Jump to content
IGNORERAD

Köpa LG 3?


Oregistrerad

Recommended Posts

Jo jag tycker att LG 3 för 2700 kr verkar billigt. Jag har kollat tester på youtube där dom tycker att LG 3 och one plus one var likvärdiga men att plussen var betydligt billigare.

Här när jag kollar så är plussen cirka 30% dyrare. Men Tomurdoc tyckte att LG kändes plastig och att han hade haft problem med den och att batteriet blev sämre efter några månader.

Jag tror som Tomurdoc säger att One plus säkert är bra men...??

Tallviking tipsade om att när Apples 6 s nu kommer så går priset ner på vanliga 6 an. Men om jag känner Apple rätt så blir det inte så mycket.

Just nu så lutar det åt LG3 lite tveksamt dock, men klart nyfiken på One plussen.

 

Dottern köpte en Iphone5 som alltid har behövt laddas. Hon har väntat länge på att få skicka in den för de har inte haft någon lånetelefon. När hon fick den inskickad så sa de att hon skulle få tillbaka den om 1 - 2 månader. I veckan fick hon tillbaka den efter 1,5 månader. Ringde henne strax efter att hon hämtat den.

Hon hörde mig knappt så hon sa ring om en stund och la på. Hon ringde mig senare och sa att nu hördes jag bra efter det att hon tagit bort plasten på den nya mobilen. 

Om mobilen går sönder är det nog mera otur än att något märke är direkt dåligt. I vår familj är det nog ingen som haft en telefon som gått sönder förutom dottern. Alla tidigare telefoner av olika märken hon haft har hon varit nöjd med ända tills hon tappat dom i toastolen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • leifen

    4

  • B747

    3

  • Tallviking

    2

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

Dottern köpte en Iphone5 som alltid har behövt laddas. Hon har väntat länge på att få skicka in den för de har inte haft någon lånetelefon. När hon fick den inskickad så sa de att hon skulle få tillbaka den om 1 - 2 månader. I veckan fick hon tillbaka den efter 1,5 månader. Ringde henne strax efter att hon hämtat den.

Hon hörde mig knappt så hon sa ring om en stund och la på. Hon ringde mig senare och sa att nu hördes jag bra efter det att hon tagit bort plasten på den nya mobilen. 

Om mobilen går sönder är det nog mera otur än att något märke är direkt dåligt. I vår familj är det nog ingen som haft en telefon som gått sönder förutom dottern. Alla tidigare telefoner av olika märken hon haft har hon varit nöjd med ända tills hon tappat dom i toastolen.

Alla tidigare telefoner av olika märken hon haft har hon varit nöjd med ända tills hon tappat dom i toastolen.    5555

 

Jag har heller aldrig haft något som helst problem med mina telefoner.

Men den här telefonen blir faktiskt min första smartlur och dom verkar vara mycket känsligare så att man bör vara varsam med dom. 

Nu har jag inte råd att tappa telefonen i marken längre. Förut så spelade det knappt någon roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla tidigare telefoner av olika märken hon haft har hon varit nöjd med ända tills hon tappat dom i toastolen.    5555

 

Jag har heller aldrig haft något som helst problem med mina telefoner.

Men den här telefonen blir faktiskt min första smartlur och dom verkar vara mycket känsligare så att man bör vara varsam med dom. 

Nu har jag inte råd att tappa telefonen i marken längre. Förut så spelade det knappt någon roll.

Har du fått igång den ännu, gissar att du e nöjd isof.

För prestandamässigt är LG G3 mycket bra.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

Har du fått igång den ännu, gissar att du e nöjd isof.

För prestandamässigt är LG G3 mycket bra.

 

 

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

 

 

 

 

Har faktiskt inte börjat ladda den ännu men kommer att göra det idag. jag tror säkert att jag blir nöjd tills jag tappar den i backen 5555

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag hade nog valt en Iphone 5. Jag är nog lite "skadad" när jag tittar på telefoner eftersom jag tidigare jobbat med att reparera telefoner. När jag tittar rent hårdvarumässigt på en Iphone så slår dom faktiskt det mesta. Iphone är väldigt modulär, du kan byta minsta lilla detalj i dom medan de flesta andra smartphones är limmade och mer eller mindre inte skapade för att kunna laga.

Nu i efterhand så inser jag att detta kanske inte är så viktigt ur konsumentsynpunkt ... :pudency:

Personligen hade min drömtelefon varit en Iphone med Android :big_smile:

Kan knappt byta minneskort eller batteri ens och om rutan pajar så blir det dyrt. Men kvalitén kan nog annars vara bättre som du säger, men till vilket pris.

6 an är 3 gånger dyrare än LG 3 jag köpte tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla tidigare telefoner av olika märken hon haft har hon varit nöjd med ända tills hon tappat dom i toastolen.    5555

 

Jag har heller aldrig haft något som helst problem med mina telefoner.

Men den här telefonen blir faktiskt min första smartlur och dom verkar vara mycket känsligare så att man bör vara varsam med dom. 

