Jump to content
IGNORERAD

Gulskjortor dömda att betala 600 miljoner till Airports of Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Självklart användes våld och diverse tillhyggen och vapen av dom gula när deras mobb forcerade kravallpolisens barriärer, d

 

 

 och jag vidhåller att intrång, ockupation, gisslantagande och nedstängning av ett lands två största flygplatser i politiska syften är ett mycket allvarligt brott som borde bestraffas med annat än böter.

Sen ligger det naturligtvis i kuppvännernas och forumets gula supportrars intresse att framställa detta mycket grova brott så harmlöst och fredligt som möjligt och jag är inte heller förvånad över att dom tucker att böter är ett lämpligt straff för denna typ av brott.

Men själv kan jag inte komma på någon demokrati värd namnet där brott av denna typ endast skulle ge böter.

Jag gjorde själv några sökningar på några ord i ämnet i kombination med t.ex violence, terrorist, attack, armed, yellow mob, ockupation o.s.v och hittade både bilder och text som påvisade att vapen fanns bland dom gula vid flygplatsockupationerna, men en annan intressant sak som också dök upp vid dessa sökningar var att dom allra flesta verkade tro att kuppmakarna ifrån 2006 låg bakom och stödde den gula mobben.

Detta låter lite bekant och man ser där stora likheter med PDRC protesterna inför kuppen 2014 där exakt samma grupp uppges ligga bakom och även finansiera dom olagliga aktioner och beväpnade gula gatumobbar som härjade i Bangkok inför kuppen.

Ett tips för dom som vill läsa mer om spelet bakom kulisserna vid flyplatsockupationerna och PDRC protesterna är att söka information på Prachatai, Bangkok Pundit, Asian Correspondent, Bangkok Post och Thai Political Prisoners.

Mvh isan lover

 

Fantastiskt det skall tas fram fakta för att inte våld användes till den som envist vägrar att påvisa bevis för sina motsatser.

Snacka om omvänd bevisföring. Det normala brukar vara att den som påstår att en händelse har skett har bevisbördan. Då det ALLTID är lättare att bevisa förekomsten av ett påstående än att bevisa nånting som aldrig skett. Därav har svenska domstolar den principen när dom dömer.

 

Hur svårt kan det vara...? några böter har aldrig utdömts! Airport of Thailand har stämt ledarna i ett civilmål och vunnit sitt krav på skadestånd.

I en brottsmålsdomstol har man blivit dömd till 2 års fängelse

 

Det var ju tråkigt att du inte kunde dela med dig av dessa länkar som du säger dig ha hittat

 

Eftersom du inte tycks förstå vad ett civilmål eller tvistemål är så kan du läsa om det här https://sv.wikipedia.org/wiki/Tvistem%C3%A5l  . 

Då du även inte verkar förstå ordet böter så kan du läsa om det här https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6ter  .

Och dom har blivit dömda till 2 års fängelse enligt lagen i straffrätt https://sv.wikipedia.org/wiki/Straffr%C3%A4tt som är en stor skillnad mot civilrätt som skadeståndet till AOT grundade sig på https://sv.wikipedia.org/wiki/Civilr%C3%A4tt .

 

Du kanske borde läsa dessa länkar innan du börjar göra bort dig ytterligare i saker du inte bevisligen har förstånd till.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • turisten

    19

  • UglyFarang

    9

  • carpenter

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Självklart användes våld och diverse tillhyggen och vapen av dom gula när deras mobb forcerade kravallpolisens barriärer, det finns ingen fakta som tyder på motsatsen, och jag vidhåller att intrång, ockupation, gisslantagande och nedstängning av ett lands två största flygplatser i politiska syften är ett mycket allvarligt brott som borde bestraffas med annat än böter.

Sen ligger det naturligtvis i kuppvännernas och forumets gula supportrars intresse att framställa detta mycket grova brott så harmlöst och fredligt som möjligt och jag är inte heller förvånad över att dom tucker att böter är ett lämpligt straff för denna typ av brott.

Men själv kan jag inte komma på någon demokrati värd namnet där brott av denna typ endast skulle ge böter.

Jag gjorde själv några sökningar på några ord i ämnet i kombination med t.ex violence, terrorist, attack, armed, yellow mob, ockupation o.s.v och hittade både bilder och text som påvisade att vapen fanns bland dom gula vid flygplatsockupationerna, men en annan intressant sak som också dök upp vid dessa sökningar var att dom allra flesta verkade tro att kuppmakarna ifrån 2006 låg bakom och stödde den gula mobben.

Detta låter lite bekant och man ser där stora likheter med PDRC protesterna inför kuppen 2014 där exakt samma grupp uppges ligga bakom och även finansiera dom olagliga aktioner och beväpnade gula gatumobbar som härjade i Bangkok inför kuppen.

