Jump to content
IGNORERAD

Laotiska slavar räddade från farm utanför Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Den som beundrar en poliskår som blundar för att folk begår lagbrott i sin landsända som inte sätta fast körkortslösa som uppgår till kanske 50%, inte sätta fast rattfyllerister och hjälmlösa MC förare samt dessutom hjälper folk till försäkringsbedrägeri måste ha minst en skruv lös.

Dessutom i en region som är så hjälplös att även falanger måste flytta för uteblivna jordbruksstöd.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    14

  • Surin P3

    12

  • MaiChai

    7

  • Tallviking

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Det är inte jag som röstar fram eller stöder Thaksin och hans partier varje gång ett val tillåts i Thailand, det är medborgarna själva som gör detta och i just min del av landet varierar detta stöd mellan 80-90% varje gång val hålls, själv kan jag inte se något demokratiskt sätt att hindra medborgarna ifrån att rösta på vem dom vill och tillsätta den regering som dom vill ha.

Själv ser jag det snarast som självklart att det ska vara landets röstande befolkning som tröttnar på Thaksin, dom röda och väljer att rösta på något annat parti i ett kommande val, att som nu låta kungligt närstående, högerextrema rojalistiska grupper, akademisk elit i Bangkok via militära och juridiska kupper avskaffa fria val och demokrati för att ersätta detta med en militärjunta och diktatur, denna junta styr sedan landet  med hjälp av militära undantagslagar och sedan artikel 44, som enligt gula medlemmar på forumet t.ex ger militären "laglig rätt" att tortera och mörda sina medborgare utan risk för straff, ökad censur, slopad yttrandefrihet, slopad pressfrihet, mötesförbud, politisk förföljelse och brott mot mänskliga rättigheter o.s.v.

Detta är naturligtvis inget som jag kan ställa mig bakom även om det leder till saker som mindre solstolar på stranden, gratis fotbolls VM, gratis paraboler, gratis konserter, en ny historiebok i landets skolor, en nationalistisk och moralisk skolreform, militär konstitution, ej vald utan utsedd Senat o.s.v.

För mig är det viktiga att befolkningen får välja sin egna regeringar i fria, demokratiska och internationellt godkända val, detta anser jag vara viktigt eftersom Thailand är ett land med stora klyftor, extremt orättvis fördelning av landets tillgångar, många fattiga och stora sociala och ekonomiska skillnader mellan stad och landsbygd, högutbildad och lågutbildad o.s.v, för mig är demokratin och rösträtten en garant för att en majoritet av dom röstande får den regering och den politik dom anser gynnar dom bäst.

Sätter man demokratin och rösträtten ur spel gäller helt andra villkor och risken är då stor att just dom som annars röstar rött blir dom stora förlorarna och eliten bakom kupperna dom stora vinnarna, detta scenario föredrar inte jag, enligt mig ska makten komma ifrån och tillhöra medborgarna själva och inte vara en något exklusivt förbehållet ett lands mer välutbildade och rikare elit.

Så jag fortsätter att stå på demokratins, rösträttens och befolkningen i Isaans sida även framöver.

Med vänlig hälsning isan lover

Så många raders text fullständigt menlöst och inte kopplat till mina frågor

Bara ditt vanliga svammel för att slippa svara på svåra frågor riktade till DIG och DITT beteende !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag håller med om att Thailand varit i en krissituation sedan kuppen.
Våra uppfattningar går isär vad gäller tiden innan kuppen.

Det är ingen demokrati nu, vilket inte någon heller tycker och det var ingen demokrati innan kuppen, vilket bl.a. du tydligen tycker att det var.

Men om jag får fråga... Vilka inslag av demokrati hittades i styret före kuppen?
Ja, förutom att folk kunde gå till valurnorna och rösta?

Jag håller med om att Thailand varit i en krissituation sedan kuppen.
Våra uppfattningar går isär vad gäller tiden innan kuppen.

Det är ingen demokrati nu, vilket inte någon heller tycker och det var ingen demokrati innan kuppen, vilket bl.a. du tydligen tycker att det var.

Men om jag får fråga... Vilka inslag av demokrati hittades i styret före kuppen?
Ja, förutom att folk kunde gå till valurnorna och rösta?

