Jump to content
IGNORERAD

Fungerande VPN


biran

Recommended Posts

Hej och God Jul från biran i Uttaradit.

Är det någon som kan rekommendera en fungerande VPN-tunnel? Jag har haft PureVPN men jag får den inte att fungera på surfplattan. Kanske någon på forumet har några bra tips? Ha en bra dag.

 

Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    20

  • Singha711

    17

  • kitungmakmak

    12

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

Hej och God Jul från biran i Uttaradit.

Är det någon som kan rekommendera en fungerande VPN-tunnel? Jag har haft PureVPN men jag får den inte att fungera på surfplattan. Kanske någon på forumet har några bra tips? Ha en bra dag.

 

Biran

ExpressVPN.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har fått PureVPN att fungera på din dator finns det egentligen ingen anledning att byta till en annan tjänst eftersom PureVPN kan köras på de flesta surfplattor.

Om det inte fungerar på din surfplatta så är det med stor sannolikhet något som har blivit fel vid installation av PureVPN på din platta.

Erfarenheten visar att det då är enklare, dvs leder snabbare till resultat, om man eliminerar problemet på plattan istället för att satsa på en ny tjänst.

Några frågor:

1) Vilket märke/operativsystem har din surfplatta?

2) Vilken teknik/protokoll vill du köra (PPTP, L2TP, OpenVPN)? Om du inte vet kan du starta med PPTP.

Börja med att avinstallera PureVPN samt evtl installationsappen från din platta samt rensa alla data/inställningar för PureVPN (Clear data/cache). Mao skall plattan inte innehålla några spår till PureVPN.

Starta om plattan, ladda ner installationsappen från PureVPN igen och kör om installationen. Om du behöver välja teknik/protokoll börja med PPTP eftersom den är enklast och därför leder till mindre antal felkällor än andra alternativ.

Lycka till!

//Singha711

 

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har fått PureVPN att fungera på din dator finns det egentligen ingen anledning att byta till en annan tjänst eftersom PureVPN kan köras på de flesta surfplattor.

Om det inte fungerar på din surfplatta så är det med stor sannolikhet något som har blivit fel vid installation av PureVPN på din platta.

Erfarenheten visar att det då är enklare, dvs leder snabbare till resultat, om man eliminerar problemet på plattan istället för att satsa på en ny tjänst.

Några frågor:

1) Vilket märke/operativsystem har din surfplatta?

2) Vilken teknik/protokoll vill du köra (PPTP, L2TP, OpenVPN)? Om du inte vet kan du starta med PPTP.

Börja med att avinstallera PureVPN samt evtl installationsappen från din platta samt rensa alla data/inställningar för PureVPN (Clear data/cache). Mao skall plattan inte innehålla några spår till PureVPN.

Start om plattan, ladda ner installionsappen från PureVPN igen och kör om installationen. Om du behöver välja teknik/protokoll börja med PPTP eftersom den är enklast och därför leder till mindre antal felkällor än andra alternativ.

Lycka till!

//Singha711

 

Jag måste ju säga att det här låter en aaaning mer omständigt än att bara gå in på ExpressVPN och med några enkla grepp få detta att funka klockrent på dina enheter och dessutom gratis en månad.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste ju säga att det här låter en aaaning mer omständigt än att bara gå in på ExpressVPN och med några enkla grepp få detta att funka klockrent på dina enheter och dessutom gratis en månad.

Jag försöker hjälpa så gott jag kan.

Och jag gör det utifrån en erfarenhet som vi uppenbarligen inte delar.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker hjälpa så gott jag kan.

Och jag gör det utifrån en erfarenhet som vi uppenbarligen inte delar.

//Singha711

Nä, jag har definitivt inga djupare erfarenheter/kunskaper om datorer, men försöker ändå hjälpa med den enkla erfarenhet jag har, som funkar jättebra för en sådan novis som jag. Jag får utslag över hela kroppen när jag läser alla dessa facktermer som ingår i ditt sätt att hjälpa. Om killen är lika rudis som jag på datorer, så tror jag faktiskt att min hjälp funkar bättre en din.

God Jul!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive, det här är din 'enkla lösning':

* 'ExpressVPN' (inlagg #2)

* 'bara gå in på ExpressVPN och med några enkla grepp få detta att funka klockrent på dina enheter' (inlägg #4)

Vad är det för korkat sätt att lösa andras dator/tablett-problem utan att på något sätt gå in i frågeställarens unika förutsättningar och siituation?

