Jump to content
IGNORERAD

Laotiska slavar räddade från farm utanför Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Läger och massgravar har rapporterats om i media. Däremot har jag aldrig sett något om att det var militären som drev dessa läger. Det är just därför jag tycker du skall redovisa källan. Om det nu finns någon.

Intressant, Bangkok Post, Aftonbladet, CNN, BBC, CNN, HRW, Amnesty etc etc tycks också ha missat detta.

Endast en åtalad högre militär, vilket i sig är rätt otroiligt, men han är liksom alla andra åtalad för delaktighet i hela traffickingkedjan. Finns artiklar i ett flertal medier. 13 punkter totalt:

The 13 charges included conspiracy in smuggling illegal migrants into the country, abetting foreign migrants to enter the country illegally, illegal detention and kidnapping and human trafficking, demanding ransom, and hiding corpses

http://englishnews.thaipbs.or.th/court-rejects-bail-for-lt-gen-manas

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    14

  • Surin P3

    12

  • MaiChai

    7

  • Tallviking

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Säkert en viss skillnad för vissa av oss på forumet men knappast för dom som satt i lägren, väntade på att säljas och varav en del uppenbarligen hamnade i dessa massgravar, själv tycker jag att det är oerhört graverande att dessa läger var belägna i ett av militärens skyddsområden där militären själva har ansvar för säkerhet, har läger och dagligen patrullerar i området på jakt efter muslimska separatister (terrorister), även det faktum att en av dom gripna är Lieuenant General Manas Kongpan som befordrades av Juntaledaren General Prayuth själv under dennes tid som Armechef, så det är inte direkt en vanlig menig som har lett detta.

Just det faktum att denne Manas är den ende militär som har pekats ut som inblandad väcker misstro hos människorättsorganisationerna som anser det högst osannolikt att denne Manas har agerat helt på egen hand, allt talar väl för att han hade åtskilliga medhjälpare och fler militärer borde vara inblandade.

http://www.aljazeera.com/news/2015/08/human-traffickers-arrested-Thailand-crackdown-150813150308864.html

Human Rights

Human traffickers arrested in Thailand crackdown

Twenty-two arrested over Thailand trafficking as authorities continue to ignore official involvement in trade.

13 Aug 2015 16:27 GMT | Human Rights, Asia Pacific, Thailand, Human trafficking

  •  

Thai Lieutenant General Manus Kongpan has been accused of involvement in human trafficking [Reuters]

Thai Lieutenant General Manus Kongpan has been accused of involvement in human trafficking [Reuters]

Among the suspects was Lieuenant General Manas Kongpan, thought to be a major smuggling kingpin in the human trafficking trade.

His alleged involvement has raised questions for junta chief Prayut Chan-O-Cha, who has repeatedly justified his coup last year as a needed solution to the graft that he says flourished under a series of civilian governments.

Manas was promoted while Prayut was his army chief.

Manas remains the only military officer charged with complicity in people smuggling, an issue that has raised concern among rights groups who say it is unlikely such an influential officer could be acting alone.

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

 

Att en militär har anklagats för delaktighet i denna hantering är väl känt. Var finns artiklarna om att det var militären som drev dessa läger?

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde den demokratiska militären hade koll på sånt här?! Solstolar och allt annat livsviktigt har dom ju koll på. Såsom människohandel, terrorister som smäller av en bomb mitt i Bangkok. Ja, och sen får vi ju inte glömma det viktigaste.. kontrollen på media och facebook. :)

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju märkligt eftersom det presenterats här på världsmetropolen MPR

Med tanke på att majoriteten av lägren och massgravarna har hittats inne på malaysiskt territorium så tycker man ju att även malaysiska militärer, politiker och journalister borde ha reagerat en smula på att thailändsk militär bedriver den sortens verksamhet inne på sitt territorium. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man tycka det, men det förtar ju defakto inte misstankarna mot militär inblandning från Thailands sida!

Det kan ju mycket väl vara som du antyder ett kriminellt nätverk som står som huvudmän, det är till o med troligt, men utan intressenter i polisväsende och militär tror jag detta hade varit nästan omöjligt att genomföra!

