Jump to content
IGNORERAD

Svenskar drabbade av inbrott i Hua Hin


MPR Nyheter

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev M33:

 

Hästar såg jag många men ingen hästskit.

Ett större problem är de vassa jävla stenarna i vattnet. Övervägde ett tag att köpa ett Crocs att bada med efter att jag hade skurit upp ena foten....men som tur var så behöll jag lugnet.

 

Vi såg en massa hästskit, men de hade folk som plockade upp...

De sylvassa, jävla kalkstenshelvetena gjorde att vi aldrig återvände...

Det finns ju så många bättre stränder att besöka i Thailand, och alldeles intill Stenhuvudet ock...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    8

  • Soengsang

    4

  • rajraj

    4

  • leifen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De fina stränderna börjar 5km söder om Hua Hin och räcker ända till Pranburi rivers mynning.

 

Är väl nästan bara korttidsturister som nyttjar stranden i HH.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

De fina stränderna börjar 5km söder om Hua Hin och räcker ända till Pranburi rivers mynning.

 

Är väl nästan bara korttidsturister som nyttjar stranden i HH.

Är väl inte särskilt mycket folk som badar där, men fin att promenera på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lyckades hitta en trevlig strand i Cha-am åxå. Eller jag tror att jag var i Cha-am i alla fall. Vad det nu har med inbrott i HH att göra...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

De fina stränderna börjar 5km söder om Hua Hin och räcker ända till Pranburi rivers mynning.

 

Är väl nästan bara korttidsturister som nyttjar stranden i HH.

 

Testade även Takiab, troligtvis den tråkigaste strand jag någonsin besökt. Men inte en häst långt så långt man såg, knappt någon människa heller....

 

574676_10150797663948324_102766620_n.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är väl inte särskilt mycket folk som badar där, men fin att promenera på.

Kan vara mycket folk där på helger och när det är skollov, men ingen trängsel :)  cypressträden ger fin skugga.

 

Ungarna badar och vuxna äter samt dricker som vanligt

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev leifen:

De fina stränderna börjar 5km söder om Hua Hin och räcker ända till Pranburi rivers mynning.

 

Är väl nästan bara korttidsturister som nyttjar stranden i HH.

Stämmer bra , kommer man ner till stranden från HH centrum så möts man av hästuthyrarna

Men flyttar man sig bara lite söder ut så finns fina stränder

Bland annat armestranden utan fösäljare mm ...

Sälva stan tycker jag är trevlig och lagom stor.

Ett tips e att läsa LtD trådar

rajraj

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Är väl inte särskilt mycket folk som badar där, men fin att promenera på.

Å Rida Hästar på!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

De kriminella måste ju försörja sig på nåt annat sätt nu när militären klämmer åt deras förra arbetsgivare(maffiosos)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
14 timmar sedan, skrev Tommy:

De kanske behöver en sån där Tsunami, som ni brukar ha i Khao Lak, den spolade rent...

 

EDIT: dumt skrivet, men vill inte ta bort det.

"Har du trampat i klaveret, stå för guds skull kvar. (det väsnas än mer när du försöker ta dej ur)."

 

MVH Tommy

 

13 timmar sedan, skrev Tommy:

Skojar och skojar...

Eller skriver som det är?

Det spolades rent.

 

Det är ca 11,5 år sedan Tsunamin drabbade, bland annat Khao Lak. Mer än 540 Svenska liv togs, av totalt 250.000.

Ytterst få bryr sej längre, knappt ens media.

Jag kommer aldrig att glömma den 26e December 2004.

 

MVH Tommy

 

 

 

För oss som befann sej i något av områdena som drabbades så glöms det aldrig.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

De som klagar på de vassa stenarna på stranden i Hua Hin måste vara extremt lata. Stenarna finns bara i början av stranden (ca 200 meter) men stranden är fem kilometer lång så orkar man bara gå längre än 200 meter så finns det inte en sten i vattnet.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh Du har väl varit på mycke skuggsida,

Nja, Tavelsjö har jag bara passerat, ingen åsikt om det stället :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

 

För oss som befann sej i något av områdena som drabbades så glöms det aldrig.

