Jump to content
IGNORERAD

Hotel Bkk och Pattaya


kenneth073

Recommended Posts

kenneth073

Tänk att det ska vara så svårt att boka hotel ,det vill gärna bli samma hela tiden.

Tänkte höra med er om bra hotel med swimmingpool i Bkk och Pattaya i första hand ,helst inte över 1500 bath och helst med frukost.

Blir en snabb visit  2 veckor funderar också på Chiang-mai eller Chiang rai men där har vi bott på bra hotel ,men ruvar ni på några guldkorn så......

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligtvis helt ok, men jag offrar nog ändå en hundralapp till och väljer Areca Lodge och bokar direkt med Areca.

Kanske beroende på att vi bott där ett flertal gånger och gillar både läget och rummen - även maten.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
18 minuter sedan, skrev Benriach:

Jag är lite nyfiken på detta hotell i Pattaya...

 

http://global.premierinn.com/Pattaya-hotels

 

Det där var ett OZO hotel när det öppnade, vilket är mindre än ett år sedan. Plötsligt bytte de kedja till Premier Inn. Haft kompisar som bott där när det var OZO. Helt ok, men ingen var supernöjd. Poolen på taket, rätt liten tydligen, rummen också rätt små. Men läget är ju kanon, precis bakom Avenue.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
30 minuter sedan, skrev kenneth073:

Tänk att det ska vara så svårt att boka hotel ,det vill gärna bli samma hela tiden.

Tänkte höra med er om bra hotel med swimmingpool i Bkk och Pattaya i första hand ,helst inte över 1500 bath och helst med frukost.

Blir en snabb visit  2 veckor funderar också på Chiang-mai eller Chiang rai men där har vi bott på bra hotel ,men ruvar ni på några guldkorn så......

 

Nature View på Soi Buakhow. Prisvärt.

 

www.natureviewpattaya.com 

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073
53 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Nature View på Soi Buakhow. Prisvärt.

 

www.natureviewpattaya.com 

Det ser bra ut och läget är ju helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Nature View på Soi Buakhow. Prisvärt.

 

www.natureviewpattaya.com 

Har bott där och tyckte hotellet var bra men oerhört otrevlig personal,aldrig mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kenneth073:

Tänk att det ska vara så svårt att boka hotel ,det vill gärna bli samma hela tiden.

Tänkte höra med er om bra hotel med swimmingpool i Bkk och Pattaya i första hand ,helst inte över 1500 bath och helst med frukost.

Blir en snabb visit  2 veckor funderar också på Chiang-mai eller Chiang rai men där har vi bott på bra hotel ,men ruvar ni på några guldkorn så......

 

August Suite på klang är billigare än man tror och väldigt bra. Kanske ligger lite över prismässigt.

Basaya vid Beach Road har jättebra frukost och suveränt poolområde. Rummen lite nergångna om dom inte gjort nåt på sistone, var ett par år sedan jag bodde där. Verkar vara billigt nu.

Loma Resort i Nakluea tyckte jag var trevligt. Rummen inte högsta standard men allting fungerade bra och vi hade en finfin balkong över poolen. Pool och miljön fin men ta inte rum som inte är mot poolen.

 

Har en pärla i Chiang Rai - Nak Nakara. Väldigt trevligt hotell. Inte mitt i smeten men gångavstång dit.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073
16 timmar sedan, skrev Esspe:

 

August Suite på klang är billigare än man tror och väldigt bra. Kanske ligger lite över prismässigt.

Basaya vid Beach Road har jättebra frukost och suveränt poolområde. Rummen lite nergångna om dom inte gjort nåt på sistone, var ett par år sedan jag bodde där. Verkar vara billigt nu.

Loma Resort i Nakluea tyckte jag var trevligt. Rummen inte högsta standard men allting fungerade bra och vi hade en finfin balkong över poolen. Pool och miljön fin men ta inte rum som inte är mot poolen.

 

Har en pärla i Chiang Rai - Nak Nakara. Väldigt trevligt hotell. Inte mitt i smeten men gångavstång dit.

 

Tack för den infon.:D

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073
On ‎2016‎-‎03‎-‎06 at 20:58, skrev Esspe:

 

August Suite på klang är billigare än man tror och väldigt bra. Kanske ligger lite över prismässigt.

Basaya vid Beach Road har jättebra frukost och suveränt poolområde. Rummen lite nergångna om dom inte gjort nåt på sistone, var ett par år sedan jag bodde där. Verkar vara billigt nu.

Loma Resort i Nakluea tyckte jag var trevligt. Rummen inte högsta standard men allting fungerade bra och vi hade en finfin balkong över poolen. Pool och miljön fin men ta inte rum som inte är mot poolen.

 

Har en pärla i Chiang Rai - Nak Nakara. Väldigt trevligt hotell. Inte mitt i smeten men gångavstång dit.