Bara att hoppas att detta inte sopas under mattan som ett icke Thaiproblem!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan man tycka det, men det förtar ju defakto inte misstankarna mot militär inblandning från Thailands sida!

Det kan ju mycket väl vara som du antyder ett kriminellt nätverk som står som huvudmän, det är till o med troligt, men utan intressenter i polisväsende och militär tror jag detta hade varit nästan omöjligt att genomföra!

Bara att hoppas att detta inte sopas under mattan som ett icke Thaiproblem!

Det är en milsvid skillnad i att spekulera om att thailändsk militär skulle vara inblandad i verksamheten och att presentera det som ett faktum att dessa militärer skulle driva dessa läger. Att göra gissningar och spekulationer baserat på indicier är enligt min mening helt ok. Att sitta och hitta på saker för att sedan presentera dessa påhitt som fakta är synnerligen motbjudande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är en milsvid skillnad i att spekulera om att thailändsk militär skulle vara inblandad i verksamheten och att presentera det som ett faktum att dessa militärer skulle driva dessa läger. Att göra gissningar och spekulationer baserat på indicier är enligt min mening helt ok. Att sitta och hitta på saker för att sedan presentera dessa påhitt som fakta är synnerligen motbjudande. 

Hej

Själv uppfattar jag det mer som om du finner all kritik som framförs mot militären och kuppmakarna i olika sammanhang som motbjudande och lögnaktig oavsett vem som framför den, sen må det vara jag, någon annan på forumet, FN, HRW, Amnesty, Reporters Without Borders, Akademiker inom och utom Thailand, USA, EU, SVT, SR, Reuters eller världens övriga media.

I din värld verkar den enda sanningen komma ifrån Diktatorn själv, Juntans talesman, The Nation, ASTV och inte minst juntans egna opinionsundersökningar och gula fans förstås.

Med vänlig hälsning isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv uppfattar jag det mer som om du finner all kritik som framförs mot militären och kuppmakarna i olika sammanhang som motbjudande och lögnaktig oavsett vem som framför den, sen må det vara jag, någon annan på forumet, FN, HRW, Amnesty, Reporters Without Borders, Akademiker inom och utom Thailand, USA, EU, SVT, SR, Reuters eller världens övriga media.

I din värld verkar den enda sanningen komma ifrån Diktatorn själv, Juntans talesman, The Nation, ASTV och inte minst juntans egna opinionsundersökningar och gula fans förstås.

Med vänlig hälsning isan lover  

Ok, som vanligt när du blir beslagen med att ljuga så dröjer det inte länge förrän du kommer med personangrepp och lögner. Du kan givetvis tycka att jag är antidemokrat, fascist, sinnesjuk eller vad du nu vill. Det är faktiskt inte mig vi diskuterar.

Sakfrågan gäller istället huruvida militären är ansvariga för dom läger som påträffats i södra Thailand och norra Malaysia. Du hävdar att så är fallet. Dock utan att ha lagt fram ett enda litet bevis för detta.  Vi har således å ena sidan, Aftonbladet, SVT, BBC, CNN, HRW, Amnesty, FN, vittnesmål från offer etc etc. varav ingen rapporterat något dylikt. Å andra sidan har vi IL, en notorisk lögnare som beslagits med lögn efter lögn gång efter annan i detta forum och som nu förväntar sig bli trodd utan att vilja lägga fram något annat än sina egna fantasier och diverse påhittade invektiv till stöd för detta. Så vem skall man då tro på? Hm, svårt val...

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha... Den roligaste tråden på länge.

Jag var i en fastighet med 340 lägenheter idag för att räkna på jobb. Fastigheten ägs av polisen i Bangkok . Och det bor endast poliser i hela fastigheten. Dom hade stora problem med stölder. Allt ifrån att någon stjäl vattenmätare uppe på taket. Till att någon stal en hissmotor häromåret. Vem går in i en fastighet full med poliser om inte dom själva? Man undrar vem som är dom största tjuvarna. Min före detta granne som var polis sitter idag inne för mord (utfört med tjänstevapnet).

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, som vanligt när du blir beslagen med att ljuga så dröjer det inte länge förrän du kommer med personangrepp och lögner. Du kan givetvis tycka att jag är antidemokrat, fascist, sinnesjuk eller vad du nu vill. Det är faktiskt inte mig vi diskuterar.

