Jump to content
IGNORERAD

72 åtalas för människosmuggling i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Glenn Phuket

Phuket journalisten från Australien o hans kolega från thai hade rätt fast de citerade Reuters..hoppas de blir friade o rättvisan segrar... Undrar hur MPR s egen journalist hade agerat???  Men han skriver ju bara på uppdrag av Svensk DamTidning..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Persistant

    4

  • Khun Ken

    3

  • Wangthong

    2

  • leifen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Nej, nej. Prayth och alla andra militärer ner till lille menige Somchai i Nakhorn Nowhere vet precis hur mång personer som smugglas med hjälp av militärer i Thailand-det redovisas vid reveljen varje dag... Alla militärer har också tjänat miljarder på det hela!

Skönt att idi*ter som Tarit inte sköter dessa utredningar längre, han uppgav ju att han kände till verksamheten men han valde att inte agera.

Har svårt att tänka mig att Tarit enbart gav uttryck för sin egen vilja eller åsikt i detta fallet. Tror knappast man gör ett sådant uttalande utan försänkningar uppifrån. Att det, så vitt jag vet, heller inte kom några dementier eller andra kommentarer från högre källor efteråt tyder ju också på det. Å andra sidan så kan ju faktiskt den högre källan varit upptagen med att shoppa skor eller liknande och helt enkelt inte känt sig manad att engagera sig i saken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kommer att svara men efter helgen då vi drar till BKK och det måste prioriteras

MVH

Persistant

Ja då är mini semesterm slut och vi ta vid där jag slutade

Betr. jornalisterna så är det mycket möjligt att de har rätt , MEN journalister i största allmänhet är tyvärr INTE trovärdiga i alla ärende de behandlar

Som du bör veta så är media EJ tillförlittliga i vilket land du än befinner dig

Se bara i Sverige, jag skulle kunna fylla detta forum med historier om hur mitt föräldrar hem och även mitt hem blivit occuperat av journalister och märk väl ,

detta endast inom sportens värld. Jag har inte mycket till övers för journalistiken. Se bara här i Thailand på de svenska representationen , en oduglig en annan inte bättre

Demokrati , fria val och en folkvald regering.. Jo givetvis  , men hur i ett land som är genomkorrumperat.Ett val skall ske så att väljarna kan utföra sin plikt UTAN inblandning från andra. Man skall alltså INTE ge gåvor till människor för att rösta på ett visst sätt. Vidare skall ett val ske utan inblandning från annat land.

Rättsäkerheten måste garanteras så att medborgarna kan påverka politiken

Bätr. din a barns skolgång så avgör ni det bäst själv

Men om det nu varit demokrati fram till maj 2014 så VARFÖr har inte skolsystemet reformerats ???

Varför har INTE ALLA BARN RÄTT att gå i skolan ?? 

Demokrati och bättre fram till ifjor ? Ja , man har bevisligen fått mer i plånboken dvs att den ekonomiska utvecklingen har gått uppåt

1990 levde 50 % av befolkningen i Thailand och Vietnam under existens minimun , år 2010 så var siffran i Thailand 20% och i Vietnam 5 %.

Säger detta dig något ??

Sedan är det så att ekonomisk uppgång är inte det enda som behövs för att människor skall få det bättre.

Det behövs socio-ekonomiskt välstånd dvs att hur mycket du än får i plånboken så skall de bli ver när alla utgifter är betalda i familjen

DVS utbildning , hälso-och sjukvård skall inte ta en stor del av familjens utgifter.

Sedan en känslig sak , många skaffar barn för att trygga sin ålderdom , men det primära bör vara att inte skaffa  fler barn  än att man kan ge barnen en förstklassig utbildning . det kommer att behövas i  ett framtida Thailand 

Hur har den demokratiska perioden löst detta ?? Fri skolgång fram till universitetsstudier, förebyggande hälsovård , sjukvård etc

Man kan inte i en familj ta detta av de surt förvärvade lönen. 

