Jump to content
IGNORERAD

Sju misstänkta drogsmugglare dödade av thailändska styrkor


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailändska styrkor har skjutit ihjäl sju misstänkta drogsmugglare och beslagtagit sex påsar heroin och ett maskingevär efter en eldstrid vid gränsen till Myanmar.
Heroin och metamfetamin smugglas ofta från Myanmar till Thailand, och den senaste sammandrabbningen mellan smugglare och militära styrkor inträffade på torsdagen i provinsen Chiang Rai. Distriktschef Vorayan Bunarat sade att man ännu inte känner till offrens identiteter och att ingen av militärerna omkom.
Den ökända "Gyllene Triangeln" som täcker delar av Laos, Thailand och Myanmar var tidigare en av världens största producenter av droger, innan Afghanistan blev ett nav för drogproduktion.

Källa: http://www.taipeitimes.com/News/world/archives/2015/07/04/2003622257

 

post-8073-0-84329500-1435977997.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan jag lova att det smäller i Chiang Rai. Frugan är därifrån och förra gången vi var där hörde vi några salvor. Det var en eldstrid i en grannby där specialförband sköt ihjäl tre smugglare från Burma. Händer tydligen titt som tätt. Metaamfetaminet görs i byar i Burma nära gränsen säger och har pekat ut ett par för mig.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bra att insatser mot narkotikahandeln pågår även efter kuppen och även här får man väl konstatera att dessa ingripanden ibland får våldsamma upplösningar, det är som bekant inte alla i drogmaffian som ger sig frivilligt utan motstånd, även om en del tidigare verkar ha trott det.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bra att insatser mot narkotikahandeln pågår även efter kuppen och även här får man väl konstatera att dessa ingripanden ibland får våldsamma upplösningar, det är som bekant inte alla i drogmaffian som ger sig frivilligt utan motstånd, även om en del tidigare verkar ha trott det.

Mvh isan lover

Blanda nu inte ihop dessa insatser med Thaksins utomrättsliga avrättningar/mord av tusentals Thailändare!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Hej

Bra att insatser mot narkotikahandeln pågår även efter kuppen och även här får man väl konstatera att dessa ingripanden ibland får våldsamma upplösningar, det är som bekant inte alla i drogmaffian som ger sig frivilligt utan motstånd, även om en del tidigare verkar ha trott det.

Mvh isan lover

Det var ju bra som i detta fall, avlivning på gång utan några storre kostnader.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var ju bra som i detta fall, avlivning på gång utan några storre kostnader.

Hej

Håller med dig, när det handlar om insatser mot välbeväpnade i drogmaffian så är det ibland nödvändigt att använda våld och att en del av brottslingarna skadas eller dör, alla vill inte frivilligt tillbringa resten av livet i ett fängelse.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Hej

Håller med dig, när det handlar om insatser mot välbeväpnade i drogmaffian så är det ibland nödvändigt att använda våld och att en del av brottslingarna skadas eller dör, alla vill inte frivilligt tillbringa resten av livet i ett fängelse.

Mvh isan lover

Tycker inte att man kan kalla det våld då man forsvarar sig mot skottlossning från kriminella.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Blanda nu inte ihop dessa insatser med Thaksins utomrättsliga avrättningar/mord av tusentals Thailändare!

kom ihåg att Thaksin bara sköt såna som visste vad han höll på med på den tiden.Fick inte vara några vittnen till hans heroin business  det som han blev fruktansvärt rik på

Link to comment
Dela på andra sajter

kom ihåg att Thaksin bara sköt såna som visste vad han höll på med på den tiden.Fick inte vara några vittnen till hans heroin business  det som han blev fruktansvärt rik på

 

Har inte hört något om detta, har du några belägg för ditt påstående?

Link to comment
Dela på andra sajter

kom ihåg att Thaksin bara sköt såna som visste vad han höll på med på den tiden.Fick inte vara några vittnen till hans heroin business det som han blev fruktansvärt rik på

Är nog väldigt nära sanningen det, vilket jävla svin!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Har inte hört något om detta, har du några belägg för ditt påstående?

Varenda äldre Thailändare vet om detta..och även fast dom är rädda att snacka kommer sånt fram..

Och jag känner en Thailändare från syd som var livvakt åt aset som har berättat många saftiga saker om herr Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varenda äldre Thailändare vet om detta..och även fast dom är rädda att snacka kommer sånt fram..

Och jag känner en Thailändare från syd som var livvakt åt aset som har berättat många saftiga saker om herr Thaksin.

Det är nog bara elakt förtal från anti-Thaksinfolket,de gulas propagandaapparat  :lipa:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant

Elakt förtal ???

IHRA och HRW har skrivit en rapport

I februari 2003 lanserade den thailändska regeringen ett " Krig mot droger.

PM var Thaksin S

Syftet var att undertrycka narkotikahandel och förebygga narkotika missbruk

Resultat blev ett godtyckligt dödande.Under tre månader AVRÄTTADES 2800 utan rättslig prövning

En senare officiell utförd undersökning visade att mer ÄN HÄLFTEN av de dödade hade någon som helst koppling till droger

Kritik riktades mot förfarandet, men den thailändska regeringen svarade :

Ni bryr er mer om mänskliga rättigheter än om Thailands narkotika problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin..svin??......det är ju bara förnamnet på den jäkla idi*ten o allt gjorde han för egen vinning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bra att insatser mot narkotikahandeln pågår även efter kuppen och även här får man väl konstatera att dessa ingripanden ibland får våldsamma upplösningar, det är som bekant inte alla i drogmaffian som ger sig frivilligt utan motstånd, även om en del tidigare verkar ha trott det.

Mvh isan lover

Vilka har trott att drogmaffian ger sig frivilligt utan motstånd ?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har inte hört något om detta, har du några belägg för ditt påstående?

Hej

Fet finns det garanterat inga som helst bevis för av naturliga skäl, det är ren fiction.

Men vissa polismän som tidigare tog mutor av "sina" langare blev nog oroliga och kanske tog det säkra före det osäkra och dödade sin tidigare "samarbetspartner" för att inte själv bli utpekad.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Fet finns det garanterat inga som helst bevis för av naturliga skäl, det är ren fiction.

Men vissa polismän som tidigare tog mutor av "sina" langare blev nog oroliga och kanske tog det säkra före det osäkra och dödade sin tidigare "samarbetspartner" för att inte själv bli utpekad.

Mvh isan lover

Är det fiction också att Thaksin lät mörda tusentals Thailändare?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...