 

Hotellet i Chiang-Rai som du rekommenderat är nu bokat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
16 minuter sedan, skrev kenneth073:

Var håller 33an hus i Pattaya om man får fråga?

Han är hemma i Sverige

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev kenneth073:

Var håller 33an hus i Pattaya om man får fråga?

 

i år bodde han i tredje soptunnan på vänster sida bakom Harrys i Pattaya......är man tradarchaffis så är man....:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev ellim63:

 

i år bodde han i tredje soptunnan på vänster sida bakom Harrys i Pattaya......är man tradarchaffis så är man....:crazy:

Är man dessutom allergisk mot golfspelare så finns det inte så mycket att välja på i alla fall inte på Harrys. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev kenneth073:

Hotellet i Chiang-Rai som du rekommenderat är nu bokat

 

Vad fick du betala för det nu? Vill minnas att jag hittade det via Air Asia och pröjsa runt 1500 inkl frukost (lite osäker). Det var under högsäsong. Finns en liten restaurang precis bredvid (till vänster när man kommer ut från hotellet) som hade bra mat när vi var där.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

400 kr natten med frukost via hotels.com .Bokade 3 nätter till att börja med.

Ringde hotellet och dom skulle ha 1700 natten men vågade inte boka för den jag pratade med var väldigt dålig på engelska.

Ska bli intressant för det såg fint ut på bilderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har checkat in på hotellet nu o ligger o slappar med en öl o annanas vid poolen.

Första intrycket är att det är riktigt bra.

Personalen är väldigt seviceminded.

Oroväckande med myggen iofs vill inte ha dengue en gång till.

Återstår att sova o äta frukost .

Det här är ju ett kanonforum när alla hjälpet alla istället för att bråka om allt o ingenting.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

För den som gillar hyffsade hotel till vettiga priser och behöver det i Juni.

http://www.dusitgold.com/en/exclusiveoffers/Dusit-Gold-Private-Sale

 

3 dagars Sale på Dusit thani, gäller bara i Juni. Kan vara värt tiden det tar att signa sig som medlem i deras klubb.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Glömde bort att ge betyg på detta hotel.

Frukosten helt ok med stekt ägg och thai rätter,rummen var riktigt bra och fräscha.

Personalen var nog en av de trevligaste jag stött på.

Ligger lite utanför centrum men på promenadavstånd och det går att låna cykel gratis.

Men så kom ju thai logiken in,tänkte hyra bil med chaffis ,för en heldag med fria mil ville dom ha 2500 bath ,helt ok det var taget.

När vi skulle planera rutten så ville dom ha 4000 bath för att det var 2 berg vi skulle besöka alltså 2000 per berg,hm.....

Fram och tillbaka till ena berget skulle ta ca 3-4 timmar med besöket så jag kom aldrig tillrätta med det så jag avbokade hela skiten.

Angående restaurangen espe rekommenderade så var den bra ,undra om den inte hade svensk anknytning ,åt rn plankstek med mos och bea.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya bodde jag på basaya resorten,som espe skrev nedgångna rum,hamnade i ett med massvis av mögel och insekter,inga problem med att byta till ett lite bättre.

Läget är ju helt perfektlängst ner på klangen ,bara gå över gatan så är du på beachen utanför är det ju bara att stoppa en bathbuss .

Det bästa är ju poolområdet som var stort med massa solstolar och låg som en lummig tropisk oas mitt i centrum.

Personalen var också mycket trevliga och hjälpsamma.Frukosten var mycket bra inte fantastisk men klart godkänd.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-22 at 17:55, skrev kenneth073:

I Pattaya bodde jag på basaya resorten,som espe skrev nedgångna rum,hamnade i ett med massvis av mögel och insekter,inga problem med att byta till ett lite bättre.

Läget är ju helt perfektlängst ner på klangen ,bara gå över gatan så är du på beachen utanför är det ju bara att stoppa en bathbuss .

Det bästa är ju poolområdet som var stort med massa solstolar och låg som en lummig tropisk oas mitt i centrum.

Personalen var också mycket trevliga och hjälpsamma.Frukosten var mycket bra inte fantastisk men klart godkänd.

 

Basaya Beach hotel. Är väl ett av de äldsta hotel som finns i Pattaya,

Hette från början Nipa Lodge.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev mooton:

Basaya Beach hotel. Är väl ett av de äldsta hotel som finns i Pattaya,

Hette från början Nipa Lodge.

Ja det märktes ,fick rum i byggnaden mot klangen och det var nog inte renoverat sen det var byggt,mögel och kackerlackor i mängder,bytte direkt till ett i den andra byggnaden som var klart godkänt ,dom jag pratade med som bodde i den byggnaden var nöjda.

Personalen var iallafall riktigt bra 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...