Jump to content
IGNORERAD

Olle Ljungström är död


edvardpop

Recommended Posts

edvardpop

Fick just reda på att en av det här landets mest säregna artister avlidit endast 54 år gammal. Vila i frid.

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

RIP men han brände ljuset i båda ändar så någon överraskning är det inte.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Peolito:

RIP men han brände ljuset i båda ändar så någon överraskning är det inte.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

På vilket sätt?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
28 minuter sedan, skrev SatanG:

 

På vilket sätt?

 

/ SatanG

Han var periodvis svår på heroinet.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag dras med en del fysiska men, men jag är ju en medelålders man och med tanke på att jag levt ett osunt liv med överdosering av fett, alkohol och diverse preparat såär jag nog i hyfsat gott skick. Men faktum är att för första gången i svensk historia sjunker medellivslängden och det känns väl som att jag kommer att spä på den trenden. "

 

Ja så blev det ju tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev edvardpop:

Fick just reda på att en av det här landets mest säregna artister avlidit endast 54 år gammal. Vila i frid.

 

 

Trodde det var Ugglan Magnus som hade gjort den.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
1 timme sedan, skrev audirs2:

Trodde det var Ugglan Magnus som hade gjort den.

Nä. han gjorde om den i serien stjärnorna på slottet eller vad sjutton TV-serien hette.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

 

Var väl ingen hemlighet att Olle Ljungström hade problem med droger. En av hans kändaste låtar inleds

tex med raderna "En vanlig dag med heroin, det räcker för mig". Trodde dock att flytten till landet utanför

Alingsås skulle hjälpa till för att hålla honom borta från dem och därmed bidra till en bättre hälsa. Nu vet

jag iof sig inte vad dödsorsaken var...

 

Träffade Olle Ljungström vid två tillfällen. Först på fyllan inne på ett nattöppet snabbmatställe i Stockholm

för en del år sedan. Har för mig att jag då gillande kommenterade ngt han sagt i en artikel i nån blaska.

Han var ju lite av en citatmaskin... Andra gången var på Bokmässan i Göteborg 2011. Passade då på att få 

hans då nyutkomna självbiografi signerad. Sparade ju lite grand på autografer som barn men den jag fick av 

Olle är nog den finaste jag fått.

 

IMG_2400_zpszwrwrnvx.jpg

 

 

334797_10151207563959827_1138419956_o_zp

 

 

IMG_2415_zpsjgdkxhaa.jpg

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

I ditt bröst
Finns en kuslig maskin
Den har en röst
Och slukar dyrbar bensin
Den producerar hopp
Och kastrerar drömmar ibland
När den säger stopp
Så känner du just ingenting

Vi som krossas
Krossar och går på
Små späda barn
Med hjärtan som elefanter

Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta
Mer

Mitt hjärtas röst
Kan nog va ostämt ibland
Instängd i ett bröst
En ambasad som saknar sitt land
Men för blommor
Hjärtan ängar
Makalösa stränder
Föll ensamrätten rätt i
Christer Sjögrens händer

Vi som krossas
Krossar och går på
Små späda barn
Med hjärtan som elefanter

Gud uppfinn nåt nytt
Som gör det lätt att hålla ut
Nåt för dom som väntar
Dom som orkar vänta
Mer

 

("Nåt för dem som orkar vänta", Olle Ljungström)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Verkar vara ett brott som är bakomliggande hans död?? Hörde att hans hus är avspärrat?! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Fy fan va tragiskt men vad är det som händer egentligen......

Under det senaste året så har musikikoner trillat av pinn i allt snabbare tempo.....

Vem blir det härnäst?

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Fy fan va tragiskt men vad är det som händer egentligen......

Under det senaste året så har musikikoner trillat av pinn i allt snabbare tempo.....

Vem blir det härnäst?

Nu var det ju inte nån direkt överraskning att Olle avlidit. Såg honom på Så mycket bättre. Vilket skick han var i. Trodde han skulle dö vilken sekund som helst. Hört att han fallit in i drogträsket igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
7 timmar sedan, skrev wUThai:

Verkar vara ett brott som är bakomliggande hans död?? Hörde att hans hus är avspärrat?! 

Ren rutin när det gäller händelser av denna typ.

Han har avlidit i hemmet och dödsorsaken är okänd, då gör man en teknisk undersökning av hemmet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

SWED THAI

Hemtjänsten ska ha hittat honom död när dom kom till  hans hus i Gräfsnäs i morse eller i natt.

Avspärrat tidigt i morse. Men inga avspärrningar ikväll när jag akte förbi hans hem.

 

SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop
3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Fy fan va tragiskt men vad är det som händer egentligen......

Under det senaste året så har musikikoner trillat av pinn i allt snabbare tempo.....

Vem blir det härnäst?

 

Kan man fråga sig. Nästan så man skulle kunna tro att det är en epidemi som går. Minns när och var jag befann mig då musiklegender som Elvis,

John Lennon, Phil Lynnot, Curt Kobain och Joe Strummer dog men det var inom en ganska stor tidsrymd. Nu har det varit flera stycken bara

under senaste halvåret.

