Jump to content
IGNORERAD

Gulskjortor dömda att betala 600 miljoner till Airports of Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ok, om man nu väljer att ignorera bildbevis och i stället väljer att studera rök och därigenom bilda sin uppfattning om saker och ting så tror jag nog att man är ett ganska hopplöst fall i mer än ett avseende. 

Vad är det som får mig att tänka på DIKTATURENS KREATUR

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • turisten

    19

  • UglyFarang

    9

  • carpenter

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad är det som får mig att tänka på DIKTATURENS KREATUR

Hm, kan det vara resultatet av att du inhalerat något som kanske inte är så bra för ditt själstillstånd?  Kanske dags att sluta analysera rök? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dina kunskaper om däcks bränder och hus bränder är väl inte så stora, men det bekräftar ju bara dina kunskaper om allting annat.

 

Själv har jag lite erfaren het av färgen på däcks bränder, ock de har stor likhet med de bränder man ser på diverse foto.

 

Det finns ju inte så många foto på  hus som bränns ner. Och det kan ju verka konstigt efter som man brände ner stora delar av Bangkok enligt en del här.

 

Så det hjälper nog att se igenom den desinformation som sprids.

 

Nu skojar du, hoppas jag i alla fall.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skojar du, hoppas jag i alla fall.

Nä det är klart att jag inte gör, på de foton som har visats på forumet visar ju inte många hus bränder.

 

Men det är ju mest översikts foto som visas ock de visar då inga hus i när bild, men du kan se att den mesta röken kommer från däcks bränder.

Sen har det ju brunnit i en del hus, men hur många?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju alla fått ta del av nyheten om det stora genombrottet som tydligen skett inom den vetenskapliga världen som går ut på att man numera kan fastställa sanningen om det mesta genom att analysera rök. Tyvärr har ju dom ondskefulla gulingarna spridit en hel del desinformation om vad som hände under protesterna i Bangkok 2010. Lyckligtvis kan man nu genom denna fantastiska nya teknik avslöja dessa skändliga lögner.  

 

Nedan några exempel på bilder som tills nu har ansetts föreställa brinnade eller brända byggnader. Genom rökanalys har det nu istället visat sig att alla dessa faktiskt föreställer bildäck!

 

Vidare har diverse videoklipp lagts ut på Youtube med helt falska översättningar. Så t.ex denna där det vid 4:30 och framåt falskeligen hävdas att "Islamic mosques, hospitals, Rajvithi hospital, bridges, Siriraj hospital, Government House, important ministeries, airport, commercial banks, residences of important persons, courts and military compounds" skall brännas ner. I själva verket har en omfattande rökanalys givit vid handen att den korrekta översättningen skall vara "bränn bildäck,bildäck, bildäck, bildäck, bildäck och bildäck samt några bildäck".

 

post-11179-0-16655200-1435317077.jpg

post-11179-0-81555300-1435317078.jpg

post-11179-0-41506400-1435317086_thumb.j

post-11179-0-12476600-1435317090.jpg

post-11179-0-53285800-1435317094.jpg

post-11179-0-16860700-1435317095.jpg

post-11179-0-50327300-1435317096.jpg

post-11179-0-52331800-1435317097.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju alla fått ta del av nyheten om det stora genombrottet som tydligen skett inom den vetenskapliga världen som går ut på att man numera kan fastställa sanningen om det mesta genom att analysera rök. Tyvärr har ju dom ondskefulla gulingarna spridit en hel del desinformation om vad som hände under protesterna i Bangkok 2010. Lyckligtvis kan man nu genom denna fantastiska nya teknik avslöja dessa skändliga lögner.  

 

Nedan några exempel på bilder som tills nu har ansetts föreställa brinnade eller brända byggnader. Genom rökanalys har det nu istället visat sig att alla dessa faktiskt föreställer bildäck!

 

Vidare har diverse videoklipp lagts ut på Youtube med helt falska översättningar. Så t.ex denna där det vid 4:30 och framåt falskeligen hävdas att "Islamic mosques, hospitals, Rajvithi hospital, bridges, Siriraj hospital, Government House, important ministeries, airport, commercial banks, residences of important persons, courts and military compounds" skall brännas ner. I själva verket har en omfattande rökanalys givit vid handen att den korrekta översättningen skall vara "bränn bildäck,bildäck, bildäck, bildäck, bildäck och bildäck samt några bildäck".

