Jump to content
IGNORERAD

Video: vice rektor slår elev i Korat


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det är ju mycket IckeThai att konfrontera en överhet, om än bara en vice skolchef är det i alla fall överraskande men icke förty strongt gjort, huvudfrågan kom ju lite i skymundan i agadebatten, hoppas skitstöveln och hans anhang avslöjas om dom haft fingrarna i syltburken, då får dom det rätt hett om öronen nu när händelsen blivit offentlig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    6

  • Soengsang

    6

  • BanFang

    4

  • thomas001

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är ju mycket IckeThai att konfrontera en överhet, om än bara en vice skolchef är det i alla fall överraskande men icke förty strongt gjort, huvudfrågan kom ju lite i skymundan i agadebatten, hoppas skitstöveln och hans anhang avslöjas om dom haft fingrarna i syltburken, då får dom det rätt hett om öronen nu när händelsen blivit offentlig!

Precis! Mer internationell (internet) offentlighet på skiten här tror jag är ett bra sätt att få fart på anständighets -och rättvisehetstänket i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte heller varför man skyltar med "F.D MODERATOR"? Är det en merit eller? I mina ögon riktigt korkat :look_down:

Alltid retar det någon. Dig t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Wow, vilken tuffing. :)  Jag har flera ggr läst här på MPR att för att få bukt på korruptionen här i Thailand så måste det till beslut uppifrån. Jag är dock av den uppfattningen att det snarare måste till protester underifrån. Vem vet vad dessa elevers demonstration och deras orädde ledares agerande kan dra igång när filmen sprider sig på nätet ?  Man kan ju i alla fall hoppas att det inspirerar andra till liknande aktioner så vore det väl tusan om inte tjyvarna börjar tänka sig för innan dom snor åt sig pengar hur som helst.

 

Fritz..

Hej

Håller med dig om detta, allt går nog inte att styra ifrån toppen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lite aga har aldrig någon mått dåligt av..

Tror mer att det får barnen att vara lite mer uppmärksamma....  :)

 

Rock on!

Hej

Just detta exempel var väl inte så bra, men jag tillhör också dom som växte upp med risken att få en örfil både hemma och i skolan om jag bar mig illa åt, nästan undantagslöst så förtjänade vi elever den smäll vi ibland fick efter att t.ex ha slängt suddigummi på magistern eller något liknande, jag tillhör dom som tycker att det bör vara lite ordning och reda i skolan, nu är det ju lärarna som riskerar att få en omgång i den Svenska skolan och det är sannerligen inte bättre.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid retar det någon. Dig t.ex.

Stämmer bra det, retar mig så in i helvete :big_smile:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Just detta exempel var väl inte så bra, men jag tillhör också dom som växte upp med risken att få en örfil både hemma och i skolan om jag bar mig illa åt, nästan undantagslöst så förtjänade vi elever den smäll vi ibland fick efter att t.ex ha slängt suddigummi på magistern eller något liknande, jag tillhör dom som tycker att det bör vara lite ordning och reda i skolan, nu är det ju lärarna som riskerar att få en omgång i den Svenska skolan och det är sannerligen inte bättre.

Mvh isan lover

Jag vill minnas att du i en tråd tyckte att det var ok med aga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är naturligtvis inte ok med aga!

Personligen har jag uppfostrat 3 egna plus min frus 2 killar och ett gäng hundar. Jag har inte höjt handen mot någon. Dock anser jag att Sverige och svenska skolan har spårat ur totalt. I häggvik skolan där min yngsta dotter går. Så vart en populär lärare både polisanmäld och avstängd när han handgripligen ledde ut en elev ur klassrummet. Som satt och störde lektionen och var hotfull. Ungdomar kan bevisligen både hota och misshandla lärare och andra elever. Och klara sig på att dom är minderåriga. Medans en lärare får inte peta på en elev som är stökig.

Detta skapar en otrygg skola och ett otryggt samhälle. Nånstans måste det finnas en balans i samhället.

Och man ska göra skillnad på misshandel och en fysisk tillrättavisning.

Det är ju naturligtvis en aspekt på den låga status som läraryrket har idag.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är naturligtvis inte ok med aga!

