Jump to content
IGNORERAD

Ytterligare gravar funna vid gränsen till Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Malaysisk polis uppgav under söndagen att man hittat ytterligare 24 människoskelett i nyupptäckta gravar vid den thailändska gränsen.
Den senaste makabra upptäckten kommer efter att man i maj hittade 39 gravar och 28 övergivna läger där människosmugglare har hållit människor. De nya gravarna hittades under lördagen nära toppen på en kulle vid den thailändska gränsen, inte långt från gravarna som upptäcktes i maj.
Merparten av de 106 kroppar som grävts upp sedan maj tros vara människor från rohingyafolket på flykt från förföljelse i Myanmar.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/security/665780/malaysia-finds-more-graves-and-human-remains-near-thai-border

c1_665780_150823151316_620x413.thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bra att denna omänskliga behandling av flyktingar kommer fram och man kan ju undra hur mycket mer som kan finnas dolt, människorätts organisationerna har ju länge tryckt på Thailand och krävt en ändring ifrån Thailändarnas sida när det gäller just Rohingya flyktingarna som ibland har bogserat ut till havs igen av marinen, hållits fångna under dåliga förhållanden i läger både av militär och trafficking ligor och tydligen även dödats i ganska stort antal, frågan är bara om dom inblandade kommer att få sina straff?

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det ryktas att Thaksin är en av dem.

Hej

Det var väl inte så oväntat, säg det som man inte kan skylla på honom, han beskylls ju av gula för att ligga bakom alltifrån dåligt väder, torka, översvämningar till folkmord.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var väl inte så oväntat, säg det som man inte kan skylla på honom, han beskylls ju av gula för att ligga bakom alltifrån dåligt väder, torka, översvämningar till folkmord.

Med vänlig hälsning isan lover

Hm, fantasin börjar tryta ser jag. Har du tappat inspirationen? Orkar du inte hitta på nya lögner längre utan måste återanvända dina gamla uttjänta lögner om att Thaksin skulle blivit beskylld för dåligt väder?

Beträffande folkmord så kan det väl diskuteras om WOD etc var folkmord. Mord var det under alla omständigheter och om Thaksin felaktigt pekas ut som skyldig till detta så får du väl ta upp saken med HRW, Amnesty etc 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, fantasin börjar tryta ser jag. Har du tappat inspirationen? Orkar du inte hitta på nya lögner längre utan måste återanvända dina gamla uttjänta lögner om att Thaksin skulle blivit beskylld för dåligt väder?

Beträffande folkmord så kan det väl diskuteras om WOD etc var folkmord. Mord var det under alla omständigheter och om Thaksin felaktigt pekas ut som skyldig till detta så får du väl ta upp saken med HRW, Amnesty etc 

Din fantasi är ju tyvärr verklig, mer åt det fascistiska hållet.

Men vad du och andra inte fattat så var det ju så att kungen var väl den som gav sin välsignelses till Wod .

Men mycket gick fel , men å andra sidan fans det tusen tals å åter tusen tals anhöriga till narkomaner som fick en paus att leva med en anhörig narkoman.

Så ett rå+d till dig återgå till att bli turist o bry dig inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din fantasi är ju tyvärr verklig, mer åt det fascistiska hållet.

Men vad du och andra inte fattat så var det ju så att kungen var väl den som gav sin välsignelses till Wod .

Men mycket gick fel , men å andra sidan fans det tusen tals å åter tusen tals anhöriga till narkomaner som fick en paus att leva med en anhörig narkoman.

Så ett rå+d till dig återgå till att bli turist o bry dig inte.

Kan du låta bli att kalla folk för fascister?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var väl inte så oväntat, säg det som man inte kan skylla på honom, han beskylls ju av gula för att ligga bakom alltifrån dåligt väder, torka, översvämningar till folkmord.

Med vänlig hälsning isan lover

Folkmord?

Vad kallar du att avrätta ca 2500 människor utan laglig rättegång, är det din typ av demokrati?

Svara nu på detta utan att svamla iväg, hur kan du försvara detta under ordet demokrati? Tvåtusenfemmhundra avrättningar/mord!!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Carpenter

Nu skall en  turist be att få säga något , det är ju så att i ett demokratiskt samhälle

som vi alla vill tillhöra , så är det yttrande frihet.

När det gäller Thaksin och hans insats vid starten den 3 februari av kriget mot droger 

så är det konstaterats och bevisats av alla de organisationer som din kompis Isan Lover

så ihärdigt hänvisar till , att Thaksin och hans lakajer är skyldiga , men ej dömda

Visst gick det fel , men för den skull så skall det inte som allt annat förtigas.

Betr.artikeln ifråga så hittades  massgraven i Malyisia , så jag ställer mig tveksam till att Thailand endast

 är skyldiga utan jag vill nog påstå att de är ett gemensamt projekt.

MVH

Presistant 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Folkmord?

Vad kallar du att avrätta ca 2500 människor utan laglig rättegång, är det din typ av demokrati?

Svara nu på detta utan att svamla iväg, hur kan du försvara detta under ordet demokrati? Tvåtusenfemmhundra avrättningar/mord!!!!

Hej

Det skulle aldrig falla mig in i att försvara att så många dog i polisens insats mot knarkhandeln, det finns ingen vettig människa som skulle försvara detta.

Men jag är övertygad om att insatser  (kampanjer ) mot knarket behövs i många länder med både knarkmaffia, stor tillverkning, transitverksamhet och många egna missbrukare, Thailand har allt detta inom sina egna gränser och i grannländerna.

Själv tycker jag att Thailand faktiskt lärde sig något av w.o.d och Yinglucks senaste kampanj ledde till ännu större beslag (dom största i landets historia) trots att bara nåra av dom som skulle gripas dödades och då i regelrätta eldstrider med polis.

Någon direkt koppling till dom nu funna massgravarna i Thailand som tråden handlar om ser jag inte heller till w.o.d.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skulle aldrig falla mig in i att försvara att så många dog i polisens insats mot knarkhandeln, det finns ingen vettig människa som skulle försvara detta.

Men jag är övertygad om att insatser  (kampanjer ) mot knarket behövs i många länder med både knarkmaffia, stor tillverkning, transitverksamhet och många egna missbrukare, Thailand har allt detta inom sina egna gränser och i grannländerna.

Själv tycker jag att Thailand faktiskt lärde sig något av w.o.d och Yinglucks senaste kampanj ledde till ännu större beslag (dom största i landets historia) trots att bara nåra av dom som skulle gripas dödades och då i regelrätta eldstrider med polis.

Någon direkt koppling till dom nu funna massgravarna i Thailand som tråden handlar om ser jag inte heller till w.o.d.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

Tja det var du som tidigare i tråden nämnde att "Thaksin beskylts för folkmord", och det är ju tydligt att han ligger bakom ett sånt, i det du kallar demokrati!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...