Jump to content
IGNORERAD

Gulskjortor åtalas för protest mot Yingluck


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Dessa ord får ståför dig.

Självskulle jag vilja sammanfatta det Thailändska rättssystemet så här.

Korrumperat hela vägen ifrån den enskilde polismannen på gatan till högsta domstolen.

Domstolarna i landet är dessutom styrda och agerar politiska verktyg åt landets kuppande militär och elit.

Detta innebär naturligtvis att landets rättsväsende inte kan anses vare sig fungera, vara ofritt eller agera politiskt neutralt, detta drabbar dagligen vanliga medborgare landet runt som tvingas betala polismännens luncher och alkoholintag via påstådda lag överträdelser, vid mål i domstol har i princip alltid den rike en fördel mot en fattig oavsett vem som har felat, vid större mål kan både rika privatpersoner, militärjuntor, kungliga rådgivare och andra med inflytande och makt påverka domstolarnas beslut.

Detta gör ju att ingen vettig människa vare sig kan försvara någon del i det Thailändska rättssystemet oavsett nivå.

Mvh isan lover

 

 

 

Tjeena.

Som du kanske såg skrev jag att jag tycker att alla ska vara lika inför lagen. Naturligtvis är det inte så i skälva verket just nu. Men alla inlägg du skriver är ju röda alltid oskyldiga och gula skyldiga. Samtidig som du påstår dej vara demokratikämpe.

Tjeena.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    7

  • NiceBeaver

    5

  • turisten

    5

  • Hobbe

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Ett ovanligt långt inlägg från en som normalt endast klagar på andra.

Min läsförståelse är vanligtvis rätt hyfsad. Men när det gäller att hitta någon logik i det du skriver, fatta vad du menar och varför du överhuvudtaget gör inlägg förstår jag inte. Så där har du helt rätt. Nu kan du somna om.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Tjeena.

Som du kanske såg skrev jag att jag tycker att alla ska vara lika inför lagen. Naturligtvis är det inte så i skälva verket just nu. Men alla inlägg du skriver är ju röda alltid oskyldiga och gula skyldiga. Samtidig som du påstår dej vara demokratikämpe.

Tjeena.

Hej

Jag skriver att landets olika domstolar är ofria, korrumperade, både tillsatts och styrda av männen bakom landets många militärkupper.

Självklart favoriserar och positivt särbehandlar organ som Konstitutions domstol, högsta domstol, senat och dom militärdomstolar som nu är verksamma  gula aktivister, gula politiker, militär, kungligt närstående och landets gula elit, det är väl något som alla något så när neutrala och ärliga människor måste erkänna?

Lika självklart är det väl att dessa olika domstolar har till uppgift att agera politiska verktyg åt kuppmakarna, det innebär naturligtvis att röda aktivister, röda politiker och alla andra demokratiförespråkare som ses som ett hot av juntan särbehandlas negativt.

Detta har vi ju sett massor av exempel på under 9 år nu.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv tycker jag nog att dom protester och demonstrationer som började redan år 2006 har varit både olagliga, våldsamma, blodiga, orsakat ekonomiskt skada för landet, orsakat trafikstörningar, stängt ned flygplatser, stört och hindrat olika myndigheter att utföra sitt arbete, stört och hindrat folkvalda regeringar att utföra sitt arbete, lett till skadegörelse av statlig egendom, stört och orsakat privata näringsidkare ekonomiska förluster, lett till ett stort antal skadade och döda o.s.v.

Själv tror jag inte att något demokratiskt land i västvärlden skulle kalla det som Thailand har fått uppleva när politiska organisationer av olika färg har utövat vad du kallar sina Demokratiska och "Mänskliga rättigheter" för lagligt.

Mvh isan lover

Det är mycket möjligt att du tycker det är otrevligt att människor demonstrerar mot röda regeringar, men fredliga demonstrationer är likförbannat en mänsklig rättighet och det är likförbannat ett brott mot dom mänskliga rättigheterna att förbjuda sådant. Din trovärdighet vad gäller demokrati och dess principer är helt enkelt obefintlig.

