Jump to content
IGNORERAD

Gulskjortor dömda att betala 600 miljoner till Airports of Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

13 före detta ledare för People's Alliance for Democracy (PAD/gulskjortorna) står inför personlig konkurs efter att appellationsdomstolen dömt dem att betala runt 600 miljoner baht till Airtports of Thailand för skadorna de orsakade 2008.

61-åriga Maleerat Kaewka är en av de 13 ledarna som AoT vill ha kompensation från på grund av deras delaktighet i ockupationen av flygplatserna Don Mueang och Suvarnabhumi. Maleerat skrev på Facebook att hon var chockad över domen. "Appellationsdomstolens order om att vi, de 13, måste betala 600 miljoner baht i skadestånd har satt oss på vägen mot konkurs," skrev hon.

De kommer nu ta fallet till Högsta Domstolen. De övriga tolv är: generalmajor Chamlong Srimuang, Sondhi Limthongkul, Pibhop Dhongchai, Suriyasai Katasila, Somsak Kosaisuk, Chaiwat Sinsuwong, Somkiat Pongpaibul, Naranyu (tidigare Saranyu) Wongkrajang, Sirichai Mai-ngam, Samran Rodphet, Thoedphum Jaidee och Amorn Amornratananont.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/politics/601108/ex-pad-leaders-on-road-to-bankruptcy

post-8073-0-35393400-1435117584.jpg

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    19

  • turisten

    19

  • UglyFarang

    9

  • carpenter

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Är det någon som tror  att detta blir fastställt ????

Hej

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

Kan politiska våldsverkare med våld stänga ned och ockupera landets två största flygplatser med endast böter som straff?

Här gällde det ju brott som klassades som terrorbrott och det talades tidigare om mycket hårda och långa fängelsestraff, men det var ju gula det gällde så lite böter passar väl bättre, kanske deras rika finansiärer betalar dessa åt dem också?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

Kan politiska våldsverkare med våld stänga ned och ockupera landets två största flygplatser med endast böter som straff?

Här gällde det ju brott som klassades som terrorbrott och det talades tidigare om mycket hårda och långa fängelsestraff, men det var ju gula det gällde så lite böter passar väl bättre, kanske deras rika finansiärer betalar dessa åt dem också?

Mvh isan lover

Det var inte en våldsam demonstration.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Hej

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

Kan politiska våldsverkare med våld stänga ned och ockupera landets två största flygplatser med endast böter som straff?

Här gällde det ju brott som klassades som terrorbrott och det talades tidigare om mycket hårda och långa fängelsestraff, men det var ju gula det gällde så lite böter passar väl bättre, kanske deras rika finansiärer betalar dessa åt dem också?

Mvh isan lover

Den som är läskunnig kan konstatera att det rör sig om skadestånd, inte böter, i snitt drygt 49 miljoner bath/person och det klassificerar du som "lite böter"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

Kan politiska våldsverkare med våld stänga ned och ockupera landets två största flygplatser med endast böter som straff?

Här gällde det ju brott som klassades som terrorbrott och det talades tidigare om mycket hårda och långa fängelsestraff, men det var ju gula det gällde så lite böter passar väl bättre, kanske deras rika finansiärer betalar dessa åt dem också?

Mvh isan lover

Ska bli intressant när åtalen från 2010 kommer upp,där finns det ju nägra röda(om dom är kvar i landet) som borde darra nu.Framför allt uppviglaren no.1.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

 

 

Läs artikeln...

 

The AoT filed a civil suit against the PAD leaders on Nov 24, 2009, while police charged them with terrorism.

 

Här är domarna i brottmålet mot dem för parlament ockupationen.

 

http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/575687/jail-for-yellow-shirt-leaders

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Läs artikeln...

 

The AoT filed a civil suit against the PAD leaders on Nov 24, 2009, while police charged them with terrorism.

Ingen idé, han förstår ändå inte skillnaden mellan brottsmål och civilmål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte en våldsam demonstration.

 

Alla demonstrationer som inte startas och hanteras av de röda ska alltid anses som mycket våldsamma!

Helt i motsats till de "tandlösa dansande gummorna" och deras svartklädda kompisar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant när åtalen från 2010 kommer upp,där finns det ju nägra röda(om dom är kvar i landet) som borde darra nu.Framför allt uppviglaren no.1.

 

Det blir lite pengar att betala när denna civil process kommer upp, hände aldrig under PTP styret.

 

http://www.bangkokpost.com/print/338977/

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var inte en våldsam demonstration.

Hej

Den uppfattningen delade åtminstone inte polisen eftersom många av dom var beväpnade och hotade personalen.

Men jag är ju inte direkt förvånad att du även försöker förminska och förringa även allvarliga brott som det här bara dom är begångna av gula.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Alla demonstrationer som inte startas och hanteras av de röda ska alltid anses som mycket våldsamma!

Helt i motsats till de "tandlösa dansande gummorna" och deras svartklädda kompisar.