Sakfrågan gäller istället huruvida militären är ansvariga för dom läger som påträffats i södra Thailand och norra Malaysia. Du hävdar att så är fallet. Dock utan att ha lagt fram ett enda litet bevis för detta.  Vi har således å ena sidan, Aftonbladet, SVT, BBC, CNN, HRW, Amnesty, FN, vittnesmål från offer etc etc. varav ingen rapporterat något dylikt. Å andra sidan har vi IL, en notorisk lögnare som beslagits med lögn efter lögn gång efter annan i detta forum och som nu förväntar sig bli trodd utan att vilja lägga fram något annat än sina egna fantasier och diverse påhittade invektiv till stöd för detta. Så vem skall man då tro på? Hm, svårt val...

Hej

Jag är nog mer inne på FN, HRW, Amnesty, Reporters Without Borders, Akademiker inom och utom Thailand, USA, EU, SVT, SR, Reuters och världens övriga medias linje att det är ganska mycket som tyder på att den Thailändska militären, polisen och lokala myndigheter är betydligt mer inblandade i den människohandel som det nu avslöjas allt mer om än du och andra gula på forumet uppenbarligen verkar tro.

Jag vet inte vad du grundar dina tvärsäkra uttalanden på att denne militäre höjdare Lieuenant General Manas Kongpan skulle vara den ende militäre person som skulle vara inblandad i människohandeln i södra Thailand och dom nu funna massgravarna o.s.v,?

Enligt mig är det du påstår med största sannolikhet helt fel och chansen är nog väldigt stor att du får ångra det uttalandet inom en relativt snar framtid.

Men då kan du ju naturligtvis säga att den här tråden inte existerar, att du har tappat minnet och inte kommer ihåg det vi nu diskuterar och att allt är lögn.

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, som vanligt när du blir beslagen med att ljuga så dröjer det inte länge förrän du kommer med personangrepp och lögner. Du kan givetvis tycka att jag är antidemokrat, fascist, sinnesjuk eller vad du nu vill. Det är faktiskt inte mig vi diskuterar.

Sakfrågan gäller istället huruvida militären är ansvariga för dom läger som påträffats i södra Thailand och norra Malaysia. Du hävdar att så är fallet. Dock utan att ha lagt fram ett enda litet bevis för detta.  Vi har således å ena sidan, Aftonbladet, SVT, BBC, CNN, HRW, Amnesty, FN, vittnesmål från offer etc etc. varav ingen rapporterat något dylikt. Å andra sidan har vi IL, en notorisk lögnare som beslagits med lögn efter lögn gång efter annan i detta forum och som nu förväntar sig bli trodd utan att vilja lägga fram något annat än sina egna fantasier och diverse påhittade invektiv till stöd för detta. Så vem skall man då tro på? Hm, svårt val...

Tycker du skall återgå till att vara turist.

Det är ju faktiskt så att det är ju dig vi diskuterar ock dina fascistiska åsikter.

Så ha en bra natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är nog mer inne på FN, HRW, Amnesty, Reporters Without Borders, Akademiker inom och utom Thailand, USA, EU, SVT, SR, Reuters och världens övriga medias linje att det är ganska mycket som tyder på att den Thailändska militären, polisen och lokala myndigheter är betydligt mer inblandade i den människohandel som det nu avslöjas allt mer om än du och andra gula på forumet uppenbarligen verkar tro.

Jag vet inte vad du grundar dina tvärsäkra uttalanden på att denne militäre höjdare Lieuenant General Manas Kongpan skulle vara den ende militäre person som skulle vara inblandad i människohandeln i södra Thailand och dom nu funna massgravarna o.s.v,?

Enligt mig är det du påstår med största sannolikhet helt fel och chansen är nog väldigt stor att du får ångra det uttalandet inom en relativt snar framtid.

Men då kan du ju naturligtvis säga att den här tråden inte existerar, att du har tappat minnet och inte kommer ihåg det vi nu diskuterar och att allt är lögn.

