Jump to content
IGNORERAD

Handikappad dödad av svärdbeväpnat gäng i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Ett gäng thailändska män beväpnade med svärd dödade under söndagen en handikappad man i Bangkok.
Den 36-åriga mannen dödades eftersom han verbalt försvarat sig efter att de retat honom för hans handikapp. Dådet ska ha fångats av bevakningsbilder som letat sig ut på internet. Polisen kallades till platsen tidigt på söndagen men lyckades inte avbryta attacken förrän de avfyrade sina vapen i luften.
Mannen arbetade med att leverera bröd och hade ett handikappat ben, vilket gjorde att han haltade när han gick. De unga, alkoholpåverkade männen sade att de körde förbi mannen på sina motorcyklar och hånade honom för hans handikapp. När han blev arg och svarade attackerade de honom med svärdliknande knivar samt en tegelsten. Mannen fördes till Paolo Hospital, men hans liv gick inte att rädda.

 

bkk.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    7

  • Nemo

    7

  • janne_h

    6

  • Celsius

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En rejäl svensk knivlag skulle nog vara på sin plats.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Polisen kallades till platsen tidigt på söndagen men lyckades inte avbryta attacken förrän de avfyrade sina vapen i luften.

 

Varför i helvete sköt de dem inte i huvudet? Blev de ens tillfångatagna? Sätt snutarna på inaktiv tjänst eller ge dem sparken direkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka kryp. Ut med pungen på dom och klipp till med ett par tegelstenar så kan dom ställa upp i en gosskör.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar lite om artikeln verkligen är riktig...att inget annat låg bakom..stämmer det så är livstidsstraff humant ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejösses, ett gäng fulla ungdomar ger sig på en handikappad man som jobbar med att leverera bröd och dödar honom... Hade jag varit polisen på plats så hade jag nog sett till att låta "mob justice" ta hand om grabbarna.

 

Att ge sig på handikappade är nog så lågt man kan sjunka. Hoppas de greps och hoppas på att de får dödsstraff. Jävla idi*ter!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Släng in dom i ett fängelse med afro amerikanska bögar!:doubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Släng in dom i ett fängelse med afro amerikanska bögar!:doubt:

Eller när vi ändå pratar afro Amerikaner.....

 

//S

 

 

Ändrades av Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
6 minuter sedan, skrev Stefan:

Eller när vi ändå pratar afro Amerikaner.....

 

//S

 

 

 

Underbar filmsekvens, från en av de bästa filmer som någonsin gjorts för den delen!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Underbar filmsekvens, från en av de bästa filmer som någonsin gjorts för den delen!

Japp, kan bara hålla med dig!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Pulp fiction, eller vad den nu hette... tja då spårade denna tråd ur åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Pulp fiction, eller vad den nu hette... tja då spårade denna tråd ur åxå.

Sorry!

Tyckte bara att Audirs straff krävde detta.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Det blev jag ju inte muntrare av. Vad lär dom sig hemma egentligen...

När de hånar och sedan har ihjäl en haltande/handikappad människa, så är det väl ganska uppenbart vilken människosyn och attityd de har lärt sej från sitt "oantastliga" polishem.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är ni? Hallå?

 

Jag väntar på att höra ifrån gänget som hävdar att Thailand inte skiljer sig från andra länder eller Sverige när det gäller denna typ av bestialiskt våld, att det händer ungefär detsamma i Sverige, åtminstone i de svenska förorterna. Från forumets "patrioter" antyds att detta beror på den invandringspolitik som förs av Sverige. Får vi höra från er? Hur stor tror ni sannolikheten är att ett gäng med svärd (varav fyra söner till poliser, märk väl) går runt i centrala Stockholm och antastar, hånar och hugger ner en handikappad människa?

 

Thailand är speciellt på många sätt. både bra och dåliga. Just detta med det besinningslösa och vansinniga våldet är ett av de mest negativa särdragen med landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

 Vad lär dom sig hemma egentligen...

 

Det är nog genetiskt betingat.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Celsius:

Var är ni? Hallå?

 

Jag väntar på att höra ifrån gänget som hävdar att Thailand inte skiljer sig från andra länder eller Sverige när det gäller denna typ av bestialiskt våld, att det händer ungefär detsamma i Sverige, åtminstone i de svenska förorterna. Från forumets "patrioter" antyds att detta beror på den invandringspolitik som förs av Sverige. Får vi höra från er? Hur stor tror ni sannolikheten är att ett gäng med svärd (varav fyra söner till poliser, märk väl) går runt i centrala Stockholm och antastar, hånar och hugger ner en handikappad människa?

 

Thailand är speciellt på många sätt. både bra och dåliga. Just detta med det besinningslösa och vansinniga våldet är ett av de mest negativa särdragen med landet.

 

Amen!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev Celsius:

 

 

Thailand är speciellt på många sätt. både bra och dåliga. Just detta med det besinningslösa och vansinniga våldet är ett av de mest negativa särdragen med landet.