Personligen har jag uppfostrat 3 egna plus min frus 2 killar och ett gäng hundar. Jag har inte höjt handen mot någon. Dock anser jag att Sverige och svenska skolan har spårat ur totalt. I häggvik skolan där min yngsta dotter går. Så vart en populär lärare både polisanmäld och avstängd när han handgripligen ledde ut en elev ur klassrummet. Som satt och störde lektionen och var hotfull. Ungdomar kan bevisligen både hota och misshandla lärare och andra elever. Och klara sig på att dom är minderåriga. Medans en lärare får inte peta på en elev som är stökig.

Detta skapar en otrygg skola och ett otryggt samhälle. Nånstans måste det finnas en balans i samhället.

Och man ska göra skillnad på misshandel och en fysisk tillrättavisning.

Det är ju naturligtvis en aspekt på den låga status som läraryrket har idag.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Nu är det väl så att du inte uppfostrat dina barn på 40 o 50 talet.

På detta forumet har vi ju lärt oss att Thailand ligger väl ett halvt sekel eller mer efter oss.

Ni skulle nog inte vilja veta hur ofta bambu käppen kommer fram här hos många familjer, om man har flera barn kan de radas upp på rad och få känna på käppen och du kan se rappen flera dar efter.

Samma gjorde våran lärare, alla radades upp på rad när vi hade haft snöbolls krig mot tjejerna.

Sedan vände han klackringen tog tag i kinden med ena handen, så att det skulle bli svårare att värja sig, ock slog till med den andra, där ringen satt.

Hemma vid blev det väl mest psykiska  straff som att stå i skamvrån en timme.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl så att du inte uppfostrat dina barn på 40 o 50 talet.

På detta forumet har vi ju lärt oss att Thailand ligger väl ett halvt sekel eller mer efter oss.

Ni skulle nog inte vilja veta hur ofta bambu käppen kommer fram här hos många familjer, om man har flera barn kan de radas upp på rad och få känna på käppen och du kan se rappen flera dar efter.

Samma gjorde våran lärare, alla radades upp på rad när vi hade haft snöbolls krig mot tjejerna.

Sedan vände han klackringen tog tag i kinden med ena handen, så att det skulle bli svårare att värja sig, ock slog till med den andra, där ringen satt.

Hemma vid blev det väl mest psykiska  straff som att stå i skamvrån en timme.

 

Så sent som tidigt 50-tal blev vi öppet örfilade av vissa lärare i "Realskolan" som det hette då. Det gick till så, att eleven blev framkallad till läraren och där blev han uppmanad att stå i givakt framför katedern medan läraren inför klassen utdelade örfilarna. Min far körde med samma uppfostringsmetod - att örfila mej inför kompisarna. Förnedringen känns än i dag när jag tänker på det. Fyy!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådant beteende lär barnen att man kan lösa problem med hjälp av våld då ord inte löser problemen

Är det vad vi vill lära våra barn ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådant beteende lär barnen att man kan lösa problem med hjälp av våld då ord inte löser problemen

Är det vad vi vill lära våra barn ?

Retorisk fråga, antar jag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådant beteende lär barnen att man kan lösa problem med hjälp av våld då ord inte löser problemen

Är det vad vi vill lära våra barn ?

Tydligen just det som inträffade. Vice rektorn upptäckte att defekationen hade hamnat i oscillationen och blev desperat.

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR är fan helt otroligt ibland. Sangwal skojade om aga och nu ska man tala om att aga är dåligt! Ofan, vilken newsflash! Ska genast sluta ge grabben stryk! Tack MPR! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR är fan helt otroligt ibland. Sangwal skojade om aga och nu ska man tala om att aga är dåligt! Ofan, vilken newsflash! Ska genast sluta ge grabben stryk! Tack MPR! :)

Njae, så skall du nog inte se de här kommentarerna. Det som är lite intressant är att detta var helt ok för 60 år sedan i Sverige och att det är ytterligare en bekräftelse på den 50-60 åriga eftersläpningen mellan Thailand och Sverige.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR är fan helt otroligt ibland. Sangwal skojade om aga och nu ska man tala om att aga är dåligt! Ofan, vilken newsflash! Ska genast sluta ge grabben stryk! Tack MPR! :)

Det gäller att hitta en blotta så man kan starta ett gruppkrig om.......................ingenting!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller att hitta en blotta så man kan starta ett gruppkrig om.......................ingenting!