Hur kan du vara så säker att 'allt fungerar hos alla på alla enheter' när du inte ens vet vilket märke/operativsystem birans platta har?

Biran antyder ju att PureVPN verkar fungera på andra enheter (dator?) förutom plattan. Varför skulle han köra (och betala) på fler och olika abbonemang, alternativt avinstallera fungerande (och redan betalda) lösningar?

Om man installerar en ny VPN på en platta som innehåller en tidigare misslyckad VPN-installation - och mycket tyder på det i birans fall - då är det väldigt sannolikt att biran bara hamnar i ännu större problem. Man behöver därför komplett avinstallera tidigare VPN för att vara säker att gamla inställningar inte spökar för den nya installationen. Det är precis det som jag har redogjort och föreslagit i min 'komplicerade lösning'. Att du i din 'enkla lösning' helt ignorerar denna sannolika komplikation samt hävdar att problemet kan lösas med enbart 'några enkla grepp' utan någon som helst konkret innehåll placerar dig otvetydigt i den oseriösa hörnan, likt en säljarvalp som inte vet vad den pratar om.

Dessvärre tror jag inte att din 'strategi' att bara slänga ut namnet på en alternativ produkt (ExpressVPN) hjälper speciellt mycket i sådana situationer.

Nu har jag ingen lust att tjaffsa vidare om uppenbara självklarheter. Om du har problem med mitt språk och mitt sätt att uttrycka mig så ber jag dig ödmjukast att göra det i en annan form än att spamma ner varenda tråd genom att reflexartat hacka på varje inlägg jag gör med surliga och personliga kommentarer som inte tillför ämnet någon som helst substans. V.g. sluta med det nu eller beskriv i ett PM för mig var skon klämmer, ok?

//Singha711

 

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Jive, det här är din 'enkla lösning':

* 'ExpressVPN' (inlagg #2)

* 'bara gå in på ExpressVPN och med några enkla grepp få detta att funka klockrent på dina enheter' (inlägg #4)

Vad är det för korkat sätt att lösa andras dator/tablett-problem utan att på något sätt gå in i frågeställarens unika förutsättningar och siituation?

Hur kan du vara så säker att 'allt fungerar hos alla på alla enheter' när du inte ens vet vilket märke/operativsystem birans platta har?

Biran antyder ju att PureVPN verkar fungera på andra enheter (dator?) förutom plattan. Varför skulle han köra (och betala) på fler och olika abbonemang, alternativt avinstallera fungerande lösningar?

Om man installerar en ny VPN på en platta som innehåller en tidigare misslyckad VPN-installation - och mycket tyder på det i birans fall - då är det väldigt sannolikt att biran bara hamnar i ännu större problem. Man behöver därför komplett avinstallera tidigare VPN för att vara säker att gamla inställningar inte spökar för den nya installationen. Det är precis det som jag har redogjort och föreslagit i min 'komplicerade lösning'. Att du i din 'enkla lösning' helt ignorerar denna sannolika komplikation samt hävdar att problemet kan lösas med enbart 'några enkla grepp' utan någon som helst konkret innehåll placerar dig otvetydigt i den oseriösa hörnan, likt en säljarvalp som inte vet vad den pratar om.

Dessvärre tror jag inte att din 'strategi' att bara slänga ut namnet på en alternativ produkt (ExpressVPN) hjälper speciellt mycket i sådana situationer.

Nu har jag ingen lust att tjaffsa vidare om uppenbara självklarheter. Om du har problem med mitt språk och mitt sätt att uttrycka mig så ber jag dig ödmjukast att göra det i en annan form än att spamma ner varenda tråd genom att reflexartat hacka på varje inlägg jag gör med surliga och personliga kommentarer som inte tillför ämnet någon som helst substans. V.g. sluta med det nu eller beskriv i ett PM för mig var skon klämmer, ok?

//Singha711

 

Jag tar det här.

För mej funkar dina oftast väldigt detaljerade och säkert väl underbyggda teknikbeskrivningar med alla, för mej, oförståeliga förkortningar, så att jag slutar läsa och jag sätter en Satang på att jag inte är ensam.

Om du istället hade börjat med att förklara vad nedanstående är för något, så skulle jag nog lägga mer intresse vid dina inägg.

I detta fallet undrar jag vad följande är:

- protokoll (i datasammanhang)

- PPTP och L2TP

- kanske var det nåt mer.

Pdf och nåt liknande har jag också sett i nåt sammanhang.

