Jump to content
IGNORERAD

69.5 miljoner registrerade sim-kort i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

69.5 miljoner telefonnummer, eller 81.3% av alla kontantkort i Thailand, hade registrerats vid slutet av juli, detta enligt den Nationella Sändnings- och Telekomkommissionen.
31:a juli var den sista dagen att registrera sitt kort, och 610,905 nummer registrerades då. Har man inte registrerat sitt nummer så kommer man bara kunna motta samtal eftersom alla andra röst- och datatjänster kommer stängas ner.
Enligt NTBC så är det bara 4.8 miljoner av de 16 miljoner oregistrerade numren som används regelbundet.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/81-of-pre-paid-SIM-cards-registered-30265683.html

index.thumb.jpg.c14e9e63c81a943591147827

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Detta var ju intressant, jag har inte reggat mitt kort (då jag inte är där nu) men jag kan alltså räkna med att det funkar att regga det på suvvan tex.

Sen får ni en gratis bild som hänger med mig nu resten av livet. Jag ids inte ta bort den heller. Då försvinner den nog i tråden där den skall ligga.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man registrera ett SIM kort utan att ha det aktuella SIM kortet med sig?

Alltså brorsan är i Sverige (med SIM kortet) och vill att jag registrerar det här i Thailand. Går det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man registrera ett SIM kort utan att ha det aktuella SIM kortet med sig?

Alltså brorsan är i Sverige (med SIM kortet) och vill att jag registrerar det här i Thailand. Går det?

Måste funka. Men du behöver nog registrera numret i ditt namn. jag var och reggade min  i Onsdags. Behövdes bara numret och mitt Thai-körkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

31:a juli var den sista dagen att registrera sitt kort

Sanning med modifikation. Registreringen är förlängd till 31 augusti.

The National Broadcasting and Telecommunications Commission (NBTC) now allows users of cellular prepaid SIM cards another 30 days to register after the deadline for registration expired yesterday July 31. [/quote]

http://englishnews.thaipbs.or.th/nbtc-to-extend-registration-of-prepaid-sim-cards-till-august-31

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Sanning med modifikation. Registreringen är förlängd till 31 augusti.

 

Stämmer. Men har du inte reggad sim-kortet innan 31 Juli så kan du inte ringa ut,bara ta emot tel-samtal t.o.m 31 Augusti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Av rent principiella skäl så vill jag inte registrera mitt telefonnummer. Jag har absolut inget att dölja och sysslar inte med något fuffens men jag tycker att det osar George Orwelles 1984 om detta.

Jag testade nyss att ringa och det fungerar fortfarande att både ringa och skicka SMS. Om det är så att mitt SIM-kort blir bannat den sista augusti så skaffar jag ett nytt men det kommer inte att bli registrerat på mig.

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Av rent principiella skäl så vill jag inte registrera mitt telefonnummer. Jag har absolut inget att dölja och sysslar inte med något fuffens men jag tycker att det osar George Orwelles 1984 om detta.

Jag testade nyss att ringa och det fungerar fortfarande att både ringa och skicka SMS. Om det är så att mitt SIM-kort blir bannat den sista augusti så skaffar jag ett nytt men det kommer inte att bli registrerat på mig.

// Luke the Drifter

Be nån thailändare (vem som helst) att regga det.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Be nån thailändare (vem som helst) att regga det.    :)

Det är precis vad jag kommer att göra om mitt nuvarande SIM-kort slocknar den sista augusti :D

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken är ju uppenbar att skaffar man ett nytt SIM så måste det registreras också för att fungera.

Tror att alla nya SIM kort måste det eller att det görs vid inköpet.

Thailogik kan överraska förstås.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken är ju uppenbar att skaffar man ett nytt SIM så måste det registreras också för att fungera.

Tror att alla nya SIM kort måste det eller att det görs vid inköpet.

Thailogik kan överraska förstås.

Köpte kort i juli och var tvungen att registrera direkt. Kopia på passet funkade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Erbjuder mig att vara sim målvakt åt medlemmarna, mot hygglig ersättning förstås - sangsom coke?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Erbjuder mig att vara sim målvakt åt medlemmarna, mot hygglig ersättning förstås - sangsom coke?

 

Taget ! Går det bra om jag kommer förbi med en flaska Sangsom om några veckor ?

Annars kan vi ses hos AudiRS2 och trakassera honom lite  ;) 

DSCF1435.thumb.JPG.c574ae6efd34bdcc76a95

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Taget ! Går det bra om jag kommer förbi med en flaska Sangsom om några veckor ?

Annars kan vi ses hos AudiRS2 och trakassera honom lite  ;) 

DSCF1435.thumb.JPG.c574ae6efd34bdcc76a95

// Luke the Drifter

Trakasserier? Jag är med! :-)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Taget ! Går det bra om jag kommer förbi med en flaska Sangsom om några veckor ?

Annars kan vi ses hos AudiRS2 och trakassera honom lite  ;) 

DSCF1435.thumb.JPG.c574ae6efd34bdcc76a95

// Luke the Drifter

Kanske ses på Uppsalaträffen?

:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...