Jump to content
IGNORERAD

Handbagage med Norwegian


lasseiudon

Recommended Posts

Kommer snart flyga med Norwegian för första gången och eftersom dom är som dom är så undrar jag om detta med handbagage. Brukar dom vara petiga och tjafsa om antal och mått och vikt? Tänkte inte bry mig incheckat bagage utan bara ta en kabinväska. Hade jag flugit med Thai hade jag inte varit nervös om jag kom med en rygga + en kabinväska + en meter lång rulle i handen, men hur är det med Norrbaggarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    9

  • leifen

    4

  • Nemo

    3

  • Maloon

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kommer snart flyga med Norwegian för första gången och eftersom dom är som dom är så undrar jag om detta med handbagage. Brukar dom vara petiga och tjafsa om antal och mått och vikt? Tänkte inte bry mig incheckat bagage utan bara ta en kabinväska. Hade jag flugit med Thai hade jag inte varit nervös om jag kom med en rygga + en kabinväska + en meter lång rulle i handen, men hur är det med Norrbaggarna?

Inte dom gångerna jag har åkt i alla fall. Handbagaget väger dom inte om du checkar och bär in det själv.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig fått handbage vägt någon gång med baggarna, Den håller dock måttet så det är bara vikten dom kan ifrågasätta.

10kg plus datorväska samt kamera på sidan är rätt generöst och tippar jag ligger på över 17kg varje gång.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer snart flyga med Norwegian för första gången och eftersom dom är som dom är så undrar jag om detta med handbagage. Brukar dom vara petiga och tjafsa om antal och mått och vikt? Tänkte inte bry mig incheckat bagage utan bara ta en kabinväska. Hade jag flugit med Thai hade jag inte varit nervös om jag kom med en rygga + en kabinväska + en meter lång rulle i handen, men hur är det med Norrbaggarna?

Thaiarna har blivit hårdare nu åsså
Har aldrig fått väga ryggsäck+datorväskan+kabinväskan men det fick jag gör förra året i oktober

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig någonsin fått handväskan vägd

Har fått handbagaget vägt alltid, senaste 4-5 resorna. Dessutom ytterligare en vägning vid gate.

/biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle aldrig chansa med ett lågprisbolag.

Kostnaden för att betala och göra rätt för sig är lägre än den som påkomna smitare får betala.

Det är ett val man får göra.

Hur/vad menar du nu?  Är din handväska för tung, så får man väl tömma ur lite skit, eller betala för övervikten. Det gäller väl lika på lågprisbolag som "normalprisbolag" eller.........?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur/vad menar du nu?  Är din handväska för tung, så får man väl tömma ur lite skit, eller betala för övervikten. Det gäller väl lika på lågprisbolag som "normalprisbolag" eller.........?

Om handbagaget är för tungt vid en ev. kontroll så har man ju att välja på att checka in det eller kasta bort övervikten.

Att checka in bagage på plats är dyrare än att beställa incheckat bagage i samband med biljettköpet.

Sedan är jag övertygad om att lågprisbolagen är mera intresserade av att få kunderna att checka in sitt bagage då det är en extra inkomst för dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag åkt och kunde konstatera att det inte var någon som helst kontroll. 1'a gången med Norwegian, trevligt och punktligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att man ska checka in det man inte får plats med i sin kabinväska. Det ska vara en väska för var passagerare. Att komma med kabinväska, ryggsäck, datorväska, plastpåsar och tejpade pappkartonger är respektlöst mot de övriga passagerarna och ombordpersonalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att man ska checka in det man inte får plats med i sin kabinväska. Det ska vara en väska för var passagerare. Att komma med kabinväska, ryggsäck, datorväska, plastpåsar och tejpade pappkartonger är respektlöst mot de övriga passagerarna och ombordpersonalen.

 

 

Reglerna säger en väska om ett visst antal kg beroende bolag, en datorväska och kamera samt lektyr och tax freevaror.

Det är väl bara en slapp personal vid gaten som släpper igenom mer. 

