Jump to content
IGNORERAD

Rödskjorta varnade på Facebook innan bombdådet


MPR Nyheter

Recommended Posts

En rödskjorta som bara dagar innan bombattentatet vid Erawan Shrine lade upp en varning på sin Facebook-sida om att en våldsam incident skulle inträffa i Bangkok säger till polisen att han inte hade något att göra med attacken, utan att han fått informationen från en politisk grupps Facebook-sida.
Den 36-årige mannen förhördes under onsdag kväll på grund av meddelandet som han lade upp den 13:e augusti, och som löd: "Brådskande, brådskande, brådskande den 14-18, var väldigt försiktiga i Bangkok. Det är allt jag kan säga. Dessa nyheter är 86%. Det är allt jag kan säga. Upprepar igen."
Bombattentatet genomfördes sedan den 17:e augusti, och en timme efteråt skrev mannen återigen på Facebook, "Sade åt er att vara försiktiga. Vad säger ni nu? Tror ni på mig nu? Det har inträffat. Gå och kolla om vårt folk träffades." Nu hävdar han att han endast kopierade meddelandena från en politisk grupp, och han säger sig vara villig att samarbeta med polisen.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/politics/661696/red-shirt-denies-involvement-in-erawan

c1_661696_620x413.thumb.jpg.30eb1c231291

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är nyhetsbilderna ofta pixellerade i MPR Nyheter?   Orginalbilden i bangkokpost är ju opixellerad.

c1_661696_620x413.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är nyhetsbilderna ofta pixellerade i MPR Nyheter?   Orginalbilden i bangkokpost är ju opixellerad.

c1_661696_620x413.jpg

Några likheter?

fantomen

Det där är fantombilden på bombaren, upplysningsvis... lite blekare kanske, men video på natten (som fantombilden utgått ifrån) ger ju inte riktigt bra färgåtergivning.

Som polisen tidigare påpekat har detta bombdåd inga likheter med vad rebeller i söder brukar syssla med. Dom kan vi räkna bort. Det verkar ju peka mot rödskjortorna nu. Kan det vara en protest mot förslaget på en "krispanel" som framlagts?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enskilda individer och enskilda händelser utan koppling till politiska sekter är väl de i stort sett enda som inte har en " det var vi" uppföljning!

Att det skulle vara någon militant grupp tycker jag faller lite med den jämförelsen, men det kan ju vara början till något så vem vet?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en anledning till att man ska hålla kretsen av folk som vet vad som ska ske så liten som möjligt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika som bär, listigt att ta på gul skjorta, kanske rakat sej innan han gick till förhöret...

 

Är han på fri fot?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika som bär, listigt att ta på gul skjorta, kanske rakat sej innan han gick till förhöret...

 

Är han på fri fot?

 

MVH

Likheten är ju stor, om man hade en profilbild så man kunde se snoken bättre, cctv bilderna visa väl på en arabisk kran.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dessa jävla kommunister och jihadister som verkar ha funnit varandra. Var ska detta sluta?

det kommer att sluta med ett tredje världskrig.

 

 

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...