Jump to content
IGNORERAD

Beviset varför Thai är så dåliga på engelska


Rillex

Recommended Posts

Nu har jag hittat beviset för att Thai är så dåliga på engelska eftersom de själva har gjort en komedi på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    20

  • Nemo

    12

  • leifen

    9

  • måne

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har jag hittat beviset för att Thai är så dåliga på engelska eftersom de själva har gjort en komedi på det.

Jo, den är bra, har sett den tidigare här på MPR.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar speciellt de dramatiska instrumenten, om man skulle missa att skratta när fejkskratten startar, så har man en andra chans med instrumenten...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och letar efter en engelsk sketch, ramlade över den här, men någon kanske kan hjälpa mig?

De är  en engelsman som är dryg och är i Paris vid Eiffeltornet, sen är det en med samma kille som precis flyttat in i en lite landsortshåla som är en gammal gangster, sen är det den jag letar efter där han går runt på en strand med en "lövblås" och bara stör, den gillar jag mest.

Någon som kommer ihåg vem det är och vad programmet hette?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Hade inte sett den förut, kanonbra.

Kom att tänka på "mina" elever i byn åk 3-4) som jag lärde Engelska i vintras, det blir en fortsättning i år, ser faktiskt fram mot detta, men jag undrar vad dom kommer ihåg.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Är försiktig och skaffa WP, juntan förföljer engelsklärare utan giltiga WP.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar speciellt de dramatiska instrumenten, om man skulle missa att skratta när fejkskratten startar, så har man en andra chans med instrumenten...

Om du med instrumenten menar de där vansinnigt irriterande ljuden som frambringas, så antar jag att du skojar. Jag hör de där ljuden på i stort sett varenda program på Thaikanalerna (nyhetsprogram undantagna) och jag måste säga att jag kommer att få ett spel endera dagen, och då åker samtliga tv-apparater på en omgång med släggan.

Sitter nu i ett annat rum vid datorn och hör just nu dessa ljud från tv'n. Blir vansinnig snart, undrar om det finns någon bra medicin som hjälper?    Hur fan kan folk sitta och titta och framförallt höra detta dag ut och dag in övergår mitt förstånd.

 

PS.  Ska snart byta kanal, då det är snooker på en sportkanal snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Deras engelska lärare är knappast nöjd efter detta.

245bb0981f468ecfd87fc95b4df5d9a1.jpg

/K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du med instrumenten menar de där vansinnigt irriterande ljuden som frambringas, så antar jag att du skojar. Jag hör de där ljuden på i stort sett varenda program på Thaikanalerna (nyhetsprogram undantagna) och jag måste säga att jag kommer att få ett spel endera dagen, och då åker samtliga tv-apparater på en omgång med släggan.

Sitter nu i ett annat rum vid datorn och hör just nu dessa ljud från tv'n. Blir vansinnig snart, undrar om det finns någon bra medicin som hjälper?    Hur fan kan folk sitta och titta och framförallt höra detta dag ut och dag in övergår mitt förstånd.

 

PS.  Ska snart byta kanal, då det är snooker på en sportkanal snart.

Höj volymen till max och spela det här hela tiden kanske du får en reaktion ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=eMh3DMN8mok

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är försiktig och skaffa WP, juntan förföljer engelsklärare utan giltiga WP.

Jaså har dom äntligen kommit på att nästan alla mindre skolor har engelskalärare utan work permit.

Undras om thaiarnas kunskaper i engelska kommer att bli bättre om dom deporterar alla dessa faranger??

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jaså har dom äntligen kommit på att nästan alla mindre skolor har engelskalärare utan work permit.

Undras om thaiarnas kunskaper i engelska kommer att bli bättre om dom deporterar alla dessa faranger??

BTT

Hej

Att skolbarnen skulle lära sig engelska ser nog juntan som ett hot, då kan dom ju läsa alltnegativt som skrivs om kuppen, juntan och diktaturen utomlands via internet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså har dom äntligen kommit på att nästan alla mindre skolor har engelskalärare utan work permit.

