet om har du inte ont av.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Herluf:

Jag har smakat på "apelsinjuice" som säljs på gatorna i Bangkok många gånger, det är ALLTID apelsinsaft utan en enda mililiter äkta apelsin i. Tror t.o.m de förfalskar fruktköttet med typ pappersbitar eller nått. Om man frågar "är det riktig apelsinjuice, utan socker" så svarar de naturligtvis JA!

 

Thailands valspråk: det du inte vet om har du inte ont av.

 

 

 

Hahaha, ja va fan ska de säga, "nä det är färgat kranvatten"?   Blir irriterad på kärringen varje gång vi är på marknaden och skall köpa exempelvis pomelo, då frågar hon alltid om den är söt "wan". Ja ni kan ju säkert räkna ut vad hon får som svar av försäljaren.  :rolleyes:    Klart som fan att försäljaren säger att den är söt, annars skulle hon ju inte få nånting sålt.

Personligen tycker jag att de är godare om de är lite mer åt grape hållet, alltså inte söta.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MPR Nyheter:

Det är oklart vilka juridiska åtgärder som kommer tas mot paret.

 

Ja eftersom de var utlänningar (thai kan ju inte hålla på med sånt fusk) så borde det bli ett långvarigt fängelsestraff så att omvärlden får reda på att i Thailand fuskas det inte utan kraftiga straff som följd.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Nemo said:

 

Hahaha, ja va fan ska de säga, "nä det är färgat kranvatten"?   Blir irriterad på kärringen varje gång vi är på marknaden och skall köpa exempelvis pomelo, då frågar hon alltid om den är söt "wan". Ja ni kan ju säkert räkna ut vad hon får som svar av försäljaren.  :rolleyes:    Klart som fan att försäljaren säger att den är söt, annars skulle hon ju inte få nånting sålt.

Personligen tycker jag att de är godare om de är lite mer åt grape hållet, alltså inte söta.  :)

Nästa gång ska jag fråga: Har ni färgat kranvatten med socker i, jag hatar riktig apelsin. :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Ja eftersom de var utlänningar (thai kan ju inte hålla på med sånt fusk) så borde det bli ett långvarigt fängelsestraff så att omvärlden får reda på att i Thailand fuskas det inte utan kraftiga straff som följd.

Bästa inlägget hittills, jag håller med dig. Precis vad jag sa till min fru då vi såg detta på Tv i morse.

Snuten klipper ett utländskt par, men alla thaiförsäljare gör precis likadant, men det kan man ju

inte visa upp. Min fru höll med, och kommer aldrig mer att köpa en juice av dessa försäljare

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan Walkin sreat står försäljarna och pressar apelsiner efterhand som dom säljer juise.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...