Jump to content
IGNORERAD

Försäljare vägrar att flytta sig från Silom Road


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Gatuförsäljare vid Silom Road i Bangkok som beordrats att flytta sig innan 1:a juni har bett premiärministern att ingripa och föreslår även en kompromiss – att de inte ska sätta upp sina stånd fören 21:00 i utbyte mot att få vara kvar.
Försäljarna har tillhandahållits med en annan plats att fortsätta sin försäljning på eftersom de i dagsläget ockuperar trottoarer och gör det svårt för fotgängare att ta sig fram. Försäljarna vill dock inte flytta på sig och har lämnat in två brev till premiärministern. Deras representant Suamphan Detsrimontri sade att man vill att premiärminister Prayut Chan-ocha ska upphäva stadsledningens beslut.
De motiverar sin vägran att flytta till den nya platsen med att deras produkter är unikt riktade mot marknaden vid Silom. De har tidigare öppnat sina stånd klockan 19:00 på kvällen, men föreslår nu att man endast ska hålla öppet mellan 21:00 och 02:00.

 

c1_984885_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hmm, funderar på lite vad som menas med " deras produkter är unikt riktade mot marknaden vid Silom ". Men jag fattar ju inte nåt som vanligt.

Jag tror jag har varit där och kikat på piratkopior, men jag vet ju aldrig vart jag är så jag kanske var nån annanstans.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
6 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Hmm, funderar på lite vad som menas med " deras produkter är unikt riktade mot marknaden vid Silom ". Men jag fattar ju inte nåt som vanligt.

Jag tror jag har varit där och kikat på piratkopior, men jag vet ju aldrig vart jag är så jag kanske var nån annanstans.

Kan du ha varit i Umeå? ?

Link to comment
Dela på andra sajter

 Marknaden vid Silom, är det Patpong de menar så är ju de flesta kläderna mest sexiga underkläder och resten av varorna var också av sexig natur...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
11 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Kan du ha varit i Umeå? ?

Inte omöjligt, bodde på manohra hotel och så gick man in efter en soi med kings castle på ena sidan och queens castle på den andra, därefter kom man ut på en nattmarknad där dom sålde en "äkta rolex" för några hundra battingar. Kan ha varit Umeå, jag är lite vilsen ibland. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Inte omöjligt, bodde på manohra hotel och så gick man in efter en soi med kings castle på ena sidan och queens castle på den andra, därefter kom man ut på en nattmarknad där dom sålde en "äkta rolex" för några hundra battingar. Kan ha varit Umeå, jag är lite vilsen ibland. ;)

Patpong, ett par trevliga gator vid Silom där det ligger flera intressanta barer!

Lite väl turistigt, på ytan...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

dalahesten

Jag hoppas att de stänger ned stånden för gott. Otrevliga försäljare som ockuperar trottoarerna genom att sälja crystal meth-bongar, porr, förfärliga kläder och dessa trägrodor som man ska smeka med en ekivok stav för att frambringa ett märkligt läte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
On 2016-05-23 at 06:53, skrev kitungmakmak:

Hmm, funderar på lite vad som menas med " deras produkter är unikt riktade mot marknaden vid Silom ". Men jag fattar ju inte nåt som vanligt.

Jag tror jag har varit där och kikat på piratkopior, men jag vet ju aldrig vart jag är så jag kanske var nån annanstans.

Du var väll på väg till 7/11 i pakarang

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
7 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Du var väll på väg till 7/11 i pakarang

555, med dina vägbeskrivningar så är det ju ett under att jag lever. Men Miss On tog ju hand om mig.

 

Puss på dig gubben, hade så trevligt där hos er. Hoppas foten har blivit bättre nu.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag inte fattar är hur de tänker när de vill ha bort försäljarna för att turisterna skall få plats.... turisterna kommer ju för att försäljarna finns där!

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min lärare förklarade pedagogiskt att det egentligen inte finns trottoarer i Thailand, det är en synvilla, det är en plats för försäljare och mopeder som behöver köra mot trafiken....

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev Minne00:

Min lärare förklarade pedagogiskt att det egentligen inte finns trottoarer i Thailand, det är en synvilla, det är en plats för försäljare och mopeder som behöver köra mot trafiken....

Det verkar ligga mycket i det påståendet.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...