Undras om thaiarnas kunskaper i engelska kommer att bli bättre om dom deporterar alla dessa faranger??

BTT

Det är nog inte primära målet att thai ska bli bättre på engelska.

Läste nyligt att 5000 lärare från filipinerna är en lösning. Man ska hämta inom ASEAN-länderna i första hand. Billigare och sämre.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det är nog inte primära målet att thai ska bli bättre på engelska.

Läste nyligt att 5000 lärare från filipinerna är en lösning. Man ska hämta inom ASEAN-länderna i första hand. Billigare och sämre.

Det är nog inte primära målet att thai ska bli bättre på engelska.

Läste nyligt att 5000 lärare från filipinerna är en lösning. Man ska hämta inom ASEAN-länderna i första hand. Billigare och sämre.

Det är nog inte primära målet att thai ska bli bättre på engelska.

Läste nyligt att 5000 lärare från filipinerna är en lösning. Man ska hämta inom ASEAN-länderna i första hand. Billigare och sämre.

Det är nog inte primära målet att thai ska bli bättre på engelska.

Läste nyligt att 5000 lärare från filipinerna är en lösning. Man ska hämta inom ASEAN-länderna i första hand. Billigare och sämre.

Det är nog inte primära målet att thai ska bli bättre på engelska.

Läste nyligt att 5000 lärare från filipinerna är en lösning. Man ska hämta inom ASEAN-länderna i första hand. Billigare och sämre.

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jo det jag skulle skriva är ju att thailändska skolor skiter i kvalite. Det handlar bara om att få en billig farang bakom katedern om det så är halvalkisen Berra eller tysken Gerhard som undervisar i engelska.

Det ultimata är ju att få gubben i hembyn att arbeta gratis.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att skolbarnen skulle lära sig engelska ser nog juntan som ett hot, då kan dom ju läsa alltnegativt som skrivs om kuppen, juntan och diktaturen utomlands via internet.

Mvh isan lover

Menar du att engelska utbildningen var bättre förr?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Menar du att engelska utbildningen var bättre förr?

Nej det kan jag intyga om att den inte var.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det kan jag intyga om att den inte var.

BTT

Jag vet att den inte var bättre förr.Reagerade på IL´s inlägg att Juntan känner sig hotad. Det verkar som han vill få det till att det är juntans fel.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att skolbarnen skulle lära sig engelska ser nog juntan som ett hot, då kan dom ju läsa alltnegativt som skrivs om kuppen, juntan och diktaturen utomlands via internet.

Mvh isan lover

Eller kanske blir upplysta om det bedrägeri de blivit utsatta för.Men som den riddare du är så trotsar du lagar och regler och undervisar barnen i Utopia.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag vet att den inte var bättre förr.Reagerade på IL´s inlägg att Juntan känner sig hotad. Det verkar som han vill få det till att det är juntans fel.  

Klart det inte är juntans fel.

Snålheten inom skolorna fanns väl även under Thaksins period.

Däremot kan ju juntan kanske ha intensifierat jakten på illegala engelskalärare utan work permit vilket jag alltid har funnit vara alltför slappt hos thailändska myndigheter.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det skulle bli sämre OM man skulle ta hit lärare från Fillipinerna vete fan, finns väl ingen som varit där utan att bli i det närmaste förvånad över hur många och hur bra man talar engelska där, inte som i Thailand där det knappast går att hitta en engelsktalande utanför affärsområden med utlandsintressen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jaså har dom äntligen kommit på att nästan alla mindre skolor har engelskalärare utan work permit.

Undras om thaiarnas kunskaper i engelska kommer att bli bättre om dom deporterar alla dessa faranger??

BTT

Mja, man har ju läst hur dessa "engelskalärare" undervisar halvpackade och kollar porrfilmer på lärarrummet under raster, så jag vet inte om det gör så stor skillnad :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Mja, man har ju läst hur dessa "engelskalärare" undervisar halvpackade och kollar porrfilmer på lärarrummet under raster, så jag vet inte om det gör så stor skillnad :)

Många jobbar säkert för att fylla ut plånboken lite för att kunna pippa och kröka lite längre i LOS

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...