Jump to content
IGNORERAD

Dåligt med folk på Phuket jämfört med tidigare å?


Jed

Recommended Posts

Jag var ute och letade boende på div. forum. Där sades det att det var dåligt med turister på Phuket för att vara mitten av December? och några påstod även att det var dåligt bokat över jul/nyår?

Någon som är där nere och kan berätta? då tjänar man på att några dagar på ett hotell bara för att leta mer på plats när man kommit ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ute och letade boende på div. forum. Där sades det att det var dåligt med turister på Phuket för att vara mitten av December? och några påstod även att det var dåligt bokat över jul/nyår?

Någon som är där nere och kan berätta? då tjänar man på att några dagar på ett hotell bara för att leta mer på plats när man kommit ner.

Jag tycker det är lika många som förra året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med thailändarna så vet man inte om de sänker priset när de har dålig beläggning. De kan lika gärna höja priset för att kompensera för bortfallet. Men det lär ju fina mer att välja på isåfall. Om det är så dåligt med turister vill säga. Lite svårt att veta hur det egentligen är bokat jul/nyår. Är du ensam skulle jag nog ta chansen, men med barn så skulle jag nog boka i förväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag är ensam, så jag tar nog och bokar in dom tre första  dagarna när jag kommer ner. Det var fler som sade att det inte märktes att det var i mitten på december därnere? och några andra svara de att beläggningen var dålig  också på dom flesta hotell! Framför allt var det ryssarna som var borta tydligen!  det sistnämda kan jag inte bara leva med, utan jag föredrar det till och med :big_smile: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag är ensam, så jag tar nog och bokar in dom tre första  dagarna när jag kommer ner. Det var fler som sade att det inte märktes att det var i mitten på december därnere? och några andra svara de att beläggningen var dålig  också på dom flesta hotell! Framför allt var det ryssarna som var borta tydligen!  det sistnämda kan jag inte bara leva med, utan jag föredrar det till och med :big_smile:

Beror väl vart du ska på Phuket, taxigubben hjälper dej för första natten sen kan du strosa runt lite och se om du hittar nåt bättre. I Patong t.ex är det nära till allt om du inte hamnar uppe i bergen där. Dom andra stränderna är mindre så det är nära till allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja åkt runt lite i södra Phuket, för mig verkar det som att i restaurangerna e det gott om turister ,,men i barerna mindre, visst kan ha fel , Men i mitt tycke verkar det så, Ny geneationsutveckling  kanske ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska tomt överallt i Thailand just nu. 

Vad detta beror på kan man bara gissa. Hög bath kurs, militär junta, IS, billigare att dra till Vietnam?

Tyvärr så har jag inget svar men det varslar inget bra för det thailändska folket som är beroende av turism och inte bara,

Industri minskar ganska kraftig med tillverkning. Yuan, kinesisk valuta har devalverats.

Många frågor varför?  

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror väl vart du ska på Phuket, taxigubben hjälper dej för första natten sen kan du strosa runt lite och se om du hittar nåt bättre. I Patong t.ex är det nära till allt om du inte hamnar uppe i bergen där. Dom andra stränderna är mindre så det är nära till allt

Jag har varit där förut så jag vet hur slipsten ska dras :big_smile:, var bara lite intresserad om det var lite turister där? då kan man ju göra upp en strategi med att beställa ett par nätter först, sen leta billigare boende på plats. Men uppenbarligen är det mindre turister iaf?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit där förut så jag vet hur slipsten ska dras :big_smile:, var bara lite intresserad om det var lite turister där? då kan man ju göra upp en strategi med att beställa ett par nätter först, sen leta billigare boende på plats. Men uppenbarligen är det mindre turister iaf?

Jo, de flesta är ju kineser. Och de lär väl inte dö av höjdsjuka....:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska tomt överallt i Thailand just nu. 

Vad detta beror på kan man bara gissa. Hög bath kurs, militär junta, IS, billigare att dra till Vietnam?

Tyvärr så har jag inget svar men det varslar inget bra för det thailändska folket som är beroende av turism och inte bara,

Industri minskar ganska kraftig med tillverkning. Yuan, kinesisk valuta har devalverats.

Många frågor varför?  

Du glömer inte att den Svenska kronan inte återhämtat is sedan Carl Bildt sänkte Sverige med 25%

Då han var statsminister,  Fy Fan!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömer inte att den Svenska kronan inte återhämtat is sedan Carl Bildt sänkte Sverige med 25%

Då han var statsminister,  Fy Fan!

var i phuket för en vecka sen....bodde på Kata Sea Breeze......det var vog 90% kineser o ryssar där.......fy fan vilka folkslag.....störst o bäst....o vilka grisar sen,,,tror dom har företräde överallt......fy fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömer inte att den Svenska kronan inte återhämtat is sedan Carl Bildt sänkte Sverige med 25%

Då han var statsminister,  Fy Fan!

det gjorde Persson och nu Svetsminister Löfven med sänker landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var ute och letade boende på div. forum. Där sades det att det var dåligt med turister på Phuket för att vara mitten av December? och några påstod även att det var dåligt bokat över jul/nyår?

Någon som är där nere och kan berätta? då tjänar man på att några dagar på ett hotell bara för att leta mer på plats när man kommit ner.

Verkar finnas boende ledigt på de flesta ställen jag kollat. Gott om plats i barer och restauranger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...