Jump to content
IGNORERAD

7-Eleven i Thailand börjar acceptera Visa-kort


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Snart kommer du inte behöva gå till en uttagsautomat för att hämta kontanter när du ska handla på 7-Eleven i Thailand, eftersom snabbköpen kommer börja acceptera kreditkort som betalning.
Thai Smart Card har skrivit under en överenskommelse med Visa för att möjliggöra för individer med dessa kort att betala med dem på 7-Eleven. Betalningsmetoden kommer först implementeras i butiker i Bangkok och turistdestinationer, vilket väntas ske under årets fjärde kvartal, men målet är att alla 7-Elevenbutiker ska acceptera kreditkort. "7-Eleven är ett brett nätverk av snabbköp. De flesta av kreditkortsanvändarna i Thailand må välja Visa, men en allians med Thai Smart Card kommer hjälpa till att utveckla det elektroniska betalsystemet i Thailand och underlätta för kunder," sade Supipong Tantiyanon från Visa Thailand.
Man har ännu inte uppgett något om minimibelopp för köp med kreditkort.

 

seven_1.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En äkta seven eleven älskare betalar kontant.

 

Det är ju en av tjusningarna med seven att man verkligen känner hur man kan krama sina 20 baht i fickan och veta att det räcker till en läsk och en chicken burger.

 

Man känner verkligen att man är i Thailand när man går runt inne i seven eleven butikerna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

En äkta seven eleven älskare betalar kontant.

 

Det är ju en av tjusningarna med seven att man verkligen känner hur man kan krama sina 20 baht i fickan och veta att det räcker till en läsk och en chicken burger.

 

Man känner verkligen att man är i Thailand när man går runt inne i seven eleven butikerna.

 

BTT

 

Härlig beskrivning, fast för mig så är det darlingen som kramar om pengarna. Men jag förstår vad du menar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

För mej som nordeakund kostar det 40kr var gång jag använder mitt visakort i Thailand Blir det så här också så fortsätter jag nog med kontanter 

Link to comment
Dela på andra sajter

För mej som nordeakund kostar det 40kr var gång jag använder mitt visakort i Thailand Blir det så här också så fortsätter jag nog med kontanter 

Eller byt bank/kort.....

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev apknug:

Eller byt bank/kort.....

Skickat från min ALE-L02 via Tapatalk

Har även ICA kort så Visa har jag mest som reserv ifall ICA krånglar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 5/19/2016 at 18:59, skrev IH-fan:

För mej som nordeakund kostar det 40kr var gång jag använder mitt visakort i Thailand Blir det så här också så fortsätter jag nog med kontanter 

Hehe, jag har med Nordea ;) Kostar bara 40kr om du tar ut pengar i ATM.INte på kortköp, aldrig. 

Fotobloggen www.djingen.blogspot.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...