Hur skulle detta varit löst jo inte som i Grekland  utan med SKATTESYSTEM värt namnet. Lön , egendomar osv skall beskattas och detta kan lösa de 

orättviser som finns. Är där någon som tror att en demokrati i Thailand kommer att införa någon av detta. NEJ , för Thailändare vet bara att det är deras pengar

och att fördela , finns inte på kartan . Demokrati bygger på kompromisser så att alla får del av kakan. Har detta skett ??? Jag skall inte älta om hur makten under de senaste årtionden har skott sig själv , det känner du till mer än väl.

Demokrati , det har gjorts en undersökning som utfördes  2012 0ch presenterades ifjor  om demokratierna i världen

1a kom Norge , Sverige 4a , Nordkorea 167 och vårt Thailand 58 , trots att demokriatin blomstrat

Du tar upp kampanj mot korruption , men käre vän det behövs en diktator för  att få bukt bara på en del av detta.

Mig veterliggen har under mina 14 år i Thai  har INGEN märkbar förändring skett. OK , den är delvis slälv upplevd i mitt närområde

Ta seden dit man kommer , ja tyvärr är svartjobb i Sverige accepterat så man kan förstå symtomen i Thai men här är det så utbrett att det kommer att sluta illa för

de fattiga , då de välbärgade alltid klarar sig . Men så tänker ingen i detta landet

Ja  ,man behöver inte vistas många dagar från att inse hur korkade människor är. Utan hjälm , varför . Det syns inga poliser och om de finns så har de så tjocka solglasögon att de inte ser eller vill se

 Lata.  Problemet är mycket enkelt, hjälm skall finna vid  köp eller uthyrning av fordon. Polisen skall bötfälla , det kommer att svida men hjälpa.Det finns en rad olika åtgärder som kan införas men polisen är lat och ointresserad. Det är bättre att sjukhusen beboss av skadade från trafiken än av gamla och skröttliga

Det finns mer att säga , MEN demokrati löser INTE korruptionen

Tillsist ditt slutord , Thailändare skulle sakna korruptionen om den försvann ( OK helt fri blir det aldrig ) men då blir tyvärr Thailand som ett ASIENs Grekland inom 20 år .

Ja det blev antagligen några tuggor för mycket för vissa att svälja men trots allt jag trivs i Thailand men är bekymrad för min unga kvinna. Vi har som tur är inte skaffat barn

MVH

persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är mini semesterm slut och vi ta vid där jag slutade

Betr. jornalisterna så är det mycket möjligt att de har rätt , MEN journalister i största allmänhet är tyvärr INTE trovärdiga i alla ärende de behandlar

Som du bör veta så är media EJ tillförlittliga i vilket land du än befinner dig

Se bara i Sverige, jag skulle kunna fylla detta forum med historier om hur mitt föräldrar hem och även mitt hem blivit occuperat av journalister och märk väl ,

detta endast inom sportens värld. Jag har inte mycket till övers för journalistiken. Se bara här i Thailand på de svenska representationen , en oduglig en annan inte bättre

Demokrati , fria val och en folkvald regering.. Jo givetvis  , men hur i ett land som är genomkorrumperat.Ett val skall ske så att väljarna kan utföra sin plikt UTAN inblandning från andra. Man skall alltså INTE ge gåvor till människor för att rösta på ett visst sätt. Vidare skall ett val ske utan inblandning från annat land.

Rättsäkerheten måste garanteras så att medborgarna kan påverka politiken

Bätr. din a barns skolgång så avgör ni det bäst själv

Men om det nu varit demokrati fram till maj 2014 så VARFÖr har inte skolsystemet reformerats ???

Varför har INTE ALLA BARN RÄTT att gå i skolan ?? 

Demokrati och bättre fram till ifjor ? Ja , man har bevisligen fått mer i plånboken dvs att den ekonomiska utvecklingen har gått uppåt

1990 levde 50 % av befolkningen i Thailand och Vietnam under existens minimun , år 2010 så var siffran i Thailand 20% och i Vietnam 5 %.

Säger detta dig något ??

Sedan är det så att ekonomisk uppgång är inte det enda som behövs för att människor skall få det bättre.

Det behövs socio-ekonomiskt välstånd dvs att hur mycket du än får i plånboken så skall de bli ver när alla utgifter är betalda i familjen

DVS utbildning , hälso-och sjukvård skall inte ta en stor del av familjens utgifter.

