Jump to content
IGNORERAD

En gripen för bombdådet vid Erawan i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Vad är det för thailändare du umgås med? De jag känner både förstår och bryr sig om hållbara bevis och dessutom är de överlag intelligentare och mer allmänbildade än vad du gör intryck av att vara.

Tja, de jag känner och umgås både bland thai och falanger  med ligger i en annan division än du du spelar i med en skolbudget för din dotter på en mille i baht per termin.

Här ligger dom mycket mer jordnära och fattigare med en total budget under 50.000bath per månad för en stor familj.

Kanske mina thailändare ligger någonstans mellan dina HiSo och ILs utslagna falanger som behöver bidrag för att överleva i Nordost.

Men tror du på allvar att dessa bevis påverkar en normal thai eller är du bara smartare än du försöker göra sken av?

Ser fram mot en analys om korruptionens utveckling snart.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 353
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    42

  • turisten

    29

  • leifen

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

 

Du satt o gapa o skrek åt militären när dom enligt dig misshandlade och mördade Kambodjaner och alla som inte höll med dig var inte värda ett piss

 

Bra av dig att inse att det inte lönar sig att  dra förhastade slutsatser.

 

Efter att sett bilderna så hoppas jag att dom fått tag i rätt person

Hej

Att jag delade Människorätts organisationernas oro när över 250 000 Kambodjaner i all hast lämnade landet efter militärkuppen skäms jag inte för alls, det kom ju rapporter om att folk hotades och misshandlades av militären o.s.v.

Men när lugnet hade lagt sig tyder det mesta på att det till största delen var militärkuppen i sig och rykten som gjorde att så många gästarbetare flydde hals över huvud med det dom orkade bära med sig.

Sen kan man ju ha en viss förståelse för att just Kambodjaner hyser en stor misstro mot militärer efter sina tragiska historia av folkmord och förföljelse, har man den upplevelsen i bagaget stannar man kanske inte kvar och kollar vad som händer om ett lands militär sägs ha bestämt sig för attavhysa dessa.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon är ute efter hämnd är det väl brukligt att denne efteråt låter omvärlden få veta vem som utfört dådet, eljest är det ju föga bevänt med avskräckande exempel, att det var attiraljer för bombtillverkning på bilderna råder det väl ingen tvekan över heller, men, varför stannar man på en plats varifrån man ses av ganska många, bara att packa o dra! Skumt är det och om han nu inte är den huvudmisstänkte, hoppas dom hittar honom så det blir slut på alla spekulationer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Isan Lover

Känn dig besegrad !!!

MVH

Persistant

Hej

Har du ätit någon giftig svamp eller något eftersom du yrar?

Ett gott råd, håll dig till kantareller.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att jag delade Människorätts organisationernas oro när över 250 000 Kambodjaner i all hast lämnade landet efter militärkuppen skäms jag inte för alls, det kom ju rapporter om att folk hotades och misshandlades av militären o.s.v.

Men när lugnet hade lagt sig tyder det mesta på att det till största delen var militärkuppen i sig och rykten som gjorde att så många gästarbetare flydde hals över huvud med det dom orkade bära med sig.

Sen kan man ju ha en viss förståelse för att just Kambodjaner hyser en stor misstro mot militärer efter sina tragiska historia av folkmord och förföljelse, har man den upplevelsen i bagaget stannar man kanske inte kvar och kollar vad som händer om ett lands militär sägs ha bestämt sig för attavhysa dessa.

Mvh isan lover

Bra.

Nästa gång så tar du reda på fakta innan du sprider din hatpropaganda

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

En journalist frågade captain Thailand om det verkligen var rätt person dom tagit. Kan säga att captain Thailand inte gillade den frågan. Och nu verkar det som att det inte är rätt person dom tagit.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

En journalist frågade captain Thailand om det verkligen var rätt person dom tagit. Kan säga att captain Thailand inte gillade den frågan. Och nu verkar det som att det inte är rätt person dom tagit.

