Jump to content
IGNORERAD

Köpa Mc


Rangsit

Recommended Posts

Jag är på gång att köpa mc i Thailand,står i valet mellan Honda Wave 125 och Yamaha Spark 135.Är det någon som har erfarenhet av dem?Ingen av dom är väl egentligen dålig så det är kanske hugget som stucket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på gång att köpa mc i Thailand,står i valet mellan Honda Wave 125 och Yamaha Spark 135.Är det någon som har erfarenhet av dem?Ingen av dom är väl egentligen dålig så det är kanske hugget som stucket.

Har haft spark 135.

Köpte nyss en yamaha exciter 150.

Marginellt dyrare än gamla spark 135i och ungefär dubbelt så bra.

5 vxl, koppling, breda däck, slanglösa.

Bra drag.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har haft spark 135.

 

Köpte nyss en yamaha exciter 150.

 

Marginellt dyrare än gamla spark 135i och ungefär dubbelt så bra.

5 vxl, koppling, breda däck, slanglösa.

Bra drag.

 

 

 

Vilken storlek är det på hjulen?

Tum dia.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Jag är på gång att köpa mc i Thailand,står i valet mellan Honda Wave 125 och Yamaha Spark 135.Är det någon som har erfarenhet av dem?Ingen av dom är väl egentligen dålig så det är kanske hugget som stucket.

Jag skulle nog vilja säga att det är hugget som stucket. Båda modellerna är likvärdiga men jag skulle nog ändå välja Hondan eftersom den är betydligt vanligare förekommande än Yamahan och det kan bli till en fördel om den skulle gå sönder vilket är föga troligt de närmsta 3000 milen efter inköpet.

Det finns ju en liten fördel för Yamahan och det är att den har 10 cc extra och det lilla kanske betyder att man inte behöver gasa lika mycket som med Hondan.

Lycka till i valet och kvalet !

wave.thumb.jpg.3dc1e1aae667b8dec41fa3ca1

spark.thumb.jpg.e6a2edc6ae123922bd214b16

Mvh Luke the Drifter

 

PS  Yamaha Exciter 150 är en mycket intressant cykel men den skiljer sig märkant från de andra då den har manuell låda.

Länk till Exciter 150 MotoGP Edition http://www.yamaha-motor.co.th/2014/product.php/type/manual/title/Yamaha-Exciter-150-2015

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nicholas. Hade oxså en Yamaha Spark 135 tidigare. Har bytt till en Yamaha 150 Eciter för ett tag sedan. Är mycket nöjd med den nya. Framförallt mycket mer för pengarna jämnfört med andra moppar.  62.000 Baht inkl. ett års försäkring och skatt. 

mc.thumb.JPG.10c45d34e5c1d724bcf162dcc8f

mc1.thumb.JPG.d5e25017cb06cd11ed675d733c

mc2.thumb.JPG.a79424bd4416d9c2b928f0f0c9

Link to comment
Dela på andra sajter

Waven en otrolig slitstark bike...90% av taxi killarna minst kör Wave...men Yamaha verkar fin den med..

Provkörning  rekommenderas...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lutar nog åt en Honda de verkar ju vara de vanligaste ,har kört både 110 och 125 och 125:an är ju betydligt piggare även om man inte blir direkt rädd av draget i motorn.Jag har tänkt att ha en saleng till den också och då kan det väl vara bra med lite extra kraft.Jar har kollat på Exciter också och det verkar ju vara en bra cykel,vem vet det kanske får bli en Wave till frugan och en Exciter till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha automat så är pcx överlägsen dom andra i komfort, även skönare att köra än nya yamaha nmax. Lite dyrare men helt annan känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha automat så är pcx överlägsen dom andra i komfort, även skönare att köra än nya yamaha nmax. Lite dyrare men helt annan känsla.

Vet du om Honda SH finns i Thailand?

Den är i storlek med PCX, automat men har större hjul och plant golv, den finns bla på den Europeiska marknaden.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om Honda SH finns i Thailand?

Den är i storlek med PCX, automat men har större hjul och plant golv, den finns bla på den Europeiska marknaden.

Jajjamensan den finns men kostar nära 100k baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajjamensan den finns men kostar nära 100k baht.

För 150cc?

I sverige finns den mellan 125-300cc.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Pcx är säker mjuk och fin, men stor som ett kylskåp att baxa runt.

En halv bil.

Förtar lite av poängen med moppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Honda Wave om man ska ha en vardagsmoppe, bra drag och nästan omöjligt att ha sönder!! :-) Vi har en gammal Tiger Joker 125. En thailändsk variant av Wave och den bara går och går. Och som någon nämnde i tråden. Nästan alla thai moppekillar åker Wave, det säger väl mycket. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har haft spark 135.

 

Köpte nyss en yamaha exciter 150.

 

Marginellt dyrare än gamla spark 135i och ungefär dubbelt så bra.

5 vxl, koppling, breda däck, slanglösa.

Bra drag.

 

 

 

 

Håller med Nicholas. Hade oxså en Yamaha Spark 135 tidigare. Har bytt till en Yamaha 150 Eciter för ett tag sedan. Är mycket nöjd med den nya. Framförallt mycket mer för pengarna jämnfört med andra moppar.  62.000 Baht inkl. ett års försäkring och skatt. 

mc.thumb.JPG.10c45d34e5c1d724bcf162dcc8f

mc1.thumb.JPG.d5e25017cb06cd11ed675d733c

mc2.thumb.JPG.a79424bd4416d9c2b928f0f0c9

Skriv gärna lite rapporter var efter ni får erfarenhet, om den är ok att åka långt på, om den funkar smidigt i stan.

Såg att det var 17tums hjul vilket verkar bra då det ger bekvämare åkning på alla tjälskadade vägar som finns i Thailand.....

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Pcx är säker mjuk och fin, men stor som ett kylskåp att baxa runt.

En halv bil.

Förtar lite av poängen med moppe.

 

 

Osch då inga problem lika lätt som Waven inga problem alls mycket bättre comfort stor tank får plats med hjälm köp hyr!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni pratar ju bara vespa skoter och moppar ju, vart e alla riktig MC:n då... 750cc och uppåt.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Pcx är säker mjuk och fin, men stor som ett kylskåp att baxa runt.

En halv bil.

Förtar lite av poängen med moppe.

Tänkte jag också ända tills jag körde en.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Skriv gärna lite rapporter var efter ni får erfarenhet, om den är ok att åka långt på, om den funkar smidigt i stan.

Såg att det var 17tums hjul vilket verkar bra då det ger bekvämare åkning på alla tjälskadade vägar som finns i Thailand.....

Det är mycket mer mc över den än andra moppar.

Kedja, koppling, 5vxl.

Inga motorer i bakhjulet med tillhörande ofjädrad vikt.

Breda däck, tubeless, även om däcken som kommer med är kassa, men det gäller ju alla, thai tillverkade däck.

Riktigt bra för priset.

Jag satte på original fäste för Top box där bak, med plast-back, thai style.

Funkar kanonbra.

e10f8ecb5fb2dd918b32f899c6bc1e88.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni pratar ju bara vespa skoter och moppar ju, vart e alla riktig MC:n då... 750cc och uppåt.

Du får väl bidra med något från ditt gedigna kunnande, måste väl finnas mer än bara gnäll från dig?

För övrigt en intressant tråd.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...