 

Och hur många byggnader var nu detta 3 eller 33 eller var det möjligt 333. Såg nu att det var inte 33 inte 333.

 

Så det bekräftar vad jag såg när jag två veckor efter händelserna promenerade i området.

 

På den tiden tillhörde du ju inte diktaturens kreatur, efter som diktatur inte då rådde, den drömde du väl bara att den skulle komma snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur många byggnader var nu detta 3 eller 33 eller var det möjligt 333. Såg nu att det var inte 33 inte 333.

 

Så det bekräftar vad jag såg när jag två veckor efter händelserna promenerade i området.

 

På den tiden tillhörde du ju inte diktaturens kreatur, efter som diktatur inte då rådde, den drömde du väl bara att den skulle komma snart.

 

On 19 May, the Army launched an all out assault using APC's and defeated the Red-Shirts defences leaving at least five dead, including an Italian journalist and two soldiers were seriously wounded in a grenade attack. The protest leaders surrendered to police in a bid to avoid further bloodshed. The majority of protesters booed at the protest leaders as they declared to end the protests and did not follow them to surrender to the authorities. Fighting between Red-Shirt protestors and army continued in many parts of the city. At that moment, a campaign to create panic on the city started. Red-Shirts protesters set fire to the Stock Exchange, banks, at least two shopping centres (including Central World at the Red-Shirts main protest site), a TV station, a cinema which burnt to the ground, and hotels had to build barricades to protect themselves. The total number of burnt buildings was 35. The total deathtoll since 14 May is believed to stand at 44.[123] The inspiring leader of the protest, former PM Thaksin, denied to be the leader of the Red-Shirt movement from his refuge in Montenegro.

There were reports of clashes in Thailand's northern provinces after the surrender was announced, resulting in a town hall being burned by Red-Shirts in Udon Thani, the North-East province where most Red-Shirts come from.[124] Since 14 May 51 people have been killed in clashes, 12 of whom died during the army crackdown and subsequent fighting in Bangkok.[125]

 

https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Thai_political_protests

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 19 May, the Army launched an all out assault using APC's and defeated the Red-Shirts defences leaving at least five dead, including an Italian journalist and two soldiers were seriously wounded in a grenade attack. The protest leaders surrendered to police in a bid to avoid further bloodshed. The majority of protesters booed at the protest leaders as they declared to end the protests and did not follow them to surrender to the authorities. Fighting between Red-Shirt protestors and army continued in many parts of the city. At that moment, a campaign to create panic on the city started. Red-Shirts protesters set fire to the Stock Exchange, banks, at least two shopping centres (including Central World at the Red-Shirts main protest site), a TV station, a cinema which burnt to the ground, and hotels had to build barricades to protect themselves. The total number of burnt buildings was 35. The total deathtoll since 14 May is believed to stand at 44.[123] The inspiring leader of the protest, former PM Thaksin, denied to be the leader of the Red-Shirt movement from his refuge in Montenegro.

There were reports of clashes in Thailand's northern provinces after the surrender was announced, resulting in a town hall being burned by Red-Shirts in Udon Thani, the North-East province where most Red-Shirts come from.[124] Since 14 May 51 people have been killed in clashes, 12 of whom died during the army crackdown and subsequent fighting in Bangkok.[125]

 

https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Thai_political_protests

Och var finner du hur många hus som brändes ner, är det inte detta vi diskuterar.Nu såg jag att någon  säger 35 nerbrända hus, från vilken källa kommer detta.

 

Vet ej men det kan väl inte vara så att det är en text av Turisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var finner du hur många hus som brändes ner, är det inte detta vi diskuterar.Nu såg jag att någon  säger 35 nerbrända hus, från vilken källa kommer detta.

 

Vet ej men det kan väl inte vara så att det är en text av Turisten.

Du kanske har fått lite för mycket rök i ögonen för att klara av att läsa inlägget med länken ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var finner du hur många hus som brändes ner, är det inte detta vi diskuterar.Nu såg jag att någon  säger 35 nerbrända hus, från vilken källa kommer detta.

