Jump to content
IGNORERAD

Beviset varför Thai är så dåliga på engelska


Rillex

Recommended Posts

Jo. Det är exakt samma regler för ideellt arbete som för avlönat arbete

Nej, där har du tyvärr fel.

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    20

  • Nemo

    12

  • leifen

    9

  • måne

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo men isanlover är väl kompis med alla poliser i närområdet så det är väl ingen fara där?

BTT

Nu är det väl inte polisen som kollar sådant, utan Immigrationsmyndigheten. Men han kanske har kompisar där också?   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, där har du tyvärr fel.

Chan2014

 

Tror faktiskt att han har rätt. Det krävs WP även för ideelt/oavlönat arbete.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritzar är inte så vassa de heller!

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Immigration behöver vi nog inte oroa oss för, mig veterligen har någon ifrån immigration aldrig någonsin besökt vare sig byn eller närområdet.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Detta är ingen ny lag som juntan instiftat, det om att jobba utan WP ha varit olagligt en mycket lång tid.

En engelsk lärarinna från Nigeria åkte fast i Korat 2012 för jobbat i en skola 2012.

Hej

Att jobba svart utan tillstånd har väl alltid varit olagligt men hur är det med oavlönat ideellt arbete?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det ser ut som om du har rätt, men jag kommer att chansa på att ingen bryr sig och fortsätta som vanligt.

Med vänlig hälsning isan lover

Så länge man inte tar bort någon inkomst hos en annan lärare är dom nog snarast glada, då kan dom ju sova och få betalt för det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så länge man inte tar bort någon inkomst hos en annan lärare är dom nog snarast glada, då kan dom ju sova och få betalt för det!

Hej

Både rektor och lärare är ju nöjda med och vill att jag lär barnen engelska, likaså är det ju med skolansvariga i kommun och distrikt, så jag räknar inte med några problem.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa och läs texten en gång till !

Once in the country though, before you begin volunteering, you must apply for a work permit, and I recommend applying for it as soon as the place you’ll be volunteering for can supply you with all the paperwork necessary. Receiving a work permit can take up to two months, although once it’s applied for, according to the Thai Labor Department, you are allowed to begin volunteering.

Man måste ha ansökt om WP men får arbeta i väntan på beskedet. Får du avslag måste du omedelbart sluta jobba

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa och läs texten en gång till !

Once in the country though, before you begin volunteering, you must apply for a work permit, and I recommend applying for it as soon as the place you’ll be volunteering for can supply you with all the paperwork necessary. Receiving a work permit can take up to two months, although once it’s applied for, according to the Thai Labor Department, you are allowed to begin volunteering.

Man måste ha ansökt om WP men får arbeta i väntan på beskedet. Får du avslag måste du omedelbart sluta jobba

Tack för rättelsen. 

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej

Det ser ut som om du har rätt, men jag kommer att chansa på att ingen bryr sig och fortsätta som vanligt.

Med vänlig hälsning isan l

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så länge man inte lurar skolan på pengar är risken nog minimal att immigration dyker upp.

Tvärtom så tror jag att skolledningen håller läraren om ryggen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så du menar att jag(och min karmajunta???)gör fel om vi följer lagen i Thailand???Om nu staten jagar lärare som arbetar utan tillstånd så borde jag och min karmajunta oxå göra det?By the way så gör jag inte ett skit när jag är i Thailand förutom att slöa,jag har ju semester(där oxå)Och om du och Bror Duktig gör det så "upto you"

Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen... Försök inte lura i mig Måne att du aldrig brutit mot någon liten lag i Thailand som att tex köra moppe utan hjälm eller något liknande! Det har ju t.o.m en sådan laglydig person som jag gjort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det ser ut som om du har rätt, men jag kommer att chansa på att ingen bryr sig och fortsätta som vanligt.

Med vänlig hälsning isan lover

Garanterat ingen bryr sig, större chans att förolyckas i trafiken än att åka dit för att man e på sitt land, Mvh giftsprutan: )

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge man inte lurar skolan på pengar är risken nog minimal att immigration dyker upp.

Tvärtom så tror jag att skolledningen håller läraren om ryggen.

BTT

Det brukar vara avundsjuka lärarkollegor som skvallrar, eller någon som känner sig åsidosatt på tjänsten som skolans engelsklärare.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det brukar vara avundsjuka lärarkollegor som skvallrar, eller någon som känner sig åsidosatt på tjänsten som skolans engelsklärare.

Hej

Hos oss vill även lärarna lära sig engelska och dom brukar ibland fråga om dom får vara med och det händer också att lärarna filmar lektionerna så att dom kan repetera dom igen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej

Hos oss vill även lärarna lära sig engelska och dom brukar ibland fråga om dom får vara med och det händer också att lärarna filmar lektionerna så att dom kan repetera dom igen.

Mvh isan lover

Jag har oxå varit med om att bli filmad under lektioner.

Dock tänkte jag aldrig på att filmen kunde visas för immigrationen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå varit med om att bli filmad under lektioner.

Dock tänkte jag aldrig på att filmen kunde visas för immigrationen.

BTT

Tog dom den filmen genom samma skyltfönster som den berömda bilden av Herr Peter?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tog dom den filmen genom samma skyltfönster som den berömda bilden av Herr Peter?

Faktiskt inte.

Den togs under en lektion på miss Penprapas language institute i Nonthaburi minns jag

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen... Försök inte lura i mig Måne att du aldrig brutit mot någon liten lag i Thailand som att tex köra moppe utan hjälm eller något liknande! Det har ju t.o.m en sådan laglydig person som jag gjort :)

Jag har nog brutit mot en hel del lagar,men jag tror inte jag gjort det nykter.Vad det gäller hjälm så är jag benhård,jag har sett alldeles för många konsekvenser av att inte bära hjälm .,Och vad det gäller mitt forna syndaregister så är det milslångt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...