Med vänlig hälsning isan lover

Ok, ytterligare ett inlägg utan några som helst bevis. Måste säga att du åtminstone varierar dig en smula. Annars brukar du ju hävda att du minsann lagt fram bevis i en tidigare tråd, som du givetvis vägrar att dela med dig av och ingen annan tycks ha hört talas om. Den här gången hänvisar du till en tråd som kanske eventuellt kommer inom en snar framtid. Det är ju verkligen trovärdigt. Vem vet, kanske framtiden utvisar att det var Yingluck som låg bakom dessa läger? Eller att Elvis trots allt lever. Framtiden är ju som bekant lite knepig att spå om. Vill minnas dina förutsägelser om att korruptionsindex skulle rasa 2014, vilket ju inte gick så bra. 

Alltnog,  du har hävdat att militären varit ansvarig för dessa läger idag. Således bör du givetvis lägga fram bevisen idag och inte kanske eventuellt möjligen någon gång i framtiden (om det kommer några). Visa nu att du faktiskt någon gång som omväxling kan bete dig som en hederlig karl och lägg fram dessa bevis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart bör alla inblandade förbättra sig och då inte minst polisen, alla vet väl hur det ofta fungerar där, så dom har självklart sin del i detta och mycket annat i Thailand.

Men många gör det lite lätt för sig och beskyller polisen för allt negativt och blundar för det positiva dom faktiskt gör ibland.

Men när det gäller flyktingar och människohandel längs landets gränser så är det nog snarare militären än polisen som är dom mest aktiva i det första skedet och det av förklarliga skäl, det är ju dessa som patrullerar landets gränser och har sina baser och läger där t.ex i södra Thailand, längs gränsen mot Burma, Laos och Kambodja.  

Sen i nästa skede när flyktingarna har sålts vidare och befinner sig på fiskebåtar, farmer och bordeller m.m är det ju polisen som ska ingripa, men tyvärr mutas dom ofta att inte göra detta, så problemen är stora, men jag vidhåller dock att både anmälningar och medial uppmärksamhet kan tvinga fram ingripande av det här slaget och att det inte alls är speciellt ovanligt förekommande.

Mvh isan lover

Hej

Du har väl rätt i att det bara ingår i deras jobb, men jag tycker faktiskt att polisen får så mycket skit hela tiden att lite beröm känns motiverat ibland.

Sen är det ju faktiskt så att vi på landet i vart fall egentligen har ett ganska bra samarbete med våra "egna" poliser, dom ingriper inte mot det som anses vara normalt där, köra utan hjälm, köra bil efter några öl, skriver ut papper till försäkringsbolagen så att byborna får ersättning dom annars inte skulle ha fått, ser mellan fingrarna med att ca 50% av dom som kör på landet saknar körkort, ingriper handgripligen när någon galning löper amok, stänger karaokebarer med minderåriga, griper narkotikahandlare, går på samma fester, har barnen i samma skolor m.m.

Så här uppe är befolkningen ganska nöjda med sin egen polis men lite rädda för och skeptiska mot poliser utifrån som ibland gör trafikkontroller längs större vägar till Udon Thani eller Nong Khai, då kan det det kosta pengar.

Mvh isan lover

Aha, så de ska ha beröm för att de INTE sköter sina jobb?

Hade den thailändska polisen skött sina jobb på ett riktigt sätt så hade mycket av det elände som drabbat Thailand de senaste 10-åren kunnat undvikas-i deras jobb ingår att upprätthålla lagarna och inte se igenom fingrarna när deras fyllekompisar och grannar bryter mot lagarna.

Det är ett kännetecken för en demokrati-att lagarna upprätthålls lika för alla-även på vischan!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är nog mer inne på FN, HRW, Amnesty, Reporters Without Borders, Akademiker inom och utom Thailand, USA, EU, SVT, SR, Reuters och världens övriga medias linje att det är ganska mycket som tyder på att den Thailändska militären, polisen och lokala myndigheter är betydligt mer inblandade i den människohandel som det nu avslöjas allt mer om än du och andra gula på forumet uppenbarligen verkar tro.

Jag vet inte vad du grundar dina tvärsäkra uttalanden på att denne militäre höjdare Lieuenant General Manas Kongpan skulle vara den ende militäre person som skulle vara inblandad i människohandeln i södra Thailand och dom nu funna massgravarna o.s.v,?