Ett tips för dom som vill läsa mer om spelet bakom kulisserna vid flyplatsockupationerna och PDRC protesterna är att söka information på Prachatai, Bangkok Pundit, Asian Correspondent, Bangkok Post och Thai Political Prisoners.

Mvh isan lover

Trots att du enligt egen utsago skulle ha hittat massor av länkar till information som stöder dina påståenden om vapen och gisslan så har du inte lyckats lägga in ett enda exempel som bevis för detta.

 

Det har sagts tidigare. Att hela den församlade världspressen skulle ha undgått att lägga märke till att det pågick ett gisslandrama är nog att betrakta som något synnerligen sensationellt. Att du däremot skulle ha information i ämnet som varken världspressen eller thailändsk polis skulle känna till är nog att betrakta som en aning förvånande och du får ursäkta, men jag tror faktiskt inte ett ögonblick på vad du säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att du enligt egen utsago skulle ha hittat massor av länkar till information som stöder dina påståenden om vapen och gisslan så har du inte lyckats lägga in ett enda exempel som bevis för detta.

 

Det har sagts tidigare. Att hela den församlade världspressen skulle ha undgått att lägga märke till att det pågick ett gisslandrama är nog att betrakta som något synnerligen sensationellt. Att du däremot skulle ha information i ämnet som varken världspressen eller thailändsk polis skulle känna till är nog att betrakta som en aning förvånande och du får ursäkta, men jag tror faktiskt inte ett ögonblick på vad du säger.

Han hade nog en hummertina runt halsen när han skrev denna panikartade pamflett,han sjunker djupare och djupare i sin egenpåhittade smörja.Tänk att det kan vara så svårt att inse att man har fel(igen)Måste vara nåt i luften på den ön.Får säga som TV,fötterna är nog så sönderskjutna så det behövs proteser upp till midjan(minst)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart användes våld och diverse tillhyggen och vapen av dom gula när deras mobb forcerade kravallpolisens barriärer, det finns ingen fakta som tyder på motsatsen, och jag vidhåller att intrång, ockupation, gisslantagande och nedstängning av ett lands två största flygplatser i politiska syften är ett mycket allvarligt brott som borde bestraffas med annat än böter.

 

.floskler, floskler, floskler...

Mvh isan lover

 

Nä, det användes inget våld när demonstranterna marscherade till Suvvan och satte sig ner.

 

Där fanns ingen kravallpolis posterad alls utan bara den normala polisnärvaron på flygplatsen. Dina så kallade fakta är lögner från början till slut och det vet du ju om eftersom att du "trots du googlat och hittat länkar som säger det du ljuger om" inte klarar av att LÄGGA IN EN ENDA AV DESSA LÄNKAR DU PÅSTÅR ATT DU HITTAT

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Trots att du enligt egen utsago skulle ha hittat massor av länkar till information som stöder dina påståenden om vapen och gisslan så har du inte lyckats lägga in ett enda exempel som bevis för detta.

 

Det har sagts tidigare. Att hela den församlade världspressen skulle ha undgått att lägga märke till att det pågick ett gisslandrama är nog att betrakta som något synnerligen sensationellt. Att du däremot skulle ha information i ämnet som varken världspressen eller thailändsk polis skulle känna till är nog att betrakta som en aning förvånande och du får ursäkta, men jag tror faktiskt inte ett ögonblick på vad du säger.

Hej

Det var delar av personalen som både kände sig som ett slags gisslan och hotade t.ex säkerhetspersonalen och personalen i flygledartornet när mobben trängde in där och tvingade personalen att stänga ned verksamheten, men något klassiskt gisslandrama var det aldrig tal om och det påstod aldrig dom drabbade heller, men dom kände sig frihetsberövade och tvingade att utföra eller avstå att utföra vissa handlingar under hot i en gisslansituation.

Det kan man läsa om på nätet om man är intresserad av deras version av händelserna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Det var delar av personalen som både kände sig som ett slags gisslan och hotade t.ex säkerhetspersonalen och personalen i flygledartornet när mobben trängde in där och tvingade personalen att stänga ned verksamheten, men något klassiskt gisslandrama var det aldrig tal om och det påstod aldrig dom drabbade heller, men dom kände sig frihetsberövade och tvingade att utföra eller avstå att utföra vissa handlingar under hot i en gisslansituation.

Det kan man läsa om på nätet om man är intresserad av deras version av händelserna.

Mvh isan lover

 

Du menar så som fackets hulliganer brukar bete sig vid blockader och för att hindra strejkbrytare ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Hej

Det var delar av personalen som både kände sig som ett slags gisslan och hotade t.ex säkerhetspersonalen och personalen i flygledartornet när mobben trängde in där och tvingade personalen att stänga ned verksamheten, men något klassiskt gisslandrama var det aldrig tal om och det påstod aldrig dom drabbade heller, men dom kände sig frihetsberövade och tvingade att utföra eller avstå att utföra vissa handlingar under hot i en gisslansituation.