 

Det är nog bara att ställa in sig på att de rockstjärnor som inte redan trillat av pinn pga självförbrännande liv med för mycket droger kommer göra det

under de närmaste åren pga naturliga orsaker såsom hög ålder. Tänker på alla dem som började göra musik under 60 och 70-talet och som börjar komma

i åren. Medlemmarna i Stones, Pink Floyd, Neil Young, Ozzy Osbourne och Iggy Pop för att ta några exempel. Svårt att missa ngt nu för tiden också med det

medialandskap som råder. Numera får ju tom dokusåpakändisar som går ur tiden en notis. Annat var det 1980 när Bon Scott kvävdes i sina egna spyor,

en händelsen som gick mig spårlöst förbi. Om det berodde på att Acdc då ännu inte hunnit bli husgudar eller bristande info i pressen ska jag dock låta vara osagt.

  

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev wUThai:

Nu var det ju inte nån direkt överraskning att Olle avlidit. Såg honom på Så mycket bättre. Vilket skick han var i. Trodde han skulle dö vilken sekund som helst. Hört att han fallit in i drogträsket igen. 

Det är oftast i detta "skick" vår tids stora stjärnor bara försvinner plötsligt till allas förvåning och med en stor sorg & besvikelse som åtföljd.

Till Olle och Ni andra som bara försvann hipp som happ sista året, skulle jag med själviskhet bara vilja säga till dem alla: Men vaffan, kunde ni verkligen inte vara kvar mer än så? Ni har gjort mig riktigt besviken och ledsen.

Min kvot för "saknad" är sedan länge fulltecknat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tråkigt att höra, gillade denne eftersom han vågade vara unik och höll en egen stil.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop
5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Tråkigt att höra, gillade denne eftersom han vågade vara unik och höll en egen stil.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det finns bara en Olle Ljungström men hans musik kommer alltid leva vidare.

Olle Ljungström lever. Han är bara avliden.

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

SWED THAI
20 timmar sedan, skrev wUThai:

Nu var det ju inte nån direkt överraskning att Olle avlidit. Såg honom på Så mycket bättre. Vilket skick han var i. Trodde han skulle dö vilken sekund som helst. Hört att han fallit in i drogträsket igen. 

Nagon sa att han haft en stroke för nagot ar sedan. Kan ju vara det som gjorde att han sag ut att vara i daligt skick.

Vet ej sanningshalten i det.

Avspärrningarna är borta runt huset.

 

SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Min favorit med Olle Ljungström - en duett!

 

 

 

Min första kontakt med Reeperbahn var i Staffan Hildebrands pekoral G, där de gestaltade det suspekta bandet Nürnberg 47. Hundarna brinner...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

edvardpop

Ett Olle-citat. Hittade en intervju han gjorde för Tidningen Pop i mitten av 90-talet. Lite kul i retrospektiv efter hans

medverkan i Så mycket bättre där ju han och Magnus Uggla i alla fall gav sken av att ha blivit väldigt goda vänner.

 

"Stod försäljningssiffrorna i proportion till uppmärksamheten skulle jag nästan vara rikare än Tomas Ledin nu.

Men tyvärr… Ja, i alla fall; det är klart att en tekniskt duktig musiker blir provocerad om allt strålkastarsken

riktas på en som inte kan sjunga och skriver konstiga texter om en vanlig dag på heroin och jesus kan och

allt vad fan det var. Jag såg att Magnus Uggla tycker jag är obegriplig. Det passar mig bra. Jag vill inte att

en sån som Magnus Uggla ska förstå mig."

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev edvardpop:

Ett Olle-citat. Hittade en intervju han gjorde för Tidningen Pop i mitten av 90-talet. Lite kul i retrospektiv efter hans

medverkan i Så mycket bättre där ju han och Magnus Uggla i alla fall gav sken av att ha blivit väldigt goda vänner.

 

"Stod försäljningssiffrorna i proportion till uppmärksamheten skulle jag nästan vara rikare än Tomas Ledin nu.

Men tyvärr… Ja, i alla fall; det är klart att en tekniskt duktig musiker blir provocerad om allt strålkastarsken

riktas på en som inte kan sjunga och skriver konstiga texter om en vanlig dag på heroin och jesus kan och

allt vad fan det var. Jag såg att Magnus Uggla tycker jag är obegriplig. Det passar mig bra. Jag vill inte att

en sån som Magnus Uggla ska förstå mig."

 

 

Jag träffade Uggla på ett 5* hotell i Khao Lak 2002. Min systers 14 åriga son bad om en autograf när dom stod intill varann i receptionen. Han fnös och knorrade och klottra nåt i hans idolbok där signaturer från ett flertal kända personer redan fanns. Hur som helst, snubben gjorde min systers son lycklig och stolt. Det tog säkert en hel vecka av grabbens första vistelse i Thailand att sluta tjöta om den där autografen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...