Jump to content
IGNORERAD

Internetövervakningen i Thailand stramas åt


MPR Nyheter

Recommended Posts

Thailands militära regering har beordrat relevanta myndigheter att snabba på processen med att minska landets flertal internet-gateways till en enda för att höja effektiviteten hos statens övervakningssystem.
Regeringen gav under förra månaden grönt ljus till Departementet för Information och Kommunikationsteknologi och relevanta myndigheter att implementera ett internetsystem med endast en gateway innan slutet av finansåret 2015. Planen att minska antalet internet-gateways kom inledningsvis från polischefen Somyos Pumpanmuang i juni, och han resonerade att det skulle vara mycket enklare för statliga myndigheter att bevaka, filtrera, radera och stoppa information på internet som anses olämplig.
Arthit Surayawongkul – koordinator för Thai Netizen Network som förespråkar internetfrihet – hävdar dock att förslaget kom bara dagar efter kuppen 2014. Han tillade att man till och med föreslog skapandet av en speciell Facebook-version för Thailand samt att kräva att folk skriver in sina ID-nummer innan de använder internet.

Källa: http://prachatai.org/english/node/5485?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

120309121230-obeidallah-privacy-issue-st

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    8

  • frason

    4

  • Baa

    3

  • andersbangkok

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Han tillade att man till och med föreslog skapandet av en speciell Facebook-version för Thailand samt att kräva att folk skriver in sina ID-nummer innan de använder internet.

 

Hoppsan Kerstin, det luktar...............

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Juntan trampar upp stigar som redan skapats av andra.

Det är i och för sig inget ursäktande för detta.

Thailändska politiker har under åtminstone de senaste 15-20 åren gjort allt dom kan för att övervaka Internet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Han tillade att man till och med föreslog skapandet av en speciell Facebook-version för Thailand samt att kräva att folk skriver in sina ID-nummer innan de använder internet.

 

Hoppsan Kerstin, det luktar...............

Off topic, men jag har noterat vid ett flertal tillfällen på slutet, att dina "l" blir röda.  Nu när jag citerar dig så blir de ju svarta, men jag bara undrar varför.   

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina vadå? Censurbokstaven är väl X?

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va som fasen...eller hualigen då!

Inte på min skärm i alla fall! Undrar hur detta är möjligt!

 

Alla balla bullan!

Nix ser inga röda L!

 

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va som fasen...eller hualigen då!

Inte på min skärm i alla fall! Undrar hur detta är möjligt!

 

Alla balla bullan!

Nix ser inga röda L!

 

Nej inte i det här inlägget, men i det som jag citerar nu.

Gjorde ett snipp, inte så bra men hoppas att det syns.

5603c8c5c7798_rda_bokstver.thumb.png.608

 

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer ingen våga eller ingripa i ett snart totalitärt militärstyrt land. Det som är sorgligt är att det omgående här på forumet dras upp liknelser med dom rödas och gulas tidigare förehavanden.

Thailand närmar sig med mycket snabba steg att bli en militärdiktatur av högsta internationella snitt, och jag kan inte i min vildaste fantasi se en bättre framtid för den gemene thailändaren eller för den delen mera intressanta för MPR den inflyttande farangen.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är din dator/skärm det är fel på.

Skulle mycket väl vara så, den är ganska åldersstigen, men det har bara blivit på hans inlägg. Ser du inte att det är rött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle mycket väl vara så, den är ganska åldersstigen, men det har bara blivit på hans inlägg. Ser du inte att det är rött?

Bara svart i hans inlägg

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va som fasen...eller hualigen då!

Inte på min skärm i alla fall! Undrar hur detta är möjligt!

 

Alla balla bullan!

Nix ser inga röda L!

 

Inga skära elefanter heller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer ingen våga eller ingripa i ett snart totalitärt militärstyrt land. Det som är sorgligt är att det omgående här på forumet dras upp liknelser med dom rödas och gulas tidigare förehavanden.

Thailand närmar sig med mycket snabba steg att bli en militärdiktatur av högsta internationella snitt, och jag kan inte i min vildaste fantasi se en bättre framtid för den gemene thailändaren eller för den delen mera intressanta för MPR den inflyttande farangen.

Hej

Håller med dig i allt men sista bisatsen  som lyder ,,,,,eller för den delen mera intressanta för MPR inflyttande farangen. Ber om ursäkt men poletten trillar inte ned

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle mycket väl vara så, den är ganska åldersstigen, men det har bara blivit på hans inlägg. Ser du inte att det är rött?

Nej, det är fel hos dig. :Yes:

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det nödvändigt? Utveckla?

Nä, det är väl inte nödvändigt. Jag tycker att det är en ren skandal att övervakningen ska öka till den graden att du ska ange ID-nr när du loggar in. Tycker du att det är nödvändigt själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va som fasen...eller hualigen då!

Inte på min skärm i alla fall! Undrar hur detta är möjligt!

 

Alla balla bullan!rån nordostNix ser inga röda L!

 

Jag tror att det hänger ihop med att polisen ville kolla herr Baa förra veckan.

Herrn är helt enkelt under lupp för sina ofärgade inlägg här på MPR, hehe.

En terrorist är en terrorist även om han själv anser sig vara ofärgad.

Kanske dags för en insamling för "den ilske" från det röda Udon Thani.

Jag ger ett bidrag om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic, men jag har noterat vid ett flertal tillfällen på slutet, att dina "l" blir röda.  Nu när jag citerar dig så blir de ju svarta, men jag bara undrar varför.   

Det beror på att de har koll på herr ofärgade farbrorn,hehe.

 

Inte bara väst som har koll på sina fiender. Röd som röd, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Snart ligger väl tom de röda i lä!

Hej

Juntan har väl redan passerat dom folkvalda regeringarna både när det gäller användandet av LM-lagarna, censur, internet övervakning, brott mot mänskliga rättigheter, inskränkningar i yttrandefrihet, inskränkt mötesfrihet, politiskt motiverade frihetsberövanden, det mest anmärkningsvärda är väl ändå dom s.k attitydjusteringarns, juntan har ju t.o.m förbjudit kritik och hotat att stänga ned media som kritiserar juntan eller NCPO, det är lågt till tak i diktaturens Thailand.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Juntan har väl redan passerat dom folkvalda regeringarna både när det gäller användandet av LM-lagarna, censur, internet övervakning, brott mot mänskliga rättigheter, inskränkningar i yttrandefrihet, inskränkt mötesfrihet, politiskt motiverade frihetsberövanden, det mest anmärkningsvärda är väl ändå dom s.k attitydjusteringarns, juntan har ju t.o.m förbjudit kritik och hotat att stänga ned media som kritiserar juntan eller NCPO, det är lågt till tak i diktaturens Thailand.

Mvh isan lover

 

Dom har väl lärt sig detta av din idol för han körde hårt med den taktiken under sin tid vid makten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...