 

Vet ej men det kan väl inte vara så att det är en text av Turisten.

 

Om du för en sekund slog på hjärnan och googlar runt lite så hittar du hundratals filmer och bilder från olika bränder bara i Bangkok som bevisar siffrorna

 

Dessutom brändes ett flertal byggnader i andra städer, bl.a Udon Thani:s kommunhus

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

The torching of more than 30 buildings in Bangkok last Wednesday in the aftermath of the red-shirt rally was premeditated.
 

The huge CentralWorld shopping complex was reduced to scorched rubble. Big C at Rajprasong was also badly damaged. The Centre One mall at the Victory Monument was burnt down along with the 300 shops inside, causing damage to the tune of Bt1 billion. The venerable Siam Theatre, which had stood for 44 years, was badly torched. The Maleenont Building on Rama IV, which houses Channel 3 TV station, was also damaged by fire, causing three days of blackout on that channel. The office building of the Metropolitan Electricity Authority was completely ruined by arsonists. About ten branches of Bangkok Bank around the city were smashed and set alight, and their ATMs outside were looted. Convenience stores were robbed. The violence also spread upcountry, where the red shirts came out to burn provincial halls.

 

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/26/opinion/A-premeditated-plan-to-burn-Bangkok-30130187.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är klart att jag inte gör, på de foton som har visats på forumet visar ju inte många hus bränder.

 

Men det är ju mest översikts foto som visas ock de visar då inga hus i när bild, men du kan se att den mesta röken kommer från däcks bränder.

Sen har det ju brunnit i en del hus, men hur många?

 

Skönt att det fanns andra som är duktiga på länkar så du fick lite att sova på.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

Kan politiska våldsverkare med våld stänga ned och ockupera landets två största flygplatser med endast böter som straff?

Här gällde det ju brott som klassades som terrorbrott och det talades tidigare om mycket hårda och långa fängelsestraff, men det var ju gula det gällde så lite böter passar väl bättre, kanske deras rika finansiärer betalar dessa åt dem också?

Mvh isan lover

 

Men inga dödade av demonstranterna! Du vill att alla döms enligt samma mall.

 

Har gula haft en demonstration utan att någon dött så ska de dömas som att de dödat någon bara för att när de röda har dödat några vid sina demonstrationer.

 

Du verkar att ha svårt med att se nyanser!

 

Jag hoppas att du inte, likt min fackliga kollega på mitt jobb, sitter som nämdeman för V och är allmänt korkad. Han nämns som korkad på min arbetsplats men ingen orkar bry sig om facket. Han är liksom en idi*t, som många lärt sig leva med. Jag har däremot reagerat mot idi*ten och betalar ingen avgift för det han representerar.

 

Mvh Prutten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Alla grova brott och handlingar handlar inte om mord, men självklart hade även detta terroristklassade intrång av beväpnade gulskjortorna kunnat sluta i ett blodbad om säkerhetspersonal på flygplatsområdet hade gjort motstånd och om polisen inte hade stoppat måna bilar och bussar med beväpnade gulskjortorna på väg tillflygplatsen.

Förutom att flera hundratusen passagerare blev strandsatta p.g.a ockupationen och nedstängningen av flygplatsen i Bangkok och Chiang Mai så gick ju resandet till och via Thailand ned kraftigt, enligt beräkningar förlorades miljarder.

Så vad som betraktas som terrorbrott kan orsaka ett land stor skada även om inte många omkommer, naturligtvis borde tilltag som detta straffas mycket hårt, inget land accepterar nog sånt här och knappast klarar sig förövare med böter för brott av denna kalibern, dom flesta demokratier skulle nog sätta in anti terrorspecialstyrkor och militär i en sån här situation.

Mvh isan lover

 

En patetetisk man har uttalat sig! En looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dina kunskaper om däcks bränder och hus bränder är väl inte så stora, men det bekräftar ju bara dina kunskaper om allting annat.f

 

Själv har jag lite erfaren het av färgen på däcks bränder, ock de har stor likhet med de bränder man ser på diverse foto.

 

Det finns ju inte så många foto på  hus som bränns ner. Och det kan ju verka konstigt efter som man brände ner stora delar av Bangkok enligt en del här.

