Jump to content
IGNORERAD

Kopiera köpta filmer till hårddisk


NiceBeaver

Recommended Posts

Jag har köpt på mej en bunt filmer och tv-serier under året som jag tänkte kolla på någon gång. Men så tänkte jag att istället för att ta med en resväska med DVD-filmer till Thailand vore det enklare att ha allt på en extern hårddisk.

Nu är jag helt usel på sånt här. Jag testade med en serie. Den gick bra att kolla på i datorn, men finns det något sätt att spara den trots att skivan är kopieringsskyddad? 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt på mej en bunt filmer och tv-serier under året som jag tänkte kolla på någon gång. Men så tänkte jag att istället för att ta med en resväska med DVD-filmer till Thailand vore det enklare att ha allt på en extern hårddisk.

Nu är jag helt usel på sånt här. Jag testade med en serie. Den gick bra att kolla på i datorn, men finns det något sätt att spara den trots att skivan är kopieringsskyddad? 

Använde detta program förr i tiden, användarvänligt och bra, kanske kommit något bättre nu iof..

http://www.afterdawn.com/software/cd_dvd/copy_dvd/dvd_shrink.cfm

Tutorial

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen. Nu har jag lite att pyssla med i helgen.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan man alltid se om det finns att ladda ner från nätet :ninja:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan man alltid se om det finns att ladda ner från nätet :ninja:

Har hört talas om denna möjlighet... [emoji13]

Jag köpte ett gäng boxar när det var utförsäljning på Ginza och cdon. Tycker det är smutt med svensk text. Sedan ska man ju hinna titta också.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet vad tullen säger om man har med sig en hårddisk, kollar de igenom och vad säger de om kopierade filmer. Skall man släpa med sig kvitto typ eller. Hört att de har hårda lagar mot fildelning i Thailand, nån som vet?

 

Innan nån gnäller samt förtydligande, har du köpefilmer och kopierar de till en hårddisk så syns det ju inte att de är köpta. likaså om du skickar filerna via nätet så blir det ju fildelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är ju frågan hur exakt man vill följa lagen, för att någon vill kolla vad du har på
din krypterade hdd är väl knappt värt besväret.
Får du ta med dig livsmedel som många gör?
Får du ta med dig snus som många gör?..... osv

Du kan nog känna dig rätt säker om du tar med dig en disk till LOS.
 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, tänkte bara på vad de säger om de skulle stoppa en, det enda vi (frun) släpar med sig är ju mat. Ringde en gång och kolla reglerna, då det var lite klurigt att hitta på nätet så jag fick tag på ett nr till nån tanta i Jönköping som visst skulle vara duktig på detta (jordbruksverket tror jag det var). Det enda hon kunde rabbla var att du får läsa på nätet, jag sa att jag inte hittat och då rabbla hon en massa länkar??? kul när man har en telefon  i näven. Men hon vägrade att upplysa om det jag frågade om.

Hur som så tolkade jag det till att allt är okey och stoppar de en i tullen så hänvisar jag till den tanten i Jönköping.

Handlade om vad man får ta med sig till Sverige i form av mat mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kopiera en köpt CD till sin egen hårddisk är inte olagligt alls. När du säljer eller ger bort en kopia av en CD till andra blir du en brottsling.

Jag har kopierat över 100 filmer som jag köpt till en extern disk för att det är mer praktiskt när man reser som jag gör.

Tullen kollar nog inte innehållet utan mer om själva disken är beskattningsbar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag inga problem med egna saker.

Värre när kompisar som man knappt känner frågar om man kan ta med extra kilon vilket blir nej om det inte är frågan om kläder.

Har själv en 3 terrabites hd fullt med filmer som jag aldrig tittat på som jag tänkt och ta med men det blir inte av.

Kanske något till pensionen om tio år om jag inte streamar istället.

 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...