Hej

Där har du helt fel som vanligt, alla brott borde däremot behandlas lika oavsett färg på utövarna, men det är väl något helt onaturligt för dig.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

förminska och förringa även allvarliga brott
Ungefär som dina tandlösa gummor.Men nu blev ju de gula dömda till stora skadestånd så då är det väl inte mer än rätt att de röda får stå till svars för det de ställde till med i bl.a. Bangkok. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Där har du helt fel som vanligt, alla brott borde däremot behandlas lika oavsett färg på utövarna, men det är väl något helt onaturligt för dig.

Mvh isan lover

:-)

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och vart tog dom långa utlovade fängelsestraffen vägen?

Kan politiska våldsverkare med våld stänga ned och ockupera landets två största flygplatser med endast böter som straff?

Här gällde det ju brott som klassades som terrorbrott och det talades tidigare om mycket hårda och långa fängelsestraff, men det var ju gula det gällde så lite böter passar väl bättre, kanske deras rika finansiärer betalar dessa åt dem också?

Mvh isan lover

 

Vad gnäller du om, du vill ju ge dom amnesti?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Den uppfattningen delade åtminstone inte polisen eftersom många av dom var beväpnade och hotade personalen.

Men jag är ju inte direkt förvånad att du även försöker förminska och förringa även allvarliga brott som det här bara dom är begångna av gula.

Mvh isan lover

Så hur många blev mördade av "gulskjortorna"????

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur mycket skadestånd som krävs för att ersätta allt som de röda brände ner 2010

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur mycket skadestånd som krävs för att ersätta allt som de röda brände ner 2010

2 Miljarder THB.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 Miljarder THB.

 

Tror det är långt mycket över den summan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bra att skyldiga får (ordentliga) smällar på fingrarna.

 

Och innan nån hittar på nåt jag inte skrivit, detta är ingen hyllning till andra som gjort dåliga saker eller mrT.

 

Vad jag dock inte förstår är hur en del verkar tycka att färgen på tröjan ska avgöra straff. Och tjafs som Men han sa ju det nån gång... avfärdar jag som gnäll från 3-åringar.

 

Jag trodde att det hölls hårt på att straffa kriminalitet här på MPR (speciellt en viss person som tycker att lagar och regler måste följas). :good:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag dock inte förstår är hur en del verkar tycka att färgen på tröjan ska avgöra straff.

 

Nja det är nog så att till exempel IL påstår hela tiden att röda straffas och gula går fria.

Gång på gång så motbevisas han genom till exempel detta.

 

Så detta får du ta med dom som faktiskt hävdar att det är så.

 

Jag kan nog säga att dom flesta verkar vara av åsikten att det är bra att dom som gör brott ska straffas för detta oavsett färg. Medan andra verkar tycka att det är en orättvisa om inte en regering kan genomföra amnesti till eliten.

 

Flygplats ockupationen var riktigt skadligt för Thailand. Så även oroligheterna 2010.

Då det verkar som om dom gula ledarna både dömts till fängelse som att dom dömts till skadestånd. Hoppas att detta inte stannar med det! Utan att även dom röda ledarna får kännbara straff och skadestånd för 2010.

Som det är nu har dom ju endast blivit befordrade till regeringsplatser i förra regeringen. Och dom enda som blivit straffade är ju fotfolket. Vilket står i kontrast till hur man sett på dom gula.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så detta får du ta med dom som faktiskt hävdar att det är så.

 

Trodde det var det jag gjorde. Om du inte känner dig träffad så förstår jag inte kommentaren.

 

Det kanske är du som ska ta det med de du tycker är berörda (i detta fallet verkar det vara IL) :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde det var det jag gjorde. Om du inte känner dig träffad så förstår jag inte kommentaren.

 

Det kanske är du som ska ta det med de du tycker är berörda (i detta fallet verkar det vara IL) :good:

 

Eftersom du skriver " (speciellt en viss person som tycker att lagar och regler måste följas)"

Så kan jag nog anta att du inte menade IL.

Och nej jag kände mig inte utpekad. Dock kändes det som du direkt utpekade en viss person?

Och är det TV du menar så kan inte jag utläsa att han hävdar det du påstår.

Är det någon annan du adresserar till kanske du kan klargöra vem?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du skriver " (speciellt en viss person som tycker att lagar och regler måste följas)"

Så kan jag nog anta att du inte menade IL.

Och nej jag kände mig inte utpekad. Dock kändes det som du direkt utpekade en viss person?

Dock var det inte du. Sen ska det inte tas på för stort allvar, det var bara lite ironiskt att en som ofta läxar upp andra i att lagar ska följas ibland själv tycker att det kanske inte behövs (när det passar). Men jag är inte heller alltid så konsekvent i alla lägen :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så kan jag ändra min kommentar efter den besvarats... ...

 

Står dock kvar vid min ursprungliga poäng att det är bra att kriminella handlingar bestraffas. Andra får stå för sina åsikter :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...