Jump to content
IGNORERAD

Massiv vägkollaps i Saraburi


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En väg i den thailändska provinsen Saraburi har delvis rasat och allvarligt stört trafiken.
På en 300 meter lång sektion i distriktet Nong Khae så har vägen kollapsat tre meter ner, och lokala myndigheter säger att orsaken kan vara den kanal som vägen går längsmed och som har väldigt låga vattennivåer på grund av den pågående torkan. Förhållandena ska ha fått marken under vägen att torka ut och därefter kollapsa.
Sprickor ska först ha upptäckts på lördagen, och under söndagen förvärrades de avsevärt. Inga personer ska ha skadats och vägen är nu avstängd.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/613200/saraburi-road-collapses

c1_613200_620x413.thumb.jpg.fff225fa244f

Link to comment
Dela på andra sajter

Notera på vilket avstånd de har lagt ut grenruskorna för att varna trafikanter att vägen tar slut här.    :rolleyes:  Jag tror på fullaste allvar att det saknas nånting i hjärnkontoret hos thailändare.

 

c1_613200_620x413.thumb.jpg.fff225fa244f

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Notera på vilket avstånd de har lagt ut grenruskorna för att varna trafikanter att vägen tar slut här.    :rolleyes:  Jag tror på fullaste allvar att det saknas nånting i hjärnkontoret hos thailändare.

 

c1_613200_620x413.thumb.jpg.fff225fa244f

Du tror inte att dom spärrat av hela vägen betydligt tidigare

Var tänker du att bilar skall köra som undviker "grenruskorna" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror inte att dom spärrat av hela vägen betydligt tidigare

Ganska ovanligt i så fall.  Vid 101% av alla olyckstillbud längs vägarna i Thailand, så är den där grenruskan ca. 3 meter före olyckan eller hindret på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ganska ovanligt i så fall.  Vid 101% av alla olyckstillbud längs vägarna i Thailand, så är den där grenruskan ca. 3 meter före olyckan eller hindret på vägen.

Har du ens läst artikeln ?

Det står tydligt och klart att vägen är avstängd !

I artikeln finns även en länk till bilder från platsen

http://bangkokpost.com/photo/photo/613192/road-collapse-blamed-on-drought

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ens läst artikeln ?

Det står tydligt och klart att vägen är avstängd !

I artikeln finns även en länk till bilder från platsen

http://bangkokpost.com/photo/photo/613192/road-collapse-blamed-on-drought

Du kan kanske ge oss ett bra skäl till varför grenruskorna ligger där.

För min del tror jag att grenruskorna placerades vid sprickorna när de upptäcktes och som föregick raset samt innan vägen blev avstängd. Nemo har därmed helt rätt i sin kritik - i detta specifika fall och rent allmänt.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Du kan kanske ge oss ett bra skäl till varför grenruskorna ligger där.

För min del tror jag att grenruskorna placerades vid sprickorna när de upptäcktes och som föregick raset samt innan vägen blev avstängd. Nemo har därmed helt rätt i sin kritik - i detta specifika fall och rent allmänt.

 

He said the road has been closed to traffic and no one is reported to have been hurt. Motorists were directed to use a road on the other side of the river.
Hittar inget i artikeln som stödjer din teori

Möjligen era bådas väldigt negativa inställning till thailändare i allmänhet, som ni ofta spyr galla över båda två, kan ha ett finger med i spelet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen era bådas väldigt negativa inställning till thailändare i allmänhet, som ni ofta spyr galla över båda två, kan ha ett finger med i spelet

Så är det nog, särskilt mr N.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska ovanligt i så fall.  Vid 101% av alla olyckstillbud längs vägarna i Thailand, så är den där grenruskan ca. 3 meter före olyckan eller hindret på vägen.

Vi körde en genväg från Nong Chok (där vi varit på begravning av frugans systerson som blev 17 år och som blev skjuten med fyra skott i ryggen på väg hem från skolan)

Vi följde en av klongerna upp till Saraburi där hade vägen kollapsat på ett par ställen vägen var avstängd och pilar visade att vi skulle köra över på andra sidan klongen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

...förutom bilden.