 

Så det hjälper nog att se igenom den desinformation som sprids.

 

 

Man får hoppas att farbrorn tillfrisknar så småningom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt vilka skygglappar som finns monterade på en del  :girl_dev:  :spy:

 

Pansarluckor bultade fast från insidan !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick snickarn in i ide nu eller tar han bara en "paus" så dammet får sätta sig efter senaste klavertrampen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, du kanske inte riktigt förstod frågan så jag ställer den igen:

 

Vem har utlovat dessa långa fängelsestraff?  

 

Om det nu rörde sig personer med ambitionen att få vara "lagliga experter" så kanske dom skulle börja sin expertbana med en grundkurs i hur ett rättsamhälle bör fungera, dvs INGEN kan i förskott utlova några straff och därmed naturligtvis heller någon längd på ett eventuellt straff . Det är nämligen så att detta bestäms under domstolsförhandlingar och resultaten av dessa finns (som regel) inte tillgängliga i förväg.

Hej

Jag vet som sagt inte var du befann dig vid flygplataockupationerna och inte heller om du hade tillgång till media då.

Men för dom som hade detta och tog del av nyhetsrapporteringen då rådde det ingen tvekan om att brottet ansågs vara mycket allvarligt och man diskuterade även om det skulle klassas som terrorism, likaså spekulerades det i mycket hårda och långvariga fängelsestraff för dom inblandade.

Men eftersom förövarna var gula och inte röda så förstår jag att du har en helt annan syn på brott av den här sorten och mer vill se det som en trevlig politisk utflykt av dina idoler som inte alls borde rendera i några hårda straff.

Men dom flesta ser nog beväpnade intrång, nedstängning , gisslantagande och ockupationer av flygplatser som väldigt allvarliga brott.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men inga dödade av demonstranterna! Du vill att alla döms enligt samma mall.

 

Har gula haft en demonstration utan att någon dött så ska de dömas som att de dödat någon bara för att när de röda har dödat några vid sina demonstrationer.

 

Du verkar att ha svårt med att se nyanser!

 

Jag hoppas att du inte, likt min fackliga kollega på mitt jobb, sitter som nämdeman för V och är allmänt korkad. Han nämns som korkad på min arbetsplats men ingen orkar bry sig om facket. Han är liksom en idi*t, som många lärt sig leva med. Jag har däremot reagerat mot idi*ten och betalar ingen avgift för det han representerar.

 

Mvh Prutten

Hej

Är inte speciellt förvånad över att du tillhör den lilla grupp på forumet som både förringar och försvarar att gula gör beväpnade intrång, stänger ned, tar gisslan och ockuperar flygplatser i Thailand, självklart är brott av den här typen både allvarliga och oacceptabla.

Det är nog inte många länder på jorden som skulle bestraffa sina medborgare med böter för liknande brott, dom flesta ser nog betydligt allvarligare på sånt här.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt var ockupanterna beväpnade vid flygplatserna ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

På vilket sätt var ockupanterna beväpnade vid flygplatserna ?

Hej

Driver du med forumets medlemmar eller?

Hur brukar man vara beväpnad om man ska göra intrång och ockupera en flygplats.

Det borde väl du veta.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon förutom IL som sett eller hört någon medlem som hyllat o försvarat flygplatsockupationen ?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Driver du med forumets medlemmar eller?

Hur brukar man vara beväpnad om man ska göra intrång och ockupera en flygplats.

Det borde väl du veta.

Mvh isan lovet

 

Det räcker med att bilda en klunga på mer än 25 personer så ka man ta sig in vart som helst i Thailand. Är själv övertygad om att de som "vaktar" Suvarabhumi har bra mycket mer vapen än de som tog över där. Jag var i Bkk då, hann precis till jobbet då protesten avslutades två dagar innan jag var tvungen att åka. Vad jag minns var det mycket tunt med vapen bland demonstranterna, kommer inte ihåg alls att de skulle vart så beväpnande så det utgjorde någon större fara. Men det spelar väl ingen roll för dig, hade en enda demonstrant där ett vapen är det ju mycket värre och farligare än 1000 vapen bland de röda om du får avgöra. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...