Hej

 

Kan bara instämma i denna mening , startade för inte så länge sedan en tråd i ämnet brottsvåg i Thailand, men då var det några medlemmar som tyckte att Thailand var ett ovanligt tryggt land, med lite grovt våld och mord, dessa skribenter kände sig mer oroliga i Sverige.

Själv är jag mycket väl medveten om att våld tyvärr är en realitet i Thailand, många bär knivar och machete, det finns ganska mycket skjutvapen ute i samhället som används, våldtäkter är inte ovanligt o.s.v, alkohol, droger, ett ojämlikt samhälle med stora klyftor och tillgång på vapen är ingen bra kombination.

 

Även på landet har vi problem med ungdomar som skjuter och slåss mellan olika byar, gruppvåldtäkter förekommer, även förståndshandikappade riskerar att våldtas m.m vilket jag har rapporterat om i min tråd ifrån byn, på landets Universitet slåss man mot varandra vilket leder till både dödsfall och skadade, på turistorter överfalls turister av alla möjliga anledningar t.ex en guldkedja runt halsen, pengar och kreditkort eller t.o.m bara för att dom är utlänningar.

 

Man bör vara medveten om riskerna och se upp, Thailand är inte bara sol, leende och fina stränder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

 

Kan bara instämma i denna mening , startade för inte så länge sedan en tråd i ämnet brottsvåg i Thailand, men då var det några medlemmar som tyckte att Thailand var ett ovanligt tryggt land, med lite grovt våld och mord, dessa skribenter kände sig mer oroliga i Sverige.

Själv är jag mycket väl medveten om att våld tyvärr är en realitet i Thailand, många bär knivar och machete, det finns ganska mycket skjutvapen ute i samhället som används, våldtäkter är inte ovanligt o.s.v, alkohol, droger, ett ojämlikt samhälle med stora klyftor och tillgång på vapen är ingen bra kombination.

 

Även på landet har vi problem med ungdomar som skjuter och slåss mellan olika byar, gruppvåldtäkter förekommer, även förståndshandikappade riskerar att våldtas m.m vilket jag har rapporterat om i min tråd ifrån byn, på landets Universitet slåss man mot varandra vilket leder till både dödsfall och skadade, på turistorter överfalls turister av alla möjliga anledningar t.ex en guldkedja runt halsen, pengar och kreditkort eller t.o.m bara för att dom är utlänningar.

 

Man bör vara medveten om riskerna och se upp, Thailand är inte bara sol, leende och fina stränder.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det ena utesluter inte det andra. Nu bor ju du på västkusten i Sverige. Och där kan jag tänka mig att det är relativt lugnt en fredagskväll. I Stockholms innerstad förekommer minst lika mycket våld som i Thailand om inte mer. Dock är det så pass vanligt så att svensk media uppmärksammar inte allt som händer.

Blir ungefär som när jag gjorde lumpen i Uppsala på 80 talet. Och läste i Uppsala Nya Tidning om allt våld som förekom. Fick intrycket av tidningen att Uppsala var våldsammare än Stockholm. Skillnaden var naturligtvis att stockholmsmedia kan ej uppmärksamma allt våld. Och tar bara upp det mest spektakulära våldet. Medans man i Uppsala i brist på nyheter skrev om det mesta som hände på stan. Tror att det är lite så även i Thailand.

 

Thailändskt våld har naturligtvis en annan karaktär. Då det är vanligare att Thailändare ger sig på en i grupp än att som i Stockholm man kan bli rånad eller antastad av enskilda gärningsmän. Dock är kniv och vapen våld tyvärr ganska vanligt i Sveriges storstäder.

Och för att inte tala om gängvåldet där vanligt folk drabbas bara genom att vara på fel plats när olika gäng ger sig på varandra till exempel på vissa krogar där man gått in med skjutvapen.

Så att ställa Sverige mot Thailand är nog helt fel, då våldet är av olika karaktär. Detta till trots så känner jag mig mera säker i Bangkok en sen kväll än i Stockholm. Där risken kan vara överhängande att bli rånad om man befinner sig på fel plats vid fel tillfälle.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

 

Det ena utesluter inte det andra. Nu bor ju du på västkusten i Sverige. Och där kan jag tänka mig att det är relativt lugnt en fredagskväll. I Stockholms innerstad förekommer minst lika mycket våld som i Thailand om inte mer. Dock är det så pass vanligt så att svensk media uppmärksammar inte allt som händer.

Blir ungefär som när jag gjorde lumpen i Uppsala på 80 talet. Och läste i Uppsala Nya Tidning om allt våld som förekom. Fick intrycket av tidningen att Uppsala var våldsammare än Stockholm. Skillnaden var naturligtvis att stockholmsmedia kan ej uppmärksamma allt våld. Och tar bara upp det mest spektakulära våldet. Medans man i Uppsala i brist på nyheter skrev om det mesta som hände på stan. Tror att det är lite så även i Thailand.

 

Thailändskt våld har naturligtvis en annan karaktär. Då det är vanligare att Thailändare ger sig på en i grupp än att som i Stockholm man kan bli rånad eller antastad av enskilda gärningsmän. Dock är kniv och vapen våld tyvärr ganska vanligt i Sveriges storstäder.