Enligt mig är det du påstår med största sannolikhet helt fel och chansen är nog väldigt stor att du får ångra det uttalandet inom en relativt snar framtid.

Men då kan du ju naturligtvis säga att den här tråden inte existerar, att du har tappat minnet och inte kommer ihåg det vi nu diskuterar och att allt är lögn.

Med vänlig hälsning isan lover

Det är ju fantastiskt att du inte bryr dig om dessa Människorätts Organisationer när deras kritik går emot dina åsikter.

Varför kan du inte vara konsekvent och ta fasta på all kritik dom framför, om du ska hänvisa till dessa organisationer i tid och otid som stöd för det du framför?

Det är för djävligt att Thailändare är inblandade i människohandel. Dock faller din kritik platt. Då du kategoriserar bra och dåliga människor utifrån var folk står politiskt, istället för utifrån deras gärningar.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Det är ju fantastiskt att du inte bryr dig om dessa Människorätts Organisationer när deras kritik går emot dina åsikter.

Varför kan du inte vara konsekvent och ta fasta på all kritik dom framför, om du ska hänvisa till dessa organisationer i tid och otid som stöd för det du framför?

Det är för djävligt att Thailändare är inblandade i människohandel. Dock faller din kritik platt. Då du kategoriserar bra och dåliga människor utifrån var folk står politiskt, istället för utifrån deras gärningar.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Hej

Än en gång gör jag dig nog besviken, för jag har många gånger genom åren påpekat att dom som kritiseras av olika Människorättsorganisationer säkert förtjänar detta och det oavsett vem och vilket land det än gäller, i Thailands fall anser jag självklart att det gäller både röda och gula politiker, militär, polis, kungahus och alla andra som är parter i den pågående politiska konflikten.

Men jag själv väljer absolut att fokusera på landets odemokratiska krafter som ligger bakom landets många militärkupper och återkommande perioder med diktatur när jag startar trådar eller skriver inlägg, det är ingen hemlighet att jag sympatiserar med landets fattiga befolkning i norr och nordost, dessutom tycker jag att det är tillräckligt många redan på forumet som sympatiserar med landets odemokratiska krafter, militär, rojalister och kungahus samt beskriver det som sker ur dessa välmående och inflytelserika gruppers perspektiv.

Några av oss måste ju stå upp för dom fattiga och deras rätt till fria och demokratiska val.

Med vänlig hälsning isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Än en gång gör jag dig nog besviken, för jag har många gånger genom åren påpekat att dom som kritiseras av olika Människorättsorganisationer säkert förtjänar detta och det oavsett vem och vilket land det än gäller, i Thailands fall anser jag självklart att det gäller både röda och gula politiker, militär, polis, kungahus och alla andra som är parter i den pågående politiska konflikten.

Men jag själv väljer absolut att fokusera på landets odemokratiska krafter som ligger bakom landets många militärkupper och återkommande perioder med diktatur när jag startar trådar eller skriver inlägg, det är ingen hemlighet att jag sympatiserar med landets fattiga befolkning i norr och nordost, dessutom tycker jag att det är tillräckligt många redan på forumet som sympatiserar med landets odemokratiska krafter, militär, rojalister och kungahus samt beskriver det som sker ur dessa välmående och inflytelserika gruppers perspektiv.

Några av oss måste ju stå upp för dom fattiga och deras rätt till fria och demokratiska val.

Med vänlig hälsning isan lover  

Ändå verkar du totalt tondöv inför dessa organisationers kritik mot WOD som exempel.

Men fortsätt du på lögnens väg. Forumets egen baron von munchhausen.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Ändå verkar du totalt tondöv inför dessa organisationers kritik mot WOD som exempel.

Men fortsätt du på lögnens väg. Forumets egen baron von munchhausen.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Hej

Jag är mycket väl medveten om dessa organisationers kritiska inställning till w.o.d liksom allt annat dom framför kritik mot oavsett färg (röda, gula och militära o.s.v) i landet eftersom jag har ett intresse av både Thailand och människorättsfrågor.

