Jump to content
IGNORERAD

Nordic Staffing


S m i l e 1

Recommended Posts

S m i l e 1

Exempel: Fakturera 50.000 SEK och din lön är 43.800 SEK

 

 

Det är väl mer än om vi skulle jobba "normalt" ?

 

Vem jobbar åt Nordic Staffing ?

 

 

 

S m i l e 1

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempel: Fakturera 50.000 SEK och din lön är 43.800 SEK

 

 

Det är väl mer än om vi skulle jobba "normalt" ?

 

Vem jobbar åt Nordic Staffing ?

 

 

 

S m i l e 1

Här har du en tråd där Nordic Staffing skriver 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempel: Fakturera 50.000 SEK och din lön är 43.800 SEK

Det är väl mer än om vi skulle jobba "normalt" ?

Vem jobbar åt Nordic Staffing ?

S m i l e 1

Detta bygger på att du inte skulle vara skattskyldig alls. Det är det inte så många som är.. Bolaget som fakturerar åt dig tar 12% sen är resten ditt och torde behövas tas upp i deklarationen i det land där du är skattskyldig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skatta i Thailand är inte så lätt, jag har gjort ett tappert försök, men det gick inte.

På banken sa min rådgivare, gå till amphur, på amphur skakade de på huvudet.

Jag har iaf försökt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Skatta i Thailand är inte så lätt, jag har gjort ett tappert försök, men det gick inte.

På banken sa min rådgivare, gå till amphur, på amphur skakade de på huvudet.

Jag har iaf försökt.

Varför vill du skatta här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste någonstans att man ska göra det, och tänkte bäst att göra rätt för sig så det inte kommer surt efterpå.

Tex problem med visum eller nått.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Läste någonstans att man ska göra det, och tänkte bäst att göra rätt för sig så det inte kommer surt efterpå.

Tex problem med visum eller nått.

Stolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Stolle

Nja.

Jo, men historien var längre, det var att jag ville ha ett riktigt visa-kort och inte electron kort som kreti o pleti får, ett kort med typ utsående siffror, samt ett euro-konto på banken.

De sa att jag var tvungen att ha ett arbetsvisum och betala skatt.

Skatt kan jag betala sa jag och försökte, det är ig grunden till historien.

Men nu efteråt har jag kommit på att det går att använda electronkortet fullt ut efter man registrerar det för handel på nätet, "vefyed by visa" funkar fullt ut.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag inte säker på om Farrangstaffing betalar nån skatt, men de borde iaf betala några avgifter i Thailand.

De riktigt farliga gubbarna är Skatteverket, om de får för sej att nån jobbat utan att betala skatt någonstans, så kan de kräva full svensk skatt retroaktivt i 5 år...

Det vill ni inte råka ut för.

Så se till att nån form av skatt betalas, om det går.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag inte säker på om Farrangstaffing betalar nån skatt, men de borde iaf betala några avgifter i Thailand.

De riktigt farliga gubbarna är Skatteverket, om de får för sej att nån jobbat utan att betala skatt någonstans, så kan de kräva full svensk skatt retroaktivt i 5 år...

Det vill ni inte råka ut för.

Så se till att nån form av skatt betalas, om det går.

 

 

MVH Tommy

Nu får du kamma dig, de kan inte kräva skatt för någon som inte bor eller arbetar i Sverige!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.

Jo, men historien var längre, det var att jag ville ha ett riktigt visa-kort och inte electron kort som kreti o pleti får, ett kort med typ utsående siffror, samt ett euro-konto på banken.

De sa att jag var tvungen att ha ett arbetsvisum och betala skatt.

Skatt kan jag betala sa jag och försökte, det är ig grunden till historien.

Men nu efteråt har jag kommit på att det går att använda electronkortet fullt ut efter man registrerar det för handel på nätet, "vefyed by visa" funkar fullt ut.

Bangkok Bank ger ut kreditkort och fast krediten skall vara förbetald, så det är ju lite omvänt. Men man behöver inte jobba eller betala skatt i landet.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Bank ger ut kreditkort och fast krediten skall vara förbetald, så det är ju lite omvänt. Men man behöver inte jobba eller betala skatt i landet.

 

När du säger det så har jag nog läst någon diskussion ang det, problemet är att vi inte har Bok bank i vår lilla potatisby.

 

Men det fungerar nu lika bra med elektron efter jag registrerat kortet för betalningar på nätet.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att ni orkar tänka på andras skattebetlningar eller så ?

 

Apropå Visa så funkar mitt Bangkok banks Visa utmärkt,, både betala och ta ut pengar överallt. Har betalat med den bla Norwegian, vissa TV tjänster, tagit ut pengar på HEL flygplats, mm mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att ni orkar tänka på andras skattebetlningar eller så ?

Apropå Visa så funkar mitt Bangkok banks Visa utmärkt,, både betala och ta ut pengar överallt. Har betalat med den bla Norwegian, vissa TV tjänster, tagit ut pengar på HEL flygplats, mm mm.

Har dom inte Ica kort i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har dom inte Ica kort i Thailand?

Kör inte ICA, Nonki eller ThaiAirways, är nog inte en riktig Thailands resenär men försöker starkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kör inte ICA, Nonki eller ThaiAirways, är nog inte en riktig Thailands resenär men försöker starkt.

Då bör du åtminstone ta dig till IKEA och köpa köttbullar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exempel: Fakturera 50.000 SEK och din lön är 43.800 SEK

 

 

Det är väl mer än om vi skulle jobba "normalt" ?

 

Vem jobbar åt Nordic Staffing ?

 

 

 

S m i l e 1

Det är så alla bemanningsföretag arbetar. De fakturerar mer än vad du får.

Mellanskillnaden lever de och betalar sina omkostnader för. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör inte ICA, Nonki eller ThaiAirways, är nog inte en riktig Thailands resenär men försöker starkt.

Netto, Norwegian, och snik är så WT [emoji6]

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom inte Ica kort i Thailand?

 

Nä, här kör vi med Tesco. Poäng på allt man handlar.    :P

 

post-8930-0-63251400-1435561828.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Då bör du åtminstone ta dig till IKEA och köpa köttbullar.

Bra tips! Borde inte vara så långt därifrån. Uppskattar att jag är 4km från Suvan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, här kör vi med Tesco. Poäng på allt man handlar. [emoji14]

attachicon.giftesco.jpg

Du har dina stunder...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...