Ett ökande problem när incheckning sker i automat, internet eller smartphones och ett automatiskt "bagagedrop" där man själv scannar sitt incheckade bagage.

En utveckling som de flesta bolag går emot då det är lönsamt med så lite personal som möjligt och smidigt att slippa köa. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att man ska checka in det man inte får plats med i sin kabinväska. Det ska vara en väska för var passagerare. Att komma med kabinväska, ryggsäck, datorväska, plastpåsar och tejpade pappkartonger är respektlöst mot de övriga passagerarna och ombordpersonalen.

 

 

Du har lite att lära dig.

Nämligen Sköt dig själva och skit i andra!

Var och en tar de dem vill med sig i kabinen.

Det är deras problem. inte ditt

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har lite att lära dig.

Nämligen Sköt dig själva och skit i andra!

Var och en tar de dem vill med sig i kabinen.

Det är deras problem. inte ditt

 

Nja. Det finns inte obegränsat med plats i kabinen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har lite att lära dig.

Nämligen Sköt dig själva och skit i andra!

Var och en tar de dem vill med sig i kabinen.

Det är deras problem. inte ditt

 

Skitsnack.

När ingen plats finns för att folk ska släpa hela sin djävla lägenhet in i kabin är det knappast den resandes ensak.

Spöstraff för folk som släpar in extra bagage i kabin.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Skitsnack.

När ingen plats finns för att folk ska släpa hela sin djävla lägenhet in i kabin är det knappast den resandes ensak.

 

Spöstraff för folk som släpar in extra bagage i kabin.

 

 

 

skitsnack fult påhopp moderater ska veta bättre.

Där sjönk du i aktning.

 

Det är flygvärdinnorna som i så fall ska ingripa.

Som resenär har vi inte med detta att göra.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

skitsnack fult påhopp moderater ska veta bättre.

Där sjönk du i aktning.

 

Det är flygvärdinnorna som i så fall ska ingripa.

Som resenär har vi inte med detta att göra.

Jaha, så det drabbar inte mig när jag ska lägga upp mitt handbagage när nåt ufo mulat upp en massa skit på hyllan?

Inte ska flygvärdinnan ha sin packning där, så hen skiter väl i vilket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med finns inget värre dessa som håller och strular med sitt bohag och stoppar upp alla som ska på eller av

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jaha, så det drabbar inte mig när jag ska lägga upp mitt handbagage när nåt ufo mulat upp en massa skit på hyllan?

 

Inte ska flygvärdinnan ha sin packning där, så hen skiter väl i vilket.

 

Det ska dom inte.

Deras jobb är att tillse, att resenärerna följer reglerna om handbagage.

Tillsammans med bording personalen.

Vi har inte med detta att göra.

Mig stör det inte om några har mycket bagage.

Det jämnar ut sig, på alla passagerarna.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska dom inte.

Deras jobb är att tillse, att resenärerna följer reglerna om handbagage.

Tillsammans med bording personalen.

Vi har inte med detta att göra.

Mig stör det inte om några har mycket bagage.

Det jämnar ut sig, på alla passagerarna.

 

Njaa, säg inte det. Ibland har de så mycket så att man får leta efter en bagagehylla långt från sin egen sittplats. Det kan ju bli lite bökigt om man under färden kanske vill komma åt sin egen väska och måste gå runt i planet för att komma åt den. 

Eller vid landningen då gången oftast är full med folk redan, då får man ju vänta till sist innan man kommer åt sin egen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska dom inte.

Deras jobb är att tillse, att resenärerna följer reglerna om handbagage.

Tillsammans med bording personalen.

Vi har inte med detta att göra.

Mig stör det inte om några har mycket bagage.

Det jämnar ut sig, på alla passagerarna.

 

Så du som resenär har inget som helst ansvar för att följa satta regler ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du som resenär har inget som helst ansvar för att följa satta regler ?

Endast eget ansvar!

Vad andra gör har jag inge med att göra.

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...