Jump to content
IGNORERAD

Berömt vattenfall i nationalparken Khao Yai stängs


MPR Nyheter

Recommended Posts

Vattenfallet Nang Rong i nationalparken Khao Yai kommer stängas för allmänheten på grund av en dispyt över vem som ska ta hand om området.
Myndigheten för Nationalparker, Djurliv och Växtbevaring har fört en juridisk kamp mot Nakhon Nayoks Provinsadministration (PAO) angående rätten att ta hand om den berömda attraktionen. Myndigheten har nu meddelat att vattenfallet kommer stängas efter att demonstranter som stöder under tisdagen samlades för att blockera ingången.
Tidigare under månaden tog myndigheten kontroll över det tolv rai stora området och konfiskerade bland annat PAO:s turistcenter och turistbungalows. Adisorn Noochdumrong – vice chef för myndigheten – sade att PAO har gagnats av turistintäkter från vattenfallet i åratal, trots att det ligger i en nationalpark som överses av myndigheten. Runt 100,000 besökare spenderar cirka fyra miljoner baht på platsen varje år. Han sade även att hans myndighet tog platsen i beslag för att förhindra lokala politiker från att försöka kontrollera det.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/713484/famous-waterfall-spot-to-close-to-public

c1_713484_151001102654_620x413.thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmmm, sista Sovjet staten?:smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmmm, sista Sovjet staten?:smile:

Jag tror att Sverige med sin S, MP regering är den sista Sovjetstaten. Vi är mer kommunister än Marks, Engels och Lenin tillsammans.

Glömde Stalin, Brezniew och Löfven, 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Sverige med sin S, MP regering är den sista Sovjetstaten. Vi är mer kommunister än Marks, Engels och Lenin tillsammans.

Glömde Stalin, Brezniew och Löfven, 

Hej 

Det hjälper att ta i om man skall höras. Känner igen detta , men numera tror många att vi blir en muslimsk stat

MP är i mina ögon de gröna khmererna , de är det största hotet i regeringen

men att vi hamnar bland de nackskottsglada kommunisterna tror jag inte.

OK , Media dukkar lite för mycket med AFA 

Men enligt min mening så är det största hotet mot demokratin i vårt land är att

PK maffian är infiltrerad i media med hjälp lobby tidningen EXPO  (Med hjälp av pengar från Milleniumböckerna )

Kolla AB , Expressen , Dalademokraten , SR , SVT mfl

De flesta journalister är utbildade på vänsterns äggkläckningsfabrik , Journalisthögskolan

Så visst är vi på väg mot vänster , men vi skall inte blanda in tex Stalin.

Någon flaggade för några månader för Blank Spot Project detta offentlig gjordes den 30 september

och jag har läst bägge rapporterna om Thailand. Nu väntar jag med spänning när vi på MPR skall få

kommentera dessa alster

Författare till detta är Nils Resare och Martin Schibbye

Nils är i botten journalist och hans alster om vapenhandeln är ok

Martin är bla känd för att ha blivit tillsammans med fotograf Johan Persson fängslad i

Etiopien . De blev efter en UD offensiv frisläppta då lösensumman 20 miljoner svkr betalts

Martin har varit redaktör för tidningen Rebell , tillhörande KPML(r).

De gjorde gällande att Sverige bara kan omdanas genom revolution , med vapen om så krävs

De propagerade för att Stalins massmord var "överhetens lögn " , Proletariatets diktatur ,den högsta formen av diktatur .

Man har även besökt regimerna i Nordkorea , Vietnam o Cuba och redogjort i positiva ordalag om framgångar

Man hyllade även KIM 11 Sung .Martin påstår att folkrätten och FN ger alla stater rätten att SJÄLVA VÄLJA en egen väg.

Det finns mer om denne Martin Schibbye 

Som sagt MPR har ni en gång sagt A får ni nu också säga B.

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

Det hjälper att ta i om man skall höras. Känner igen detta , men numera tror många att vi blir en muslimsk stat

MP är i mina ögon de gröna khmererna , de är det största hotet i regeringen

men att vi hamnar bland de nackskottsglada kommunisterna tror jag inte.

OK , Media dukkar lite för mycket med AFA 

Men enligt min mening så är det största hotet mot demokratin i vårt land är att

PK maffian är infiltrerad i media med hjälp lobby tidningen EXPO  (Med hjälp av pengar från Milleniumböckerna )

Kolla AB , Expressen , Dalademokraten , SR , SVT mfl

De flesta journalister är utbildade på vänsterns äggkläckningsfabrik , Journalisthögskolan

Så visst är vi på väg mot vänster , men vi skall inte blanda in tex Stalin.

Någon flaggade för några månader för Blank Spot Project detta offentlig gjordes den 30 september

och jag har läst bägge rapporterna om Thailand. Nu väntar jag med spänning när vi på MPR skall få

kommentera dessa alster

Författare till detta är Nils Resare och Martin Schibbye

Nils är i botten journalist och hans alster om vapenhandeln är ok

Martin är bla känd för att ha blivit tillsammans med fotograf Johan Persson fängslad i

Etiopien . De blev efter en UD offensiv frisläppta då lösensumman 20 miljoner svkr betalts

Martin har varit redaktör för tidningen Rebell , tillhörande KPML®.

De gjorde gällande att Sverige bara kan omdanas genom revolution , med vapen om så krävs

De propagerade för att Stalins massmord var "överhetens lögn " , Proletariatets diktatur ,den högsta formen av diktatur .

Man har även besökt regimerna i Nordkorea , Vietnam o Cuba och redogjort i positiva ordalag om framgångar

Man hyllade även KIM 11 Sung .Martin påstår att folkrätten och FN ger alla stater rätten att SJÄLVA VÄLJA en egen väg.

Det finns mer om denne Martin Schibbye 

Som sagt MPR har ni en gång sagt A får ni nu också säga B.

Persistant

 

Bra text men helt fel tråd.

Har inget med ett vattenfall i Thailand att göra.

Såkallad Off-topic modell värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...