Och för att inte tala om gängvåldet där vanligt folk drabbas bara genom att vara på fel plats när olika gäng ger sig på varandra till exempel på vissa krogar där man gått in med skjutvapen.

Så att ställa Sverige mot Thailand är nog helt fel, då våldet är av olika karaktär. Detta till trots så känner jag mig mera säker i Bangkok en sen kväll än i Stockholm. Där risken kan vara överhängande att bli rånad om man befinner sig på fel plats vid fel tillfälle.

 

Jag tycker att IL beskrev verkligheten här ganska bra och balanserat, men eftersom det var IL så ser du bara skit i allt som han skriver.

Om vi ändrar lite i den fetade meningen till "att ställa svenskar mot thailändare", är det ok för din del? I så fall hävdar jag att det saknas spärrar hos många fler thailändare än hos svenskar och särskilt om det finns alkohol med i bilden, där är det en jävla skillnad!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

 

Jag tycker att IL beskrev verkligheten här ganska bra och balanserat, men eftersom det var IL så ser du bara skit i allt som han skriver.

Om vi ändrar lite i den fetade meningen till "att ställa svenskar mot thailändare", är det ok för din del? I så fall hävdar jag att det saknas spärrar hos många fler thailändare än hos svenskar och särskilt om det finns alkohol med i bilden, där är det en jävla skillnad!

2 saker. Dels så svarade jag just IL för att han beskrev att han haft diskussion med andra om detta tidigare. Jag var en av dessa andra.

Det jag skriver är således en sakfråga och inte en personfråga.

 

Om du läser det jag skriver. Så skriver jag att thailändskt våld har en annan karaktär. Men det är minst lika vanligt om inte mer vanligt med våld i Sverige.

Enkelt menar jag att när väl thailändare ger sig på andra, vilket många gånger sker under alkohol precis som i andra länder. Så har thailändare en förmåga att ge sig på folk i grupp.

Dock häävdar jag bestämt att det är större risk att råka illa ut en fredagskväll i Stockholm än i Bangkok. Då så fort någonting dylika händer så skriver Thailändsk media om det. Vilket inte svensk media alla gånger gör. I Pattaya där du bor tror jag våldet är högre. Vilket då kan förklaras med att på grund av den ruljans med turister och pengar. Så vallfärdar ju många rackelthai dit på grund av detta för att försöka få sin del av kakan.

Däremot vill jag bestämt hävda att Thai i gemen är ganska fredliga av sig jämfört med västerlänningar.

När min fru för ett gäng år sedan kom till Sverige så åkte hon med mig i spolbilen en fredag. det var flertalet fyllskallar som var framme och skulle slita upp bildörren där hon satt.

Och att det händer mycket våld i Stockholm en fredagskväll skulle nog bara den mest naive personen förneka.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev janne_h:

2 saker. Dels så svarade jag just IL för att han beskrev att han haft diskussion med andra om detta tidigare. Jag var en av dessa andra.

Det jag skriver är således en sakfråga och inte en personfråga.

 

Om du läser det jag skriver. Så skriver jag att thailändskt våld har en annan karaktär. Men det är minst lika vanligt om inte mer vanligt med våld i Sverige.

Enkelt menar jag att när väl thailändare ger sig på andra, vilket många gånger sker under alkohol precis som i andra länder. Så har thailändare en förmåga att ge sig på folk i grupp.

Dock häävdar jag bestämt att det är större risk att råka illa ut en fredagskväll i Stockholm än i Bangkok. Då så fort någonting dylika händer så skriver Thailändsk media om det. Vilket inte svensk media alla gånger gör. I Pattaya där du bor tror jag våldet är högre. Vilket då kan förklaras med att på grund av den ruljans med turister och pengar. Så vallfärdar ju många rackelthai dit på grund av detta för att försöka få sin del av kakan.

Däremot vill jag bestämt hävda att Thai i gemen är ganska fredliga av sig jämfört med västerlänningar.

När min fru för ett gäng år sedan kom till Sverige så åkte hon med mig i spolbilen en fredag. det var flertalet fyllskallar som var framme och skulle slita upp bildörren där hon satt.

Och att det händer mycket våld i Stockholm en fredagskväll skulle nog bara den mest naive personen förneka.

Med tanke på att Pattaya är en utpräglad partystad, så är här förvånandsvärt lugnt och här ska både män och kvinnor vara synbart packade och helst röra sej på morgonkvisten  i katöjkvarteren för att bli rånade eller våldtagna. I Pattaya har vi en särskild poliskår som heter mc-taxi och de vill inte ha onödigt bråk, så de bidrar starkt till lugn och ordning här.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ven f*n travar omkring med ett svärd på sig normalt sett, jag hade ju en kniv under huvudkudden eftersom jag hade galler för fönstret och bodde på andra våningen så om nån yaba-inspirerad yngling skulle få för sig att jag minsann var en rik farang så hade jag en utväg. Men att ta med mig kniven ut på stan fanns inte ens i skallen.

 

Känns som att dom letat efter nån att terra för skojs skull. Sen gick det kanske lite för långt. Men, lås in och kasta bort nyckeln är väl det enda vettiga.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...