Jump to content
IGNORERAD

Tonade rutor


Herluf

Recommended Posts

 

:Bazinga::Kaboomm::wham:

 

 

 

Så, nu har jag gottat mig tillräckligt i detta med säkerhetsglas för tillfället. :XD:

Finns inget som heter säkerhetsfilm, mer än den du ser i flyget vid avg.

Alla som säger något annat är idi*ter!!!

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    15

  • Chan2014

    12

  • Surin P3

    6

  • Herluf

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

20 minuter sedan, skrev knasen:

Efter en snabb googling så kan man läsa vad ett företag med riktiga kunskaper i ämnet skriver om säkerhetsfilm. http://www.solfilmsmontage.com/?page_id=114

 

Säkerhets/splitterfilm Solfilmsmontage monterar också säkerhetsfilmen Glass-Gard, ett effektivt skydd mot inbrott och splitter. Med Glass-Gard monterat på din butik/hem blir tjuven rejält överaskad när han försöker ta sig in genom ditt fönster. Glass-Gards transparenta film håller glaset på plats även när det är krossat och gör det extremt besvärligt för tjuven att ta sig in utan att skada sig och lämna DNA. Säkerhetsfilm är ett mycket effektivt komplement till larm och den finns även med UV-skydd .

Tyvärr så har man ett trasigt glas, som man får betala för på försäkringen med självrisken..

Min vän har en Audi A8 med dubbla glas på alla sidrutor ett inbrottsförsök blev det dyrt med självrisk + 20% av rutan pris..

 

     FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev knasen:

Efter en snabb googling så kan man läsa vad ett företag med riktiga kunskaper i ämnet skriver om säkerhetsfilm. http://www.solfilmsmontage.com/?page_id=114

 

Säkerhets/splitterfilm Solfilmsmontage monterar också säkerhetsfilmen Glass-Gard, ett effektivt skydd mot inbrott och splitter. Med Glass-Gard monterat på din butik/hem blir tjuven rejält överaskad när han försöker ta sig in genom ditt fönster. Glass-Gards transparenta film håller glaset på plats även när det är krossat och gör det extremt besvärligt för tjuven att ta sig in utan att skada sig och lämna DNA. Säkerhetsfilm är ett mycket effektivt komplement till larm och den finns även med UV-skydd .

 

"gör det extremt besvärligt för tjuven att ta sig in utan att skada sig"

 

Kan man inte bli åtalad för sådant i Sverige? Har man inte skottat bort snön från trappan och sandat, så kan man ju bli ersättningsskyldig om en inbrottstjuv skulle halka och göra sig illa (stackars han) har jag hört. Kanske bara en skröna, men det skulle inte förvåna mig ett dugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Här ser jag att det finns potential till fortsatt diskussion.

Det är ju säkert inte många som vet vad glas kan användas till...

 

 

 

 

C14 Har precis givit, "som en elefant i en glasbutik" en ny mening . :) 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎05‎-‎26 at 04:06, skrev kitungmakmak:

Låter ju korkat att köra med tonade rutor fram, inte för att jag kör bil i Thailand eller öht Asien. Men jag kör inte med solglasögon på natten i Sverige heller.

Skulle nog köra med tonade i Thailand.

Inte för solen utan för att slippa farangbehandling.

Ser de att en plånbok kör så finns det ju en extra risk att bli invinkad skulle jag tro.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Ett riktigt solskydd är A och O och då gärna solskyddsfaktor 50 :great:

Solskydd.jpg

Är det din bil?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
58 minuter sedan, skrev Chan2014:

Är det din bil?

Chan2014

Nej jag har en Scania men denna har passerat vår tomt ett antal gånger

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...