Nu har jag inte råd att tappa telefonen i marken längre. Förut så spelade det knappt någon roll.

Är drygt tre år in på min första smartlur (Samsung), den har åkt i golvet några ggr. Dottern är inne på sin fjärde smartlur, de har klarat golvet många ggr. Men toastolen klarar de inte om de inte har den klassningen. Hon har haft fyra olika märken och den hon gillar bäst var den LG hon hade innan den här sista, och säger att nästa blir nog en LG.

Link to comment
Dela på andra sajter

GF tappade sin iPhone 4 i vattenbehållaren på toa av misstag. Hon stoppade den i en påse med ris och kom till mig.

Jag sa att det kan bli svårt att få till den, men vi åker till någon som repar/säljer alla typer av telefoner.

Nej, vi måste till iPhone affär sa hon. Där fick vi svaret att den inte går att laga men ett "bra" erbjudande att köpa en ny.

Då blev den lokale grabben. 800baht och allt fungerar perfekt igen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone 6+ är dyr men man får vad man betalar för. Floskler javisst men det ligger mycket i det. LG3 är säker bra men lek lite med en iPhone 6+ och jag tror du lägger undan LGn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone 6+ är dyr men man får vad man betalar för. Floskler javisst men det ligger mycket i det. LG3 är säker bra men lek lite med en iPhone 6+ och jag tror du lägger undan LGn.

Så du har jämfört 6 an jämfört med LG 3 eller? Eller är det ett antagande?

Jag har inte gjort det ännu men efter ett tag, och då ska jag säga vad jag tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapar tråden lite :)

Hm, har fått en jobbig bugg nu i min Oneplus two.

Appen för FB stängs ner direkt jag startar den och trycker på något, har prövat att avinstallera och installera på nytt?

Någon Android proffs som vet vad jag ska göra?

Skita i FB är inget alternativ, då jag gillar det (lika bra att skriva det)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapar tråden lite :)

Hm, har fått en jobbig bugg nu i min Oneplus two.

Appen för FB stängs ner direkt jag startar den och trycker på något, har prövat att avinstallera och installera på nytt?

Någon Android proffs som vet vad jag ska göra?

Skita i FB är inget alternativ, då jag gillar det (lika bra att skriva det)

Ta ur batteriet och starta om.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta ur batteriet och starta om.

Gjort, det är troligen någon bugg

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapar tråden lite :)

Hm, har fått en jobbig bugg nu i min Oneplus two.

Appen för FB stängs ner direkt jag startar den och trycker på något, har prövat att avinstallera och installera på nytt?

Någon Android proffs som vet vad jag ska göra?

Skita i FB är inget alternativ, då jag gillar det (lika bra att skriva det)

Har sett fler med samma problem på svenska delen av oneplus forum. Kolla om det finns ngn lösning där.

Själv har jag inga problem med OPT/FB....än...

https://forums.oneplus.net/forums/svenska/

Eller kanske det var på swedroid

Ändrades av mangokid
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lekt med min nya LG lite. 

Jädrar vad den känns stor jämfört med min lilla samsung som jag kunde vika in.

Undrar hur lång tid det kommer ta att läsa in manualen och lära sig och ställa in allt på telefon och datorn.

Jag tippar att batteriet inte kommer att hålla en vecka. 555

Får knappt in den i fickan och måste nästan köpa en manbag.

Det är en känsla som om man gick tillbaka till Mobira storleksmässigt. Allt kändes så enkelt med den lilla samsungen.

Vojne vojne hur ska det här sluta 5555

Link to comment
Dela på andra sajter

Iphone 6+ är dyr men man får vad man betalar för. Floskler javisst men det ligger mycket i det. LG3 är säker bra men lek lite med en iPhone 6+ och jag tror du lägger undan LGn.

Jag provade med dotterns Iphone 6 lite igår och det verkar ligga något i det du säger. Det jag inte förstår är att i testerna jag kollade så skulle 

LGn vara bättre? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Haha, ett race på Nana o man sitter på LG3:an igen, men krävde ett nytt batter....

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har en billig enkel telefon som jag har klarat mig med. Men nu känner jag att jag klarar mig inte längre utan en smartlur.

Dottern har alltid haft Iphone och nu Iphone 6, och tjatar att jag ska absolut ha en sådan.

Jag har ingen större lust att lägga 9000 kr på en lur som jag tappar i backen eller nåt.

Jag såg en LG 3 för 2700 kr och undrar om någon har en sådan eller vet något om den. Tycker den verkar prisvärd.

Sedan undrar jag om det är bökigt att koppla in en LG till min Mac?  Eller borde jag verkligen köpa en Iphone 6?

Tar gärna tacksamt emot tips om någon annan telefon också?

Kolla in denna lur.

http://honor.se/?gclid=CjwKEAiAvauyBRDwuYf3qNyXmW4SJACX9-fX6c88hrtTmUps6mQj-D5NhHjcu7o6C_ZTdeWZpIIkRRoCTt7w_wcB

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...