Möjligen är det så att jag är för gammal + det faktum att jag flyttade från Sverige när datoriseringen började på allvar och här har jag tyvärr ingen läromästare. Bara en sån sak som att jag har lärt mej använda en smartphone, är jag jävligt stolt över.

Därav mitt enkla tips/svar till en som möjligen är lika okunnig som jag.

Ta för allt i världen min kritik som personlig!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hola är gratis och fungerar bra för de flesta ändamål, jag har avslutat mina andra tjänster och använder endast Hola numera.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse i Bangkok

Hola är gratis och fungerar bra för de flesta ändamål, jag har avslutat mina andra tjänster och använder endast Hola numera.

Hola funkar på tv3 och tv4 men på SVT får jag det inte att funka. Det gick forut men inte nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar Hola på netflix ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför göra någonting enkelt när man kan göra det så underbart komplicerat ..................som tyskarna brukar säga ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hola är gratis och fungerar bra för de flesta ändamål, jag har avslutat mina andra tjänster och använder endast Hola numera.

Hola installerar tyvärr virus när man installerar detta på datorn. Min dator började minst sagt gå på knäna när jag körde hola. Varav problemen försvann när jag rensade bort hola.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Hola installerar tyvärr virus när man installerar detta på datorn. Min dator började minst sagt gå på knäna när jag körde hola. Varav problemen försvann när jag rensade bort hola.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

 

 

Inget jag märkt, har det som tillägg i Chrome.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tunnelbear funkade klockrent för mig från norra Isaan...

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

God fortsättning. Tack för tipsen, jag laddade ner Expressvpn och installerade på dator och platta. Nu fungerar det perfekt. 

Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kört Witopia i flera år, funkar klockrent på både dator, padda och mobil. Servrar runt om i världen, bra då man kommer åt engelska och amerikanska Netflix.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väcker denna fråga igen

Jag söker en lösning där jag kan kolla på SVTPlay utan att det laggar (hackar)

När jag kollar de öppna programmen som Rapport flyter det på bra och laggar inte.

För att kolla de låsta programmen så köpte jag och installerade Cyber Ghost, men blev jättebesviken för det laggar så jag blir tokig om jag ska se något.

Jag följde rådet här i tråden och provade Tunnel Bear som har en gratislösning som bara är begränsad i överförd mängd, men det laggar mycket även med denna lösning.

Så ni som rekommenderar andra köpalternativ, får ni dessa att fungera med SVTPlay utan att det laggar?

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väcker denna fråga igen

Jag söker en lösning där jag kan kolla på SVTPlay utan att det laggar (hackar)

När jag kollar de öppna programmen som Rapport flyter det på bra och laggar inte.

För att kolla de låsta programmen så köpte jag och installerade Cyber Ghost, men blev jättebesviken för det laggar så jag blir tokig om jag ska se något.

Jag följde rådet här i tråden och provade Tunnel Bear som har en gratislösning som bara är begränsad i överförd mängd, men det laggar mycket även med denna lösning.

Så ni som rekommenderar andra köpalternativ, får ni dessa att fungera med SVTPlay utan att det laggar?

Kitung

Har du provat klicka på pausknappen, den med två lodräta sträck, när det laggar och ägna dig åt nåt annat en stund och sen försöka igen ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Expressvpn fungerar väldigt bra, några smålaggar får man stå ut med när man är 500 till 600 mil från händelserna. 

Biran

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Provade hola (gratis versionen som add-on till FF), men eftersom min dator då även används av andra som vill se ut som om dom är i Thailand (varför man nu vill det) så laggade det nåt vansinnigt ibland. Tja, det var vad jag kunde utläsa av trafiken (kikade lite med wireshark för att se vad som händer då janne_h misstänkte virus).

Men det såg bara ut som att viss trafik studsade i min dator, slog jag av hola så försvann den och då var det bara mina aktiviteter (och lite tjafs) som syntes.

Är det bara nåt program på SVT som man vill se så skulle kanske alternativet att remota en PC i Sverige fungera. Jag betalar ju för internet hemma i alla fall och har gratis el (upp till en gräns, ingår i  boendekostnaden) så det skulle ju inte vara en tokig idé att lämna igång en dator hemma faktiskt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Drar dom pengarna auto varje månad eller får man själv vara aktiv för att betala? Inga problem att avsluta?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Drar dom pengarna auto varje månad eller får man själv vara aktiv för att betala? Inga problem att avsluta?

Du kan själv välja auto eller manuellt och det är inga problem att avsluta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...