 

 

 

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

 

 

Visst är det rätt :D55e1edaa7e06b_rd.thumb.jpg.fc2cbdfc6a5e9

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det rätt :D55e1edaa7e06b_rd.thumb.jpg.fc2cbdfc6a5e9

Captain Thailand, håller med dig! :)

 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla. Lugna ner er alla.

Misstänkt betyder inte skyldig. Men föremål gör det inte lättare. Låt utredningen ha sin gilla gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att jag delade Människorätts organisationernas oro när över 250 000 Kambodjaner i all hast lämnade landet efter militärkuppen skäms jag inte för alls, det kom ju rapporter om att folk hotades och misshandlades av militären o.s.v.

Men när lugnet hade lagt sig tyder det mesta på att det till största delen var militärkuppen i sig och rykten som gjorde att så många gästarbetare flydde hals över huvud med det dom orkade bära med sig.

Sen kan man ju ha en viss förståelse för att just Kambodjaner hyser en stor misstro mot militärer efter sina tragiska historia av folkmord och förföljelse, har man den upplevelsen i bagaget stannar man kanske inte kvar och kollar vad som händer om ett lands militär sägs ha bestämt sig för attavhysa dessa.

Mvh isan lover

Ok, du skäms inte heller över att du kallade folk som tvivlade på denna historia för bla. "idi*ter", "gula lögnhalsar" och "blindstyren" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, du skäms inte heller över att du kallade folk som tvivlade på denna historia för bla. "idi*ter", "gula lögnhalsar" och "blindstyren" ?

Lägg ner. Vänta o se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utredningen!

Enligt "expertisen"(läs: de som skriker högst) här på MPR så har Utredningen varit klar länge, det var Thaksin + rödskjortorna som utförde detta, PUNKT SLUT! ;-)

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt "expertisen"(läs: de som skriker högst) här på MPR så har Utredningen varit klar länge, det var Thaksin + rödskjortorna som utförde detta, PUNKT SLUT! ;-)

Jag väntar tills laga kraft dömer.

Från dig väntar jag ingen annan kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra.

Nästa gång så tar du reda på fakta innan du sprider din hatpropaganda

Hej

Den kritiken ska du nog rikta till betydligt fler än mig, ex.vis människorätts organisationerna som var kritiska, media som gick ut med att dom hört talas om flyktingar som sa sig ha blivit slagna och hotade av militären för att ge sig av o.s.v, i en sån här situation med hundratusentals flyktingar och ryktesspridning är det nog inte så lätt att bilda sig en helt riktig uppfattning.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt "expertisen"(läs: de som skriker högst) här på MPR så har Utredningen varit klar länge, det var Thaksin + rödskjortorna som utförde detta, PUNKT SLUT! ;-)

Den förste som började tjata om Takki i den här tråden var du, ivrigt påhejad av din kompis IL.

Och ni har väl aldrig haft fel.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väntar tills laga kraft dömer.

Från dig väntar jag ingen annan kommentar.

Men då har ju IsaanLover rätt! Thaksin är oskyldig(enl. dig) tills laga kraft :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den kritiken ska du nog rikta till betydligt fler än mig, ex.vis människorätts organisationerna som var kritiska, media som gick ut med att dom hört talas om flyktingar som sa sig ha blivit slagna och hotade av militären för att ge sig av o.s.v, i en sån här situation med hundratusentals flyktingar och ryktesspridning är det nog inte så lätt att bilda sig en helt riktig uppfattning.

Mvh isan lover

Har människorätts organisationerna anklagat militären för att mörda Kambodjaner?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Den förste som började tjata om Takki i den här tråden var du, ivrigt påhejad av din kompis IL.

Och ni har väl aldrig haft fel.

Jo, för drygt 25år sedan hade jag fel en gång, men egentligen så var det inte mitt fel :D

ps. har du sett mig skriva ett ont ord om gulskjortorna eller glittermaffian? jag tycker bara det är så patetiskt att dess anhängare skall hänga ut Thaksin vid varenda jäkla brott som inträffar i Thailand.................

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...