Som bara visar just platsen, taget på nära håll. . . . .hur tror du det ser ut en bit bort då? ? ? ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Möjligen era bådas väldigt negativa inställning till thailändare i allmänhet

Som icke bofast i landet, kanske du inte skulle uttrycka dig om detta. Det spelar ingen roll om du så har varit i Thailand 10 000 gånger, innan du blir bofast här och vistas här dagligen så kommer du inte att inse att man inte kan svälja allt med hull och hår och tycka att allt är så jättebra med thailändare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

He said the road has been closed to traffic and no one is reported to have been hurt. Motorists were directed to use a road on the other side of the river.
Hittar inget i artikeln som stödjer din teori

Möjligen era bådas väldigt negativa inställning till thailändare i allmänhet, som ni ofta spyr galla över båda två, kan ha ett finger med i spelet

För att börja med att kommentera din sista mening, så håller jag absolut inte med dej att jag ofta spyr galla över thailändare. Jag spyr möjligtvis galla över vissa företeelser i Thailand men icke över thailändare. Mina många goda vänner bland thailändarna är respektfulla, vänliga och väldigt ödmjuka och, tror jag, representerar thailändare i allmänhet. Så var vänlig tag tillbaka din skit om du inte kan styrka det med några bra exempel.

Du säger att du inte hittar något i artikeln som stödjer min teori. Kan du tala om för oss varför ruskorna ligger där och att vissa är inklämda i rasmassorna.

Hur ofta ser man inte grenruskor som är nedstoppade i djupa hål i vägen och som får sitta där i flera dagar utan åtgärd och utan någon förvarning. Tror inte att detta är något undantag från den regeln bara för att det inte står i artikeln att vägen blev avstängd i god tid före raset.

Vägunderhållet och hanteringen runt detta i Thailand är under all kritik!

 

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att börja med att kommentera din sista mening, så håller jag absolut inte med dej att jag ofta spyr galla över thailändare. Jag spyr möjligtvis galla över vissa företeelser i Thailand men icke över thailändare. Mina många goda vänner bland thailändarna är respektfulla, vänliga och väldigt ödmjuka och, tror jag, representerar thailändare i allmänhet. Så var vänlig tag tillbaka din skit om du inte kan styrka det med några bra exempel.

Du säger att du inte hittar något i artikeln som stödjer min teori. Kan du tala om för oss varför ruskorna ligger där och att vissa är inklämda i rasmassorna.

Hur ofta ser man inte grenruskor som är nedstoppade i djupa hål i vägen och som får sitta där i flera dagar utan åtgärd och utan någon förvarning. Tror inte att detta är något undantag från den regeln bara för att det inte står i artikeln att vägen blev avstängd i god tid före raset.

Vägunderhållet och hanteringen runt detta i Thailand är under all kritik!

 

 

Håller inte med ang skicket på vägar i Thailand.

Jag tycker vägarna är generellt bra, bra mycket bättre än i Sverige men det är iofs en dålig måttstock 2015.

Jag kör relativt mycket bil, typ 2000 mil per år i Thailand, så jag tycker jag har rätt att ha en åsikt, trotts att jag är borta på jobb halva året från Thailand.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med ang skicket på vägar i Thailand.

Jag tycker vägarna är generellt bra, bra mycket bättre än i Sverige men det är iofs en dålig måttstock 2015.

Jag kör relativt mycket bil, typ 2000 mil per år i Thailand, så jag tycker jag har rätt att ha en åsikt, trotts att jag är borta på jobb halva året från Thailand.

Är det någon som har förbjudit dej att ha en åsikt?

Jag vet inte hur systemet/ansvaret ser ut i Thailand, men jag tycker jag ser en skillnad i standarden och underhållet av det stora/grova vägnätet (på nationell nivå?) och det mindre vägnätet i provinserna. Med skillnad menar jag då att standarden på de större vägarna är betydligt bättre och att underhållet sköts på ett proffsigare sätt än i provinserna.

Jag kör ca 1000 mil/år här och då är det mest hemomkring runt Pattaya och ser dagligen nya hål med en grensruska som plötsligt dyker upp och då är jag glad att sitta i en bil och inte på en moppe i mörkret. Är lite förvånad att inte du med din dubbla körsträcka har samma erfarenhet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...