Hej

Du har helt rätt i att det inte är demokrati nu, det är sedan drygt 1,5 år en ren militär diktatur som råder i Thailand

Tiden innan kuppen var ju också kantad av problem men befolkningen hade åtminstone fria och demokratiska val, inga mötesförbud, frihet att ha politiska diskussioner, seminarier och möten på skolor och universitet, pressen var friare, yttrandefriheten var större, människor ställdes inför rätta i civila domstolar o.s.v så visst är det skillnad på många saker även i en dåligt fungerande demokrati och en ren militär diktatur på många sätt.

För att återgå till Human Right Watchs beskrivning av situationen i Thailand så anser åtminstone denna organisation att det är åtskilligt som har försämrats sedan kuppen i maj 2014.

HRW tar upp det faktum att juntan har åtalat hundratals kritiker i militär domstolar - ( hade demokrati rått hade dessa åtalats av en civil domstol).

HRW anser att juntan har ökat censuren efter kuppen 2014.

HRW tar upp att juntan har förbjudit folksamlingar på mer än 5 personer (detta förbud fanns inte innan kuppen).

HRW anser att juntan upprepade gånger har skjutit upp utlovade val och inte alls har vidtagit några allvarligt menade åtgärder för att återställa demokratin.

HRW tar upp att landets säkerhetsstyrkor inte ställs till svars för allvarliga övergrepp i södra Thailand.

HRW tar även upp trafficking problemen.

Åtminstone dom första tre punkterna anser ju HRW helt klart ha försämrats efter kuppen, så allt var tydlige inte sämre innan denna kupp om man frågar HRW.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hej

Du har helt rätt i att det inte är demokrati nu, det är sedan drygt 1,5 år en ren militär diktatur som råder i Thailand

Tiden innan kuppen var ju också kantad av problem men befolkningen hade åtminstone fria och demokratiska val, inga mötesförbud, frihet att ha politiska diskussioner, seminarier och möten på skolor och universitet, pressen var friare, yttrandefriheten var större, människor ställdes inför rätta i civila domstolar o.s.v så visst är det skillnad på många saker även i en dåligt fungerande demokrati och en ren militär diktatur på många sätt.

För att återgå till Human Right Watchs beskrivning av situationen i Thailand så anser åtminstone denna organisation att det är åtskilligt som har försämrats sedan kuppen i maj 2014.

HRW tar upp det faktum att juntan har åtalat hundratals kritiker i militär domstolar - ( hade demokrati rått hade dessa åtalats av en civil domstol).

HRW anser att juntan har ökat censuren efter kuppen 2014.

HRW tar upp att juntan har förbjudit folksamlingar på mer än 5 personer (detta förbud fanns inte innan kuppen).

HRW anser att juntan upprepade gånger har skjutit upp utlovade val och inte alls har vidtagit några allvarligt menade åtgärder för att återställa demokratin.

HRW tar upp att landets säkerhetsstyrkor inte ställs till svars för allvarliga övergrepp i södra Thailand.

HRW tar även upp trafficking problemen.

Åtminstone dom första tre punkterna anser ju HRW helt klart ha försämrats efter kuppen, så allt var tydlige inte sämre innan denna kupp om man frågar HRW.

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du glömmer att undantagstillstånd rådde i stora delar av landet ganska länge innan kuppen

Vem införde detta som slog undan fötterna på mycket av det du nu anklagar militären för ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömmer att undantagstillstånd rådde i stora delar av landet ganska länge innan kuppen

Vem införde detta som slog undan fötterna på mycket av det du nu anklagar militären för ?

Kan det vara han som var diktator 2005?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Absolut inte men just nu är det ju detta som pågår, historien skrivs om av juntan, diktatorn själv klagar om populära bilder på Yingluck och Thaksin visas i media t.ex Pandabilden, bland det första juntan gjorde efter kuppen var att dra in dom gamla historieböckerna i landets skolor och gav ut en egen, i juntans nya historiebok var allt om Thaksins tid som PM borta, liksom allt negativt för militären som massakrer på studenter och liknande, så visst pågår det en historieförfalskning och den bör enligt mig inte vi bidra till.

Sen har vi ju fenomenet "Shin-kicking" där det anses vara fritt fram att framföra vilka lögner som helt och beskylla Thaksin, Yingluck och dom röda för i princip vad som helst hur osannolikt och verklighetes främmande det än är, detta är naturligtvis bara ett led i en smutskastnings och förtalskampanj som fyller en funktion för juntan, gula eliten,  Suthep och PDRC, men detta är ju i princip också ett försök till historieförfalskning

Med vänlig hälsning isan lover 

Nu har ju det i en anna tråd konstaterats att det bara tycks vara i din lilla by som militärens 12 stegs program för skolorna har påbörjats och de nya historieböckerna distribuerats i-ganska märkligt att det är så då du tidigare hävdat att man i den byn skiter i vad som bestäms i Bangkok och gör som man vill...