Hur många dödades, hur stor ekonomisk skada, hur många flygplatser stängdes ner, hur mycket skadegörelse, hur många myndigheter hindrades att arbeta, hur stora var trafikstörningarna under dessa demonstrationer 2012?

Undantagstillståndet infördes innan demonstrationerna överhuvudtaget tog sin början. Dvs. det fanns således inget som helst våld eller liknande att hänvisa till när man införde undantagstillståndet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ingen mänsklig rättighet att bryta mot landets lagar bara för att man är gul och föredrar diktatur framför demokrati, det är en missuppfattning spridd bland gula i Thailand och deras Svenska fans att det skulle vara så.

Brott som begås ska alltid beivras oavsett vilken politisk färg som brottslingarna företräder, men vi får nog tyvärr vänta åtskilliga tiotals år innan Thailand kommer dit.

Mvh isan lover

5555

Säger han som vill ha en amnesti för den landsflyktige partiägaren så att han och andra ur eliten ska slippa straff för brott dom begått mot det thailändska folket

Och dessutom vill du att 10 000 tals korruptionsbrott ska sopas under mattan

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

5555

Säger han som vill ha en amnesti för den landsflyktige partiägaren så att han och andra ur eliten ska slippa straff för brott dom begått mot det thailändska folket

Och dessutom vill du att 10 000 tals korruptionsbrott ska sopas under mattan

Klockren kommentar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men den "fredliga" demonstrationen 2010 har du försvarat med näbbar och klor,då var det en demokratisk aktion.IL,du har gett partiskhet ett ansikte(ett förvridet sådant,double standard)Du pratar om landets elit,hur många röda tillhör det skiktet?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skriver att landets olika domstolar är ofria, korrumperade, både tillsatts och styrda av männen bakom landets många militärkupper.

Självklart favoriserar och positivt särbehandlar organ som Konstitutions domstol, högsta domstol, senat och dom militärdomstolar som nu är verksamma  gula aktivister, gula politiker, militär, kungligt närstående och landets gula elit, det är väl något som alla något så när neutrala och ärliga människor måste erkänna?

Lika självklart är det väl att dessa olika domstolar har till uppgift att agera politiska verktyg åt kuppmakarna, det innebär naturligtvis att röda aktivister, röda politiker och alla andra demokratiförespråkare som ses som ett hot av juntan särbehandlas negativt.

Detta har vi ju sett massor av exempel på under 9 år nu.

Mvh isan lover

Hm, en del av dessa "exempel" som du själv fört fram här på MPR har ju som bekant inte visat sig vara speciellt lyckade. Du nämnde förut ett par exempel där du hävdade att ett par gula skulle dömas utan bevisning och du ansåg det vara skandal och ett exempel på korruption i domstolsväsendet att dessa frikändes pga att brott inte kunde styrkas. Tidigare förde du ju fram det komiska exemplet där du ansåg att en röd blivit förfördelad pga att personen i fråga fick betala mindre i borgen än vad en gul fick! 

Du kanske istället skulle försöka föra fram några fall som faktiskt exemplifierar denna påstådda orättvisa?

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skriver att landets olika domstolar är ofria, korrumperade, både tillsatts och styrda av männen bakom landets många militärkupper.

Självklart favoriserar och positivt särbehandlar organ som Konstitutions domstol, högsta domstol, senat och dom militärdomstolar som nu är verksamma  gula aktivister, gula politiker, militär, kungligt närstående och landets gula elit, det är väl något som alla något så när neutrala och ärliga människor måste erkänna?

Lika självklart är det väl att dessa olika domstolar har till uppgift att agera politiska verktyg åt kuppmakarna, det innebär naturligtvis att röda aktivister, röda politiker och alla andra demokratiförespråkare som ses som ett hot av juntan särbehandlas negativt.

Detta har vi ju sett massor av exempel på under 9 år nu.

Mvh isan lover

Tjeena.

Men din grundsyn är att röda alltid är oskyldiga och gula skyldiga, eller?

Tjeena.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...