Att du kallar det lögn att även ta upp den kritik som framförs av människorätts organisationerna mot gula, kuppmakare och militär har jag ingen förståelse för alls, varför skulle bara dessa organisationers kritik riktad mot Thaksin eller röda vara riktig och få framförs på forumet?

Det skulle ju näst intill vara ett försök till historieförfalskning att på forumet avsiktligt utelämna den kritik som samma organisationer framför mot gula, Suthep, kuppmakare och militär, på vilket sätt menar du att FN, HRW och Amnestys kritik mot just dina idoler skulle vara lögnaktig eller sämre underbyggd på något vis?

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är mycket väl medveten om dessa organisationers kritiska inställning till w.o.d liksom allt annat dom framför kritik mot oavsett färg (röda, gula och militära o.s.v) i landet eftersom jag har ett intresse av både Thailand och människorättsfrågor.

Att du kallar det lögn att även ta upp den kritik som framförs av människorätts organisationerna mot gula, kuppmakare och militär har jag ingen förståelse för alls, varför skulle bara dessa organisationers kritik riktad mot Thaksin eller röda vara riktig och få framförs på forumet?

Det skulle ju näst intill vara ett försök till historieförfalskning att på forumet avsiktligt utelämna den kritik som samma organisationer framför mot gula, Suthep, kuppmakare och militär, på vilket sätt menar du att FN, HRW och Amnestys kritik mot just dina idoler skulle vara lögnaktig eller sämre underbyggd på något vis?

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Hur ofta brukar du ta upp kritik riktad mot Thaksin och Yingluck från dessa organisationer? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det har de facto förflyttats en mängd "troligen inblandade" i denna human trafficingaffär, så helt utan skuld är de förmodligen inte, lika lite som polisen. Det skulle nog vara näst intill omöjligt med dessa läger o förflyttningar utan båda dessas inblandning!

Det förflyttades en hel del poliser vill jag minnas. Några miltärer känner jag inte till. Har du nån källa på det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förflyttades en hel del poliser vill jag minnas. Några miltärer känner jag inte till. Har du nån källa på det?

Nej, jag är bara en amatör, inte genomduktig på namn, o årtal, dessutom hatar jag att googla, men gillar att umgås och tala om saker o ting, säger du att det bara var poliser har du nog en källa att ösa ut själv!

Jag tror fortfarande att dylika operationer som är gränsöverdragande har oerhörda svårigheter att lyckas utan militär inblandning, källa eller ej!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är mycket väl medveten om dessa organisationers kritiska inställning till w.o.d liksom allt annat dom framför kritik mot oavsett färg (röda, gula och militära o.s.v) i landet eftersom jag har ett intresse av både Thailand och människorättsfrågor.

Att du kallar det lögn att även ta upp den kritik som framförs av människorätts organisationerna mot gula, kuppmakare och militär har jag ingen förståelse för alls, varför skulle bara dessa organisationers kritik riktad mot Thaksin eller röda vara riktig och få framförs på forumet?

Det skulle ju näst intill vara ett försök till historieförfalskning att på forumet avsiktligt utelämna den kritik som samma organisationer framför mot gula, Suthep, kuppmakare och militär, på vilket sätt menar du att FN, HRW och Amnestys kritik mot just dina idoler skulle vara lögnaktig eller sämre underbyggd på något vis?

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte hänvisar till dessa organisationer i tid och otid. För att förstärka det som skrivs.

Om du tar upp dessa organisationers inställning till militären. Så är det ganska ohederligt att försvara WOD med att den är samhällsnyttig.

Vad gäller hostorieförfalskning så får det stå för dig. Då du vill dra in kungen i beslutet om WOD. Vilket exklusivt beslutades av Thaksin.

Vilket resulterade att Thaksin svarade på FN,s kritik med "UN is not my father" .

Så hyckla inte om vad du själv framfört tidigare i frågan.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur ofta brukar du ta upp kritik riktad mot Thaksin och Yingluck från dessa organisationer? 

Hej

Väldigt sällan, det är förmodligen precis lika ovanligt som det är för ex.vis Dig, JanneH, leifen, Tallviking, MaiChai och Prutten att ni länkar till något positivt för Thaksin och dom röda.