Jag har 3 vänner som lämnade Phuket för att vara med på vårt bröllop i Bangkok den 25e Dec 2004, de klarade sej från Tsunamin!

Det minns de än idag!

 

Min kära hustru (som är extremt rädd för nålar) var med mej på ett stort sjukhus i Bangkok dagen efter Tsunamin, där vi gav blod, och vi hjälpte även ett gäng svenskar som ville ge blod med tolkning den dagen, det var första gången hon gav blod.

 

Sen vart vårt planerade smekmånadsresmål, Koh Chang fullt pga alla som reste dit istället för till Phuket.

Så vi firade smekmånad i Patong, efter samtal med våra vänner som rest tillbaka dit, var där innan Nyåret och fanns med på bilder från Nyårsfirandet på Bangla Road, inför 2005 i Phuket Gazatte.

 

Det var en intressant resa och i Patong var det väldigt lite skadat.

Stranden i Patong, med bara jag och frugan på var fantastiskt vacker!

Så jag glömmer inte heller Tsunamin.

 

MVH Tommy

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
18 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag har 3 vänner som lämnade Phuket för att vara med på vårt bröllop i Bangkok den 25e Dec 2004, de klarade sej från Tsunamin!

Det minns de än idag!

 

Min kära hustru (som är extremt rädd för nålar) var med mej på ett stort sjukhus i Bangkok dagen efter Tsunamin, där vi gav blod, och vi hjälpte även ett gäng svenskar som ville ge blod med tolkning den dagen, det var första gången hon gav blod.

 

Sen vart vårt planerade smekmånadsresmål, Koh Chang fullt pga alla som reste dit istället för till Phuket.

Så vi firade smekmånad i Patong, efter samtal med våra vänner som rest tillbaka dit, var där innan Nyåret och fanns med på bilder från Nyårsfirandet på Bangla Road, inför 2005 i Phuket Gazatte.

 

Det var en intressant resa och i Patong var det väldigt lite skadat.

Stranden i Patong, med bara jag och frugan på var fantastiskt vacker!

Så jag glömmer inte heller Tsunamin.

 

MVH Tommy

 

 

AV dykgänget jag var ute med på julafton fanns bara fyra levande två dygn senare, detta ska vara inklusive båtens besättning.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-05-12 at 12:19, skrev MPR Nyheter:

Inbrottstjuvar har slagit till mot ett hem i Hua Hin som tillhör ett svenskt par.
Inbrottet genomfördes när svenskarna befann sig i Sverige, och hemmet på Soi Hua Hin 94 hade lämnats i en thailändsk mans vård. Hemmet ligger i närheten av den plats där en svensk kvinna nyligen föll från sin motorcykel och sedan bestals av tre thailändska män hon trodde hade kommit för att hjälpa henne.
När 39-årige Khomsan Hormhao kom för att städa och spreja mot termiter i huset upptäckte han att ett inbrott skett. Ett mindre kassaskåp hade slitits ut ur garderoben, placerats på en handduk och sedan brutits upp med verktyg. Allt förutom nycklar till en motorcykel och en bil hade stulits, men det är oklart vad som fanns i kassaskåpet. Tjuvarna passade även på att stjäla vin såväl som choklad och läsk ur kylskåpet. Övervakningskamerorna som fanns vid huset ska dessvärre ha varit falska.

 

hhh.jpg
Källa

Lämnat huset i en thailändsk mans vård.  Måhanda har någon informerat tjuvarna var strongboxen fanns och att det kunde finnas värdesaker där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi såg en massa hästskit, men de hade folk som plockade upp...

De sylvassa, jävla kalkstenshelvetena gjorde att vi aldrig återvände...

Det finns ju så många bättre stränder att besöka i Thailand, och alldeles intill Stenhuvudet ock...

 

MVH Tommy

På 7km strand är det sten på max 200 m resten finns inte ett gruskorn på

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...