Men när det gäller skolreformen var man tydligen först av alla, till och med 2 år innan den är tänkt att tas i bruk!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja när en Thailändare får 500 baht för att rösta på någon så gör dom det, spelar ingen roll hur stor idi*t han sen är..

När en Svensk får en löfte för att rösta på någon så gör dom det, spelar ingen roll hur stor idi*t han sen är..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så många raders text fullständigt menlöst och inte kopplat till mina frågor

Bara ditt vanliga svammel för att slippa svara på svåra frågor riktade till DIG och DITT beteende !!

Hej

Tråkigt att du inte ens försöker förstå det jag skriver, men kanske inte helt oväntat.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När en Svensk får en löfte för att rösta på någon så gör dom det, spelar ingen roll hur stor idi*t han sen är..

Hej

Och säg det Svenska parti som inte också spenderar någon hundralapp på allsköns små gåvor till möjliga väljare t.ex godis, t-shirts, pennor, kepsar, blommor, pins, paraplyer m.m.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tråkigt att du inte ens försöker förstå det jag skriver, men kanske inte helt oväntat.

Mvh isan lover

Dina ständiga mantror med samma ord som du spytt ur dig tusentals gånger har de flesta slutat lyssna på helt

Hur vore det om du istället la ner lite tid och energi att tänka över det man säger till dig och svara på just det och inte något helt annat ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu har ju det i en anna tråd konstaterats att det bara tycks vara i din lilla by som militärens 12 stegs program för skolorna har påbörjats och de nya historieböckerna distribuerats i-ganska märkligt att det är så då du tidigare hävdat att man i den byn skiter i vad som bestäms i Bangkok och gör som man vill...

Men när det gäller skolreformen var man tydligen först av alla, till och med 2 år innan den är tänkt att tas i bruk!

Hej

Du fattar uppenbarligen ännu inte att den första skolreformen juntan införde var inriktad på ökad nationalism och moral, detta skulle uppnås genom juntaledarens 12 punkter med utpekade områden, dessa finns åtminstone anslagna på vår byskola liksom SurinP3,s.

Att du förnekar dessa 12 punkters existens samt dom direktiv som har utgått ifrån juntan till skolan gällande dessa liksom att juntaledaren otaliga gånger har tagit upp dessa punkter på landets statliga TV kanaler i alla möjliga sammanhang är ju bara pinsamt.

Du borde besöka den Thailändska motsvarigheten till vårt Svenska skolverk och sätta dig in i frågan innan du svamlar här.

Var du har fått det ifrån att dom nya historieböckerna redan har delats ut har jag ingen aning om, det får du själv förklara, men jag har tagit upp det faktum att juntan enligt uppgifter i Thailändsk media har beslutat att dom 5 böcker som tidigare fanns att välja på nu har ersatts av en bok som juntan själv har redigerat.

Detta ogillar jag naturligtvis, varför ska barnen tvingas lära sig en historia där viktiga delar har strukits av en militärjunta?

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är inte behov av samarbete; det har varit en förutsättning för att genomföra upprensningarna där. Om man ser till hur utredningen av bombattentaten i Bangkok går så verkar det verkligen som om polisen behöver hjälp. Det går ju sådär, minst sagt. Dum-stolta poliser finns det hur många som helst i Thailand, sannolikt i din släkt också.

Hej

Vad det gäller bomben i Bangkok så har ju bl.a England och Australien erbjudit Thailand experthjälp i denna utredning, men Thailand tackade nej.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Vad det gäller bomben i Bangkok så har ju bl.a England och Australien erbjudit Thailand experthjälp i denna utredning, men Thailand tackade nej.

Mvh isan lover

Ja men är du förvånad över det? Jag är det inte. Som jag skrev tidigare: Thailand har hur många dum-stolta poliser som helst. Hellre inte tappa ansiktet än att medge att man inte är så macho som man utger sig för att vara.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja men är du förvånad över det? Jag är det inte. Som jag skrev tidigare: Thailand har hur många dum-stolta poliser som helst. Hellre inte tappa ansiktet än att medge att man inte är så macho som man utger sig för att vara.