Detta beror naturligtvis på att både jag och du har valt sida i denna konflikt och partiskt söker stöd för vår egen sida och våra egna åsikter, det finns några medlemmar som kan anses vara ganska neutrala men dit hör absolut inte vi.

Själv valde jag i sida i Thailand redan för 30 år sedan, för mig är det helt klart befolkningen i nordost som jag känner mest för, min förkärlek till fria val och demokrati, mänskliga rättigheter och ett i grunden mer jämlikt och socialistiskt samhälle grundade jag redan i unga år och hade med mig i bagaget till Thailand, jag ser ingen som helst anledning till att dessa principer inte skulle kunna tillämpas i Thailand också.

Men det skulle aldrig falla mig in att kalla den kritik som dessa organisationer eller andra framför som lögnaktig eller felaktig bara för att den ibland även pekar ut min sida i konflikten som syndare, dom som kritiseras av dessa organisationer och fri demokratisk media i omvärlden förtjänar naturligtvis detta oavsett vad dom heter, vilka dom företräder och politisk färg.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Väldigt sällan, det är förmodligen precis lika ovanligt som det är för ex.vis Dig, JanneH, leifen, Tallviking, MaiChai och Prutten att ni länkar till något positivt för Thaksin och dom röda.

Detta beror naturligtvis på att både jag och du har valt sida i denna konflikt och partiskt söker stöd för vår egen sida och våra egna åsikter, det finns några medlemmar som kan anses vara ganska neutrala men dit hör absolut inte vi.

Själv valde jag i sida i Thailand redan för 30 år sedan, för mig är det helt klart befolkningen i nordost som jag känner mest för, min förkärlek till fria val och demokrati, mänskliga rättigheter och ett i grunden mer jämlikt och socialistiskt samhälle grundade jag redan i unga år och hade med mig i bagaget till Thailand, jag ser ingen som helst anledning till att dessa principer inte skulle kunna tillämpas i Thailand också.

Men det skulle aldrig falla mig in att kalla den kritik som dessa organisationer eller andra framför som lögnaktig eller felaktig bara för att den ibland även pekar ut min sida i konflikten som syndare, dom som kritiseras av dessa organisationer och fri demokratisk media i omvärlden förtjänar naturligtvis detta oavsett vad dom heter, vilka dom företräder och politisk färg.

Med vänlig hälsning isan lover

Och snacket om historieförfalskning gäller förstås bara personer som kritiserar Thaksin & Yingluck? Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej, jag är bara en amatör, inte genomduktig på namn, o årtal, dessutom hatar jag att googla, men gillar att umgås och tala om saker o ting, säger du att det bara var poliser har du nog en källa att ösa ut själv!

Jag tror fortfarande att dylika operationer som är gränsöverdragande har oerhörda svårigheter att lyckas utan militär inblandning, källa eller ej!

Hej

Och man kan ju tillägga att du är långt ifrån ensam om att tro detta, både den demokratiska omvärldens media liksom dom Internationella Människorätts Organisationerna är ju inne på samma spår, ingen utom juntan och deras Svenska fans på forumet verkar tro att den nu utpekade General Löjtnaten skulle vara ensam inblandad i Human Trafficking inom militären.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och snacket om historieförfalskning gäller förstås bara personer som kritiserar Thaksin & Yingluck? Eller?

Hej

Absolut inte men just nu är det ju detta som pågår, historien skrivs om av juntan, diktatorn själv klagar om populära bilder på Yingluck och Thaksin visas i media t.ex Pandabilden, bland det första juntan gjorde efter kuppen var att dra in dom gamla historieböckerna i landets skolor och gav ut en egen, i juntans nya historiebok var allt om Thaksins tid som PM borta, liksom allt negativt för militären som massakrer på studenter och liknande, så visst pågår det en historieförfalskning och den bör enligt mig inte vi bidra till.

Sen har vi ju fenomenet "Shin-kicking" där det anses vara fritt fram att framföra vilka lögner som helt och beskylla Thaksin, Yingluck och dom röda för i princip vad som helst hur osannolikt och verklighetes främmande det än är, detta är naturligtvis bara ett led i en smutskastnings och förtalskampanj som fyller en funktion för juntan, gula eliten,  Suthep och PDRC, men detta är ju i princip också ett försök till historieförfalskning

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...