Det kan man läsa om på nätet om man är intresserad av deras version av händelserna.

Mvh isan lover

Finns det någon annan förutom du som har påstått att det var en klassiskt gisslandrama?

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du menar så som fackets hulliganer brukar bete sig vid blockader och för att hindra strejkbrytare ?

Hej

Mig veterligen brukar inte facket ägna sig åt terrorisklassade brott som drabbar hundratusentals människor.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Mig veterligen brukar inte facket ägna sig åt terrorisklassade brott som drabbar hundratusentals människor.

Mvh isan lover

 

Nej. Men deras arbetsmetoder vid dom situationer jag nämnde överensstämmer med hur demonstranterna betedde sig vid flygplatsockupationerna (enligt din egen beskrivning)

 

Det finns även en lång rad fackligt ledda strejker som drabbat hundratusentals människor

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej. Men deras arbetsmetoder vid dom situationer jag nämnde överensstämmer med hur demonstranterna betedde sig vid flygplatsockupationerna (enligt din egen beskrivning)

Hej

Det tycker jag inte alls.

Ser inga likheter alls.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Det tycker jag inte alls.

Ser inga likheter alls.

Mvh isan lover

 

Jag hade inte väntat mig att du skulle inse det heller. Lever man med huvudet djupt nerkört i sanden till axlarna som du gör blir man ganska blind !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag hade inte väntat mig att du skulle inse det heller. Lever man med huvudet djupt nerkört i sanden till axlarna som du gör blir man ganska blind !

Hej

Det kan ju också bero på att jämförelsen mellan Svenska fackföreningars lagliga agerande och gula gatumobbars olagliga agerande i Thailands med ockupation och nedstängning av landets två största flygplatser inte har några likheter.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart användes våld och diverse tillhyggen och vapen av dom gula när deras mobb forcerade kravallpolisens barriärer, det finns ingen fakta som tyder på motsatsen, och jag vidhåller att intrång, ockupation, gisslantagande och nedstängning av ett lands två största flygplatser i politiska syften är ett mycket allvarligt brott som borde bestraffas med annat än böter.

Sen ligger det naturligtvis i kuppvännernas och forumets gula supportrars intresse att framställa detta mycket grova brott så harmlöst och fredligt som möjligt och jag är inte heller förvånad över att dom tucker att böter är ett lämpligt straff för denna typ av brott.

Men själv kan jag inte komma på någon demokrati värd namnet där brott av denna typ endast skulle ge böter.

Jag gjorde själv några sökningar på några ord i ämnet i kombination med t.ex violence, terrorist, attack, armed, yellow mob, ockupation o.s.v och hittade både bilder och text som påvisade att vapen fanns bland dom gula vid flygplatsockupationerna, men en annan intressant sak som också dök upp vid dessa sökningar var att dom allra flesta verkade tro att kuppmakarna ifrån 2006 låg bakom och stödde den gula mobben.

Detta låter lite bekant och man ser där stora likheter med PDRC protesterna inför kuppen 2014 där exakt samma grupp uppges ligga bakom och även finansiera dom olagliga aktioner och beväpnade gula gatumobbar som härjade i Bangkok inför kuppen.

Ett tips för dom som vill läsa mer om spelet bakom kulisserna vid flyplatsockupationerna och PDRC protesterna är att söka information på Prachatai, Bangkok Pundit, Asian Correspondent, Bangkok Post och Thai Political Prisoners.

Mvh isan lover

  

Så nu har vi alltså gått ifrån ett beväpnat gisslandrama till att det var hotfull stämning på flygplatsen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

  

Så nu har vi alltså gått ifrån ett beväpnat gisslandrama till att det var hotfull stämning på flygplatsen?

Men hallå!

Begär du verkligen att han ska komma ihåg alla detaljer i lögnerna som han skrev igår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var delar av personalen som både kände sig som ett slags gisslan och hotade t.ex säkerhetspersonalen och personalen i flygledartornet när mobben trängde in där och tvingade personalen att stänga ned verksamheten, men något klassiskt gisslandrama var det aldrig tal om och det påstod aldrig dom drabbade heller, men dom kände sig frihetsberövade och tvingade att utföra eller avstå att utföra vissa handlingar under hot i en gisslansituation.

Det kan man läsa om på nätet om man är intresserad av deras version av händelserna.

Mvh isan lover

Om nu dom drabbade aldrig påstod sig vara inblandade i något gisslandrama, hur kommer det sig i så fall att du helt nödvändigt kände dig tvungen att påstå det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Mig veterligen brukar inte facket ägna sig åt terrorisklassade brott som drabbar hundratusentals människor.

Mvh isan lover

Du tycker ju att protesterna mot korruption ledda av Suthep var terrorister. Glömt att flera fackförbund deltog i protesterna?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...