Hej

Jag är inte förvånad över att Thailand tackar nej till hjälp utifrån av något slag, det är väl snarare mer regel än undantag och även detta påverkar nog den politiska oron i landet negativt.

Själv vet jag inte ens om det är polisen eller juntan som har avböjt hjälpen ifrån England och Australien i detta fallet, men nej blev det i vart fall.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och säg det Svenska parti som inte också spenderar någon hundralapp på allsköns små gåvor till möjliga väljare t.ex godis, t-shirts, pennor, kepsar, blommor, pins, paraplyer m.m.

Mvh isan lover

Tjeena..

Jag förstår att du vill komma ifrån det faktum att du tycker röstköp är en tradition och därför tillåtet. Du rabblar upp en massa reklamgrejor och försöker få det till att det är samma sak. Din vanliga dimridå. Om du kommer med ett paraply från SKP eller KLMP(R) eller vad du nu röstar på, visar du upp loggan för andra. Precis som du använder ett från något varuhus eller försäkringsbolag. Stor skillnad mot kontanter. Det borde väl du känna till som den stora demokratikämpe du utser dej att vara.

Tjeena.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Absolut inte men just nu är det ju detta som pågår, historien skrivs om av juntan, diktatorn själv klagar om populära bilder på Yingluck och Thaksin visas i media t.ex Pandabilden, bland det första juntan gjorde efter kuppen var att dra in dom gamla historieböckerna i landets skolor och gav ut en egen, i juntans nya historiebok var allt om Thaksins tid som PM borta, liksom allt negativt för militären som massakrer på studenter och liknande, så visst pågår det en historieförfalskning och den bör enligt mig inte vi bidra till.

Sen har vi ju fenomenet "Shin-kicking" där det anses vara fritt fram att framföra vilka lögner som helt och beskylla Thaksin, Yingluck och dom röda för i princip vad som helst hur osannolikt och verklighetes främmande det än är, detta är naturligtvis bara ett led i en smutskastnings och förtalskampanj som fyller en funktion för juntan, gula eliten,  Suthep och PDRC, men detta är ju i princip också ett försök till historieförfalskning

Med vänlig hälsning isan lover 

Hej

Du fattar uppenbarligen ännu inte att den första skolreformen juntan införde var inriktad på ökad nationalism och moral, detta skulle uppnås genom juntaledarens 12 punkter med utpekade områden, dessa finns åtminstone anslagna på vår byskola liksom SurinP3,s.

Att du förnekar dessa 12 punkters existens samt dom direktiv som har utgått ifrån juntan till skolan gällande dessa liksom att juntaledaren otaliga gånger har tagit upp dessa punkter på landets statliga TV kanaler i alla möjliga sammanhang är ju bara pinsamt.

Du borde besöka den Thailändska motsvarigheten till vårt Svenska skolverk och sätta dig in i frågan innan du svamlar här.

Var du har fått det ifrån att dom nya historieböckerna redan har delats ut har jag ingen aning om, det får du själv förklara, men jag har tagit upp det faktum att juntan enligt uppgifter i Thailändsk media har beslutat att dom 5 böcker som tidigare fanns att välja på nu har ersatts av en bok som juntan själv har redigerat.

Detta ogillar jag naturligtvis, varför ska barnen tvingas lära sig en historia där viktiga delar har strukits av en militärjunta?

Mvh isan lover

Jag fick uppgifterna från dig i ditt inlägg-läs gärna det igen, jag har bifogat de uppgifterna här- du har säkert länkat till en artikel som visar när de nya historieböckerna delas ut tidigare och det var därför du inte länkade till det igen...

Fast jag borde ju begripa efter så pass många år att allt du skriver i princip är lögner.

Det finns ett pordspråk som du borde fundera över,  Det är alltid bättre att tala sanning för då behöver man inte komma ihåg vad man sagt...

Går ännu bättre att applicera på det skrivna ordet som i det här fallet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står i trådstarten att militären tillsammans med polisen slog till. Jag konstaterade att det knappast var med den lokala polisens hjälp då de borde ha känt till att detta förekom inom deras distrikt men valde av någon outgrundlig anledning att titta åt ett annat håll. 

Du vet polischefen har förmodligen fått "små gåvor" som är gammal tradition av farmägaren men det finns ju inga belägg på att de "små gåvorna" påverkat kvalitén på farmens produkter...

