Jump to content
IGNORERAD

Elva områden i Bangkok drabbade av översvämningar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Den stora nederbörden fortsatte i Bangkok under lördag morgon och orsakade översvämningar vid elva platser, samtidigt som man har utfärdat varningar för regn, möjliga störtfloder, avrinning från skogar och jordskred i 32 provinser runt om i landet.
Bangkoks Storstadsadministrations (BMA) center för översvämningsförebyggning rapporterade elva översvämmade områden i huvudstaden under lördagen, och de låg bland annat i Chaeng Wattana, Ratchadaphisek, Phahon Yothin och Ngam Wong Wan. Vattennivåerna ska enligt centret ha legat på 15-20 cm. Arbetare från BMA försökte under dagen dränera vattnet från drabbade områden, och klockan 13:00 meddelade man via Twitter att vattnet tagits bort från alla sektioner av Ratchadaphisek Road.
De 32 provinserna som varnas för översvämningar mellan imorgon och tisdag tack vare den tropiska stormen Mujigae är:

Norra Thailand – Chiang Mai, Lamphun, Chiang Rai, Phayao, Nan och Phrae.
Nordöstra Thailand – Khon Kaen, Kalasin, Maha Sarakham, Roi Et, Sakhon Nakhon, Nakhon Phanom, Mudahan, Bung Kan, Nong Khai och Udon Thani.
Östra Thailand – Chon Buri, Rayong, Chanthaburi och Trat.
Södra Thailand – Ranong, Phangna, Phuket, Krabi och Trang.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/716740/floods-in-11-locations-in-Bangkok

c1_716740_151003120728_620x413.thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har varit en djävla nederbörd här i Bangkok idag.

Jag som tänkte att jag skulle ut och lufta hojen idag. Ack vad jag bedrog mig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon bra sida som skriver om samma sak och vilka områden eller regioner som kommer att bli drabbade,

jag vill ha det på thailändska för jag tänkte skicka en länk till tjejen så att hon också kan läsa. Hon förstår engelska,

men thailändska hade varit mycket bättre.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon bra sida som skriver om samma sak och vilka områden eller regioner som kommer att bli drabbade,

jag vill ha det på thailändska för jag tänkte skicka en länk till tjejen så att hon också kan läsa. Hon förstår engelska,

men thailändska hade varit mycket bättre.

Tror säkert att de beskriver och visar detta på Nyheterna thai tv. 3, 5 med flera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror säkert att de beskriver och visar detta på Nyheterna thai tv. 3, 5 med flera.

TV´n i huset gick nyligen sönder :pudency:  Vi ska inhandla en ny när jag kommer ner till byn.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...