Han är ursäktad!

En skön tid i Thailand och nu tillbaks till den kalla verkligheten - är nog ingen lätt omställning.:D

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådant beteende lär barnen att man kan lösa problem med hjälp av våld då ord inte löser problemen

Är det vad vi vill lära våra barn ?

Nu är det väl så att de som råkade ut för detta på 50 talet står väl inte för våldet i dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag vill minnas att du i en tråd tyckte att det var ok med aga?

Hej

Ja jag är tillräckligt gammal för att ha upplevt detta även i Sverige och jag är helt övertygad om att det hjälpte på oss busungar då, en viss respekt, ordning och uppfostran bör man nog lära barnen, dom lärare som inte själva tog makten i klassrummet utan lät busarna härja fritt blev mobbade, trakasserade och t.o.m fysiskt attackerade redan på min tid.

Detta fick till följd att några av dessa lärare och lärarinnor blev nervvrak, psykfall och långtidssjukskrivna, dom lärare som var veka kunde även bli attackerade av barnen under rasterna och därför brukade dom låsa in sig i klassrummet för att få var ifred, en elev var dock där och knackade på dörren, när läraren öppnade tog han tag i lärarens slips som klämdes och fastnade i dörren när läraren drog igen den, då stod flera elever ute i korridoren och drog i slipsen med en skrikande lärare på insidan, knappast så roligt för honom.

Ibland gömde barnen lärarens portfölj eller skor och körde fågel, fisk eller mittemellan tills lektionen var slut o.s.v, knappast bra för lärandet.

Det hände även att lärare grät och bönade och bad eleverna att sluta, men detta hjälpte inte alls, då blev det snarare värre, så jag tror absolut att det måste vara så att lärarna har makten i skolan och att eleverna måste sköta sig hyfsat för att en undervisning ska fungera och vara möjlig att genomföra.

Mycket talar väl nu för att det inte fungerar just nu i den Svenska skolan med allt sämre resultat o.s.v,  eleverna har keps och mössor på, gå och kommer som dom vill, använder mobil, kan be en lärare hålla käft och t.o.m misshandla och hota med vapen.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du måste vara "jättegammal" eftersom du enligt eget utsago talade perfekt thailändska i mitten på åttiotalen i samband med en matbeställning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok där ser man.

Du har alltså hus i den lilla "communityn" som ligger strax före SS resort? 

Jepp, det är rätt ok ställe.Husen är lite små men är inte så dyra i inköp. Lugnt och skönt är det där.

Jag förstår att du och Sven55 bor i närheten när ni är där.  Jag får se om jag får ledigt från jobbet då blir det 3 veckor i dec.

Annars hela april nästa år.  Min dotter har en halvsyster som pluggar på Universitetet i Korat men som bor där på helgerna men sin sambo.

Den stora flickan bodde här i 10 år så hon är flytande i både svenska och svensk standard på sin engelska. Hon ligger milsvid bättre i uttal än

kurskamraterna.

Med vänlig hälsning BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, det är rätt ok ställe.Husen är lite små men är inte så dyra i inköp. Lugnt och skönt är det där.

Jag förstår att du och Sven55 bor i närheten när ni är där.  Jag får se om jag får ledigt från jobbet då blir det 3 veckor i dec.

Annars hela april nästa år.  Min dotter har en halvsyster som pluggar på Universitetet i Korat men som bor där på helgerna men sin sambo.

Den stora flickan bodde här i 10 år så hon är flytande i både svenska och svensk standard på sin engelska. Hon ligger milsvid bättre i uttal än

kurskamraterna.

Med vänlig hälsning BanFang

Ok.

Var nära att skaffa hus där för 3-4 år sedan när vi skulle ha större, men slutade med att jag byggde ett till nära det tidigare.

Ok, dec och apr, de perioder jag har i planering för arbete ;).

Jo S55 bor i närheten, typ 15 kn från dig, rätt fram i byn sen vänster vid potatisfabriken, en bra gubbe!

Bor nog ca 4-6 svenskar i SS.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...