Du vet polischefen har förmodligen fått "små gåvor" som är gammal tradition

Tråkigt att du inte ens försöker förstå det jag skriver,

Nu kastar du sten i glashus......igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Jag fick uppgifterna från dig i ditt inlägg-läs gärna det igen, jag har bifogat de uppgifterna här- du har säkert länkat till en artikel som visar när de nya historieböckerna delas ut tidigare och det var därför du inte länkade till det igen...

Fast jag borde ju begripa efter så pass många år att allt du skriver i princip är lögner.

Det finns ett pordspråk som du borde fundera över,  Det är alltid bättre att tala sanning för då behöver man inte komma ihåg vad man sagt...

Går ännu bättre att applicera på det skrivna ordet som i det här fallet.

Hej

Du får gärna länka till att dom nya skolböckerna har delats ut i t.ex vår by eller andra.

Det vi vet och borde kunna enas om är att juntan har tagit beslut om att ersätta dom tidigare 5 böckerna med en som dom själva har tagit fram, samt att detta har kritiserats p.g.a att vissa delar som fanns med tidigare t.ex militära massakrer på studenter har strukits och att Thaksin också har försvunnit ur historien.

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du får gärna länka till att dom nya skolböckerna har delats ut i t.ex vår by eller andra.

Det vi vet och borde kunna enas om är att juntan har tagit beslut om att ersätta dom tidigare 5 böckerna med en som dom själva har tagit fram, samt att detta har kritiserats p.g.a att vissa delar som fanns med tidigare t.ex militära massakrer på studenter har strukits och att Thaksin också har försvunnit ur historien.

Med vänlig hälsning isan lover 

Bra att till och med du själv börjar ifrågasätta sanningshalten i dina egna inlägg! Märkligt men bra...

Behövs inte länkas till något, det står ju i den här tråden redan och det var DU som kom med uppgifterna...så här skrev du 26 augusti 2015 08:10:02, skrev  Isan Lover:

bland det första juntan gjorde efter kuppen var att dra in dom gamla historieböckerna i landets skolor och gav ut en egen, i juntans nya historiebok var allt om Thaksins tid som PM borta

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde på en resort mellan Vansapung och Erevan.

Då kom det dit ett följe med mycket unga (enligt min bedömmnig 13 till 14 år) Lao-flickor samt deras 2 övervakare, som naturligtvis hade tagit flickornas pass.

Flickorna tyckte om att bada och simma i den stora swimmingpoolen.

fick reda på att flickorna arbetade på en bordell i närheten av Erevan och att polisbilar ofta syntes där.

När jag senare kom till Pattaya gick jag till polisstationen för att diskutera flickornas situation. Träffade först en gästande polis från Ukraina men han var ointresserad liksom expiditionsbiträdet.Så ingen på polisstationen var intresserad att lyssna till min berättelse.

 

För mig blev det en bekräftelse att poliskåren i Thailand inte har den minsta empati eller vilja att göra något om dom inte får rejält betalt.

 

Born41

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag fick uppgifterna från dig i ditt inlägg-läs gärna det igen, jag har bifogat de uppgifterna här- du har säkert länkat till en artikel som visar när de nya historieböckerna delas ut tidigare och det var därför du inte länkade till det igen...

Fast jag borde ju begripa efter så pass många år att allt du skriver i princip är lögner.

Det finns ett pordspråk som du borde fundera över,  Det är alltid bättre att tala sanning för då behöver man inte komma ihåg vad man sagt...

Går ännu bättre att applicera på det skrivna ordet som i det här fallet.

Inom loppet av ett dygn dessutom, det är imponerande även av denne persons mått mätt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde på en resort mellan Vansapung och Erevan.

Då kom det dit ett följe med mycket unga (enligt min bedömmnig 13 till 14 år) Lao-flickor samt deras 2 övervakare, som naturligtvis hade tagit flickornas pass.

Flickorna tyckte om att bada och simma i den stora swimmingpoolen.

fick reda på att flickorna arbetade på en bordell i närheten av Erevan och att polisbilar ofta syntes där.

När jag senare kom till Pattaya gick jag till polisstationen för att diskutera flickornas situation. Träffade först en gästande polis från Ukraina men han var ointresserad liksom expiditionsbiträdet.Så ingen på polisstationen var intresserad att lyssna till min berättelse.

 

För mig blev det en bekräftelse att poliskåren i Thailand inte har den minsta empati eller vilja att göra något om dom inte får rejält betalt.

 

Born41

 

Polisen utnyttjade väl flickornas tjänster i utbyte mot att blunda för vad som försegick! Vem vill då att någon kommer och rotar runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...