Jump to content
IGNORERAD

Ny avgift på 35 baht för flygpassagerare i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Med start i början av december så kommer inkommande och avgående passagerare vid Thailands sex internationella flygplatser behöva betala en avgift på 35 baht så att Airports of Thailand (AoT) kan genomföra bakgrundskollar.
Systemet kallas för Advance Passenger Processing System (APPS) och kommer möjliggöra för flygplatserna att få bättre koll på vilka passagerare som flyger. Tull-, flygplats- och flygbolagspersonal samt immigrationspolis kommer kunna få passagerares profiler från deras hemländer via det nya systemet, vilket bland annat inkluderar information om huruvida de är svartlistade eller förbjudna att lämna ett land.
Myndigheter kommer dela med sig av passagerarinformation, och personer med rena profiler kommer kunna gå igenom immigrationsstationer snabbare. Det nya systemet ska ta runt tre månader att implementera och ytterligare en månad att testa innan det tas i bruk.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/airport-authorities-to-introduce-background-screening-check-at-six-airports-with-35-baht-extra-charge-per-head

11805978_10153525321903637_52591124_n-wp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det läggs på biljettpriserna då så att man slipper stå i en betalkö.

 

Airlines will be responsible for collecting the 35 baht additional charge, which will be incorporated into the air ticket price, AoT chairman Nitinai Sirismatthakarn said.     

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ånej, kommer dom att höja returbiljetten med 35THB (hinner dit innan regeln tas i bruk), tja då har jag fan inte råd att flyga hem. Får nog stanna kvar i asien i så fall. ;)

Lyllos mig. Fast priset läggs väl bara på inkommande flyg, attans. :(

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Gratis i loungen :)

Herr Chang har talat.

Fast det kostar lite att komma in dit. Man vad jag kommer ihåg så fixade tjejen 2 öl åt mig (chang, liten burk) för 100-120B på suvvan men hon var lite sur för dom första 2-3 ställena skulle ha för mycket. Men vart nånstans hon hittade dessa har jag såklart inte en aning om, jag satt och vaktade väskorna.

Men efter security brukar allt magiskt bli dubbla priset.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast det kostar lite att komma in dit. Man vad jag kommer ihåg så fixade tjejen 2 öl åt mig (chang, liten burk) för 100-120B på suvvan men hon var lite sur för dom första 2-3 ställena skulle ha för mycket. Men vart nånstans hon hittade dessa har jag såklart inte en aning om, jag satt och vaktade väskorna.

Men efter security brukar allt magiskt bli dubbla priset.

Fanns för 45 Bath,februari 2015

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Fanns för 45 Bath,februari 2015

Tja då snodde hon 10-30B av mig. Thats life. Hade för mig att hon betalade 50-60B/burk. Men det var det värt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...