Jump to content
IGNORERAD

Nytt imigrations kontor i Chiangmai


hasseryd

Recommended Posts

Tror dom har delat upp funktionerna.

Men vet inte hur

Extension med anledning av gift med thailändare görs på det gamla stället, övrigt på det nya stället.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nån som varit på det nya kontoret? och kan ge lite intryck.

Hur det fungerar.

Köer mm.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag väll svara på min egen fråga ang Imigrations kontoret i CM.

Det gamla var ju rätt struligt minst sagt....

Det nya då......man får hoppas att mitt besök idag bara var ett tja vad ska man säja nybörjar strul för nya kontoret.

Dålig information, otroligt rörigt.....

Först faktist inte så svårt att hitta då det var i princip snitslad bana till kontoret från Promenada infarten.

Först var beskedet kl 13 (när man hittade nån med besked) att man var för sent ute när det gälldee 90 dagars raportering.

90 dagars som tidigare var en baggis även i CM

Berättade då med hjälp av min "alltiallo dam" att jag var rätt gravt synskadad (lite överdrivet) och då fick jag nån form av extra kölapp å sen var det bara 2 tim väntan utan kövisare ell.dyl.

3 olika köer med enbart information typ "Green 125" och det fans 3 olika köer minst.

 

Ok lite info fast lite positivt till slut Det kan nog bara bli bättre

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får jag väll svara på min egen fråga ang Imigrations kontoret i CM.

Det gamla var ju rätt struligt minst sagt....

Det nya då......man får hoppas att mitt besök idag bara var ett tja vad ska man säja nybörjar strul för nya kontoret.

Dålig information, otroligt rörigt.....

Först faktist inte så svårt att hitta då det var i princip snitslad bana till kontoret från Promenada infarten.

Först var beskedet kl 13 (när man hittade nån med besked) att man var för sent ute när det gälldee 90 dagars raportering.

90 dagars som tidigare var en baggis även i CM

Berättade då med hjälp av min "alltiallo dam" att jag var rätt gravt synskadad (lite överdrivet) och då fick jag nån form av extra kölapp å sen var det bara 2 tim väntan utan kövisare ell.dyl.

3 olika köer med enbart information typ "Green 125" och det fans 3 olika köer minst.

 

Ok lite info fast lite positivt till slut Det kan nog bara bli bättre

Du skulle ju ha postat det, som jag rekommenderade tidigare.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet dom som har frågat i Chiang-Mai och dom får inte

men till NAN går det bra med brev

I Lampang så går det att gora 90-dagars 2 ggr i månaden , 1 och 3 tisdagen varje månad på polisstationen'

tel , 089-4330099

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sen när då? Jag gjorde det senast i Juni."

Låter kanon men hur länge innan "sista dagen" sänder du iväg brevet.

Anl att jag inte fixade det brevledes var dom där helgdagarna i slutet av förra veckan.

Sen tänkte ja ....va fasen 90 dagars är ju en baggis:pudency:

Handläggaren var en väldans sur dam som nog fick höra både det ena och det andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Sen när då? Jag gjorde det senast i Juni."

Låter kanon men hur länge innan "sista dagen" sänder du iväg brevet.

15 dagar innan.  Kom på att jag skulle ha skickat den senaste 90dagars anmälan i måndags, hade totalt glömt bort tiden, så jag gick till posten nu i morse och skickade det. Får väl anta att det går bra ändå, ska ju vara inne senast den 16 aug.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 dagar innan.  Kom på att jag skulle ha skickat den senaste 90dagars anmälan i måndags, hade totalt glömt bort tiden, så jag gick till posten nu i morse och skickade det. Får väl anta att det går bra ändå, ska ju vara inne senast den 16 aug.

Gör du rapportering var 60 dag.

Om du nu gjorde rapportering i juni som du skrev tidigare, så är väl nästa i september.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör du rapportering var 60 dag.

Om du nu gjorde rapportering i juni som du skrev tidigare, så är väl nästa i september.  

Nä du har rätt , jag gjorde det i maj. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...