Jump to content
IGNORERAD

Yingluck besökte Nong Khai!


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

I Bangkok Post kan man läsa att Yingluck besökte Nong Khai där hon besökte Wat Pa Pukon and Wat Pa Nakham Noi, hon deltog i religiösa ceremonier där och välkomnades av supportrar.

Men hennes religiösa utflykt stördes tyvärr av militären som hade skickat spioner efter henne och som följde efter och t.o.m fotograferade henne på väg till toaletten.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/739436/yingluck-upset-by-military-scrutiny-during-ne-trip

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    12

  • Boa52

    6

  • Scandinaviancorner

    5

  • turisten

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Gick det för dej nu? :big_smile:

Hej

Nästan, men det enda tråkiga var väl att jag inte var på plats och kunde fått växla några ord med henne.:smile:

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon står väl under åtal och ett släktdrag är ju att fly från ansvar och det ville väl regeringen undvika.Inge konstigt med det.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad skulle du sagt till henne!!

Hej

Jag skulle beklaga kuppen och önska henne lycka till.

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hon står väl under åtal och ett släktdrag är ju att fly från ansvar och det ville väl regeringen undvika.Inge konstigt med det.

Hej

Det finns väl egentligen ingen "regering" i ordets rätta bemärkelse landets styrs ju av en militärjunta som både har tillsatt och utsett sig själva och det råder ju diktatur?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja det måste till en militär junta för att få en något så när ordning på landet.

Det bästa som har hänt här i landet på många år..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det måste till en militär junta för att få en något så när ordning på landet.

Det bästa som har hänt här i landet på många år..

Jag sa ungefär samma till Thailands Ambassadör när han var här på kontoret och han gillade att vi svenskar insåg hur viktigt förändringarna i Thailand, som juntan inför, är.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det finns väl egentligen ingen "regering" i ordets rätta bemärkelse landets styrs ju av en militärjunta som både har tillsatt och utsett sig själva och det råder ju diktatur?

Med vänlig hälsning isan lover

Som vanligt då.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag sa ungefär samma till Thailands Ambassadör när han var här på kontoret och han gillade att vi svenskar insåg hur viktigt förändringarna i Thailand, som juntan inför, är.

Hej

Vi Svenskar,? Du representerar vare sig Sveriges, EU.s, USA,s eller FN,s syn på kuppen, juntan och diktaturen, alla dessa fördömde kuppen och ställer krav på juntan att återinföra fria val och demokrati samt börja respektera mänskliga rättigheter.

Påstår du att dina högst onormala åsikter skulle vara representativa för Sverige så ljuger du.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi Svenskar,? Du representerar vare sig Sveriges, EU.s, USA,s eller FN,s syn på kuppen, juntan och diktaturen, alla dessa fördömde kuppen och ställer krav på juntan att återinföra fria val och demokrati samt börja respektera mänskliga rättigheter.

Påstår du att dina högst onormala åsikter skulle vara representativa för Sverige så ljuger du.

Mvh isan lover

Men du representerar Thailändarna ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi Svenskar,? Du representerar vare sig Sveriges, EU.s, USA,s eller FN,s syn på kuppen, juntan och diktaturen, alla dessa fördömde kuppen och ställer krav på juntan att återinföra fria val och demokrati samt börja respektera mänskliga rättigheter.

Påstår du att dina högst onormala åsikter skulle vara representativa för Sverige så ljuger du.

Mvh isan lover

Jag inkluderade inte dig i gruppen. Det är helt rätt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi Svenskar,? Du representerar vare sig Sveriges, EU.s, USA,s eller FN,s syn på kuppen, juntan och diktaturen, alla dessa fördömde kuppen och ställer krav på juntan att återinföra fria val och demokrati samt börja respektera mänskliga rättigheter.

Påstår du att dina högst onormala åsikter skulle vara representativa för Sverige så ljuger du.

Mvh isan lover

tänkte precis det samma 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det måste till en militär junta för att få en något så när ordning på landet.

Det bästa som har hänt här i landet på många år..

Starka ord du använder, nu är det ordning i Thailand, var bor du som kan säga så inte i Thai tror jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Starka ord du använder, nu är det ordning i Thailand, var bor du som kan säga så inte i Thai tror jag

Man lär väl knappast stöta på några problem där Scandinavian Corner bor om man är positiv till juntan, värre är det nog i utopia byn längs med mekongfloden... 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I Bangkok Post kan man läsa att Yingluck besökte Nong Khai där hon besökte Wat Pa Pukon and Wat Pa Nakham Noi, hon deltog i religiösa ceremonier där och välkomnades av supportrar.

Men hennes religiösa utflykt stördes tyvärr av militären som hade skickat spioner efter henne och som följde efter och t.o.m fotograferade henne på väg till toaletten.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/739436/yingluck-upset-by-military-scrutiny-during-ne-trip

Med vänlig hälsning isan lover

Jag antar att dom lärde sig av misstaget med brorsan hennes. Han föredrog ju att lämna rättegångar, åtal, fängelsestraff och annat otäckt bakom sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa ungefär samma till Thailands Ambassadör när han var här på kontoret och han gillade att vi svenskar insåg hur viktigt förändringarna i Thailand, som juntan inför, är.

Undrar hur länge en Thailändsk ambassadör skulle ha kvar jobbet om han gick och sa att han är emot juntan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Starka ord du använder, nu är det ordning i Thailand, var bor du som kan säga så inte i Thai tror jag

Jag har varit bofast i Thailand sedan 1978

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men du representerar Thailändarna ? 

Hej

Mina åsikter representerar åtminstone den röstande majoriteten som har sett till att det har bildats röda regeringar vid alla val som har hållits på 2000 talet, frugans familj bor ju dessutom i ett område där 85-90% är röda, där vistas även vi 3 månader om året, så vad majoriteten tycker i den delen av Thailand vågar jag nog påstå att jag har hyfsad koll på.

Men någon representant för Thailand känner jag mig absolut inte som, stora delar av landet och människorna där känner jag nästan ingen samhörighet med alls, tänker då främst på den södra och muslimska delen och dom gula rojalisterna i landet och eliten i Bangkok.

Dessutom är jag väl mer på samma linje som Sverige, EU, USA, FN och dom Internationella Människorätts Organisationerna än ex.vis Tallviking när det gäller synen på kuppen, juntan och diktaturen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...