Sedan en känslig sak , många skaffar barn för att trygga sin ålderdom , men det primära bör vara att inte skaffa  fler barn  än att man kan ge barnen en förstklassig utbildning . det kommer att behövas i  ett framtida Thailand 

Hur har den demokratiska perioden löst detta ?? Fri skolgång fram till universitetsstudier, förebyggande hälsovård , sjukvård etc

Man kan inte i en familj ta detta av de surt förvärvade lönen. 

Hur skulle detta varit löst jo inte som i Grekland  utan med SKATTESYSTEM värt namnet. Lön , egendomar osv skall beskattas och detta kan lösa de 

orättviser som finns. Är där någon som tror att en demokrati i Thailand kommer att införa någon av detta. NEJ , för Thailändare vet bara att det är deras pengar

och att fördela , finns inte på kartan . Demokrati bygger på kompromisser så att alla får del av kakan. Har detta skett ??? Jag skall inte älta om hur makten under de senaste årtionden har skott sig själv , det känner du till mer än väl.

Demokrati , det har gjorts en undersökning som utfördes  2012 0ch presenterades ifjor  om demokratierna i världen

1a kom Norge , Sverige 4a , Nordkorea 167 och vårt Thailand 58 , trots att demokriatin blomstrat

Du tar upp kampanj mot korruption , men käre vän det behövs en diktator för  att få bukt bara på en del av detta.

Mig veterliggen har under mina 14 år i Thai  har INGEN märkbar förändring skett. OK , den är delvis slälv upplevd i mitt närområde

Ta seden dit man kommer , ja tyvärr är svartjobb i Sverige accepterat så man kan förstå symtomen i Thai men här är det så utbrett att det kommer att sluta illa för

de fattiga , då de välbärgade alltid klarar sig . Men så tänker ingen i detta landet

Ja  ,man behöver inte vistas många dagar från att inse hur korkade människor är. Utan hjälm , varför . Det syns inga poliser och om de finns så har de så tjocka solglasögon att de inte ser eller vill se

 Lata.  Problemet är mycket enkelt, hjälm skall finna vid  köp eller uthyrning av fordon. Polisen skall bötfälla , det kommer att svida men hjälpa.Det finns en rad olika åtgärder som kan införas men polisen är lat och ointresserad. Det är bättre att sjukhusen beboss av skadade från trafiken än av gamla och skröttliga

Det finns mer att säga , MEN demokrati löser INTE korruptionen

Tillsist ditt slutord , Thailändare skulle sakna korruptionen om den försvann ( OK helt fri blir det aldrig ) men då blir tyvärr Thailand som ett ASIENs Grekland inom 20 år .

Ja det blev antagligen några tuggor för mycket för vissa att svälja men trots allt jag trivs i Thailand men är bekymrad för min unga kvinna. Vi har som tur är inte skaffat barn

MVH

persistant

Bra inlägg! Fastnar speciellt för denna rad.

1990 levde 50 % av befolkningen i Thailand och Vietnam under existens minimun , år 2010 så var siffran i Thailand 20% och i Vietnam 5 %.

Säger detta dig något ??

Någon kommer nog att tolka detta som att militärkuppen 2010 gjorde att landet gick bakåt! Är egentligen ganska less på all denna politiska pajkastning.

Tack för ett inlägg som ser det hela från ett vidare perspektiv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart är små gåvor i samband med val förbjudna, men det är en gammal tradition i Thailand och effekten av den är ju enligt experter på området som EC väldigt liten p.g.a att samtliga partier är inblandade, traditionen är i avtagande och minskar stadigt, samt att folk ändå kan rösta på vem dom vill även om dom tar emot gåvor av ett eller flera partier.

Jag har alltid varit för demokrati och det är därför jag inte accepterar militärkupper, inte hyllar militären och ogillar diktatur och diktatorer till skillnad mot en del andra medlemmar.

Mvh isan lover

 "små gåvor"

Varför använder du inte dess rätta namn? Mutor! Är det för att du tror att små gåvor har en mer positiv klang?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...