Jump to content
IGNORERAD

Bra sadelmakare i Bangkok


MaiChai

Recommended Posts

Har en sadel till min HD med två fula hål på sittdynan, har beställt hem lite konstläder med "grain" mönster för att fixa det men så undrar jag om någon känner till någon lämplig sadelmakare i Bangkok som kan åta sig att byta ut det defekta skinnet mot nytt-bra och gärna billigt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en sadel till min HD med två fula hål på sittdynan, har beställt hem lite konstläder med "grain" mönster för att fixa det men så undrar jag om någon känner till någon lämplig sadelmakare i Bangkok som kan åta sig att byta ut det defekta skinnet mot nytt-bra och gärna billigt?

Vet tyvärr ingen i BKK.

Har du inga bilder på hojen? Vore kul att se

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en sadel till min HD med två fula hål på sittdynan, har beställt hem lite konstläder med "grain" mönster för att fixa det men så undrar jag om någon känner till någon lämplig sadelmakare i Bangkok som kan åta sig att byta ut det defekta skinnet mot nytt-bra och gärna billigt?

Dom finns ju lite överalt. Bara att kolla i omgivningen. Om du ser någon butik som klär om bilsäten så fixar dom även detta. Annars är Rangsit ett bra stalltips. Då detta är bilfixarnas mecka i Bangkok.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet tyvärr ingen i BKK.

Har du inga bilder på hojen? Vore kul att se

Ska se om jag kan fixa bilder i slutet av veckan, är på "turné" med jobbet just nu och kommer inte förbi hjen förrän på torsdag.

dom flesta biker shops  gör även läder jobb , finns  både i Pattaya och patong 

I Patong vet jag en del som sysslar med det men hade inte planerat att åka dit med sadeln under armen i vinter-men hittar jag ingen i Bangkok  så kan det bli en tripp till Patong...

Dom finns ju lite överalt. Bara att kolla i omgivningen. Om du ser någon butik som klär om bilsäten så fixar dom även detta. Annars är Rangsit ett bra stalltips. Då detta är bilfixarnas mecka i Bangkok.

Du har rätt, ligger ju en hel del bilverkstäder och liknande där jag bor på Ratchada så någon borde ju känna till var man kan fixa det. Får kolla med mc-taxi killarna på hörnan.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska se om jag kan fixa bilder i slutet av veckan, är på "turné" med jobbet just nu och kommer inte förbi hjen förrän på torsdag.

I Patong vet jag en del som sysslar med det men hade inte planerat att åka dit med sadeln under armen i vinter-men hittar jag ingen i Bangkok  så kan det bli en tripp till Patong...

Du har rätt, ligger ju en hel del bilverkstäder och liknande där jag bor på Ratchada så någon borde ju känna till var man kan fixa det. Får kolla med mc-taxi killarna på hörnan.

Nu är ju jag bara kvar i Bangkok en vecka till. Men du kan gärna höra av dig så kan vi ut och åka lite. Även om jag har sporthoj så kan det ju vara kul.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju jag bara kvar i Bangkok en vecka till. Men du kan gärna höra av dig så kan vi ut och åka lite. Även om jag har sporthoj så kan det ju vara kul.

Jag har hojen i Sverige, i Bangkok kör man ju Honda Wave 110 med öppet blås...

Kommer inte till Bangkok förrän i November som det ser ut nu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet tyvärr ingen i BKK.

Har du inga bilder på hojen? Vore kul att se

Här har du några bilder på hojen...IMG_2019.thumb.JPG.77aa95753535c4d296ab6

En HD FLSTC 2001 med drygt 3000 mil på mätaren

IMG_2017.thumb.JPG.ddd196aa53a9b87fc0084

Sadelmakaren behövs för bland annat det här jobbet

IMG_2018.thumb.JPG.3f00637268ad6ed0db618

...och det här jobbet.

IMG_2016.thumb.JPG.5407a0e8ebebcc568d785

Funderar på att skaffa mig en solosadel, den ger ett mer "slimmat" intryck. En sadel at "traktortyp" som man relativt lätt kan byta tillbaka till original om men vill. Några tips om det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du några bilder på hojen...IMG_2019.thumb.JPG.77aa95753535c4d296ab6

En HD FLSTC 2001 med drygt 3000 mil på mätaren

IMG_2017.thumb.JPG.ddd196aa53a9b87fc0084

Sadelmakaren behövs för bland annat det här jobbet

IMG_2018.thumb.JPG.3f00637268ad6ed0db618

...och det här jobbet.

IMG_2016.thumb.JPG.5407a0e8ebebcc568d785

Funderar på att skaffa mig en solosadel, den ger ett mer "slimmat" intryck. En sadel at "traktortyp" som man relativt lätt kan byta tillbaka till original om men vill. Några tips om det?

Riktigt snygg hoj, gillar färgerna, väcker onekligen ett visst habegär.

Jag har en wannabe hoj i Sverige, Honda Shadow 750 Classic, inte samma vrid och ljud men men kan inte få allt.

När jag fixade min sadel så byggde ju meken allt från början, plåtunderredet tror jag han gjorde en mall på som sedan en smed utförde.

Sedan var det en sadelmakare som gjorde resten, i mitt tycke ett proffsigt jobb.

Mitt misstag var nog att jag inte gjorde en mall eller skiss på hur jag ville ha det, så pratar man med en liten firma med typ ett hål i väggen verkstad så fixar dom nog det.

Såg i dtbkk's tråd ''Bangkok&Beyond då och nu'' senaste inlägget att han var på en marknad som heter Jatumnjak(JJ)

Där sålde dom färdiga sadlar med ''stansade'' motiv, kanske inget som passar dig direkt men kanske en bra kontakt som kan göra enligt önskemål

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snygg hoj, gillar färgerna, väcker onekligen ett visst habegär.

Jag har en wannabe hoj i Sverige, Honda Shadow 750 Classic, inte samma vrid och ljud men men kan inte få allt.

När jag fixade min sadel så byggde ju meken allt från början, plåtunderredet tror jag han gjorde en mall på som sedan en smed utförde.

Sedan var det en sadelmakare som gjorde resten, i mitt tycke ett proffsigt jobb.

Mitt misstag var nog att jag inte gjorde en mall eller skiss på hur jag ville ha det, så pratar man med en liten firma med typ ett hål i väggen verkstad så fixar dom nog det.

Såg i dtbkk's tråd ''Bangkok&Beyond då och nu'' senaste inlägget att han var på en marknad som heter Jatumnjak(JJ)

Där sålde dom färdiga sadlar med ''stansade'' motiv, kanske inget som passar dig direkt men kanske en bra kontakt som kan göra enligt önskemål

Ska ta med mig lite grejor ner till Thailand som ska fixas med hojen, den gamla sadeln, fixa någon sorts enkelsadel samt få sytt upp ett par innerväskor till sadelväskorna,

Har fått en hel del tips från Nicky på Nickys handlebar i Phuket på bra ställen i Bangkok-fast han insisterar på att jag åker ner till Phuket och får det gjort, han vill väl att jag ska dricka öl i hans bar under tiden....

http://www.nickyhandlebars.com

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Nu är sadeln fixad!

IMG_2300.thumb.jpg.63cbf4296330d86d9100a

Överlät det hela till en messenger som jag brukar anlita, han hittade ett ställe som Harley Davidson i Thailand använder för sina jobb. Tre sadel delar okmklädda inklusive material och transport kostade 2000 Battingar.

IMG_2301.thumb.jpg.83ba13deac935b0f258ec

Knappast lönt att pruta på?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...