Jump to content
IGNORERAD

Kvinna bombhotar flygplan mellan Phuket och Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En kvinna håller på att förhöras av den thailändska flottan och polisen efter ett bombhot vid Phukets flygplats under gårdagen.
Den 38-åriga thailändskan ska ha blivit arg när säkerhetspersonal hindrade henne från att ta med sig fyra flaskor vatten ombord ett AirAsia-plan som skulle avgå mot Bangkok klockan 9:00. Väl ombord på flygplanet ska hon sedan ha sagt "I mitt bagage lade jag en bomb" så att kabinpersonalen hörde det.
Kabinpersonalen informerade omedelbart kaptenen, som tog planet till en avlägsen del av flygplatsen. Samtliga 141 passagerare och allt bagage togs ut från planet för att återigen genomgå en säkerhetskontroll. Ingen bomb hittades dock. Kvinnan är nu misstänkt för allvarliga brott.

Källa: http://phuketwan.com/tourism/phuket-Bangkok-flight-rescheduled-angry-passenger-creates-bomb-scare-22517/

 

post-8073-0-51673800-1432351198.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 38-åriga thailändskan ska ha blivit arg när säkerhetspersonal hindrade henne från att ta med sig fyra flaskor vatten ombord

 

Stackare, sitta på ett plan en hel timme, utan att kunna dricka medhavt vatten.  Idi*t!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa saker är lite tabu att skämta om

 

Som lärarinna, så borde hon väl veta detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

IQ fiskmås.

 

Ja amerikanare har detta

vansinniga regler efter 9 / 11

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja amerikanare har detta vansinniga regler efter 9 / 11
Att man får inte bombhota ?
Link to comment
Dela på andra sajter

Att man får inte bombhota ?

 

hade Amerikanarna varit förnuftiga så hade detta inta inträffar

Så det ät deras fel.

 

Regelverket är galet.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

hade Amerikanarna varit förnuftiga så hade detta inta inträffar
Vet inte om det hade hänt eller inte, men oavsett regeln om vätska är det ytterst dumt att ens nämna ordet bomb på ett flygplats.
Link to comment
Dela på andra sajter

jävla temprament de har i Thailand.

Vet, har en hemma,

Förlorar något vid varje resa utrikes men det ser jag som irrationsnmomet om vi har bråttom.

Inrikes i Thailand så krävs det minst en bomb för att de skall reagera.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

hade Amerikanarna varit förnuftiga så hade detta inta inträffar

Så det ät deras fel.

 

Regelverket är galet.

 

Detta handlar till stor del om amerikansk paranoia, det håller jag helt med om. USA har jävlats med folk världen runt sedan WW2, så dom borde inte vara förvånade att somliga är förbannade. Ändå skjuter amerikanerna varandra i mycket högre grad än terroristerna lyckas med. Det är visst en mänsklig rättighet att göra så i USA, i skolor, biografer och shoppingcenter.

 

Terroristerna har således vunnit redan. Vi har blivit så byxis i västvärlden att vi tar ifrån oss friheten alldeles själva, utan att Bin Laden behövde anstränga sig mer än så. Självmål.

 

Flyga har blivit på gränsen till en fars ibland. Jag vet en pilot som blev stoppad i säkerhetskontrollen med en kniv. En slö bordskniv. Absolut förbjudet! Det pikanta i historien är att exakt samma knivar delades ut av flygbolaget ombord, i Business Class. Det var därifrån kniven kom från början. Man får inte ha pincetter och nagelklippare med sig. Vadå? Skall man hota med manikyr då, eller? Samtidigt kan man köpa glasflaskor i tax-free och ta med sig. Eller stjäla från drinkvagnen. Där har vi både ett potentiellt vapen och bränsle för en brand. Kolla här: https://www.google.se/search?q=san+francisco+asiana+plane+crash&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=3GZgVbLhGsyksgHMoYHACA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=961

Varför brann det mest uppe omkring baggagehyllorna? Spritpåsar?

 

Men det är fel att tro att det började med Al Qaida, även om det gick i totalt generalspinn efter 9-11.

 

Jag flög från USA en gång i slutet på 80-talet. I ryggsäcken hade jag en fyrportsförgasare och en ny klocka till min Corvette. Detta tilldrog sig stor uppmärksamhet vid röntgen! "Öh? Min ryggsäck? Ahhh, jag förstår! Det är alls ingen bomb!" Skulle jag inte ha sagt, nej! Jag blev upplyst om olämpligheten i att överhuvudtaget yttra det ordet på den platsen. Lesson learned! Visst blir jag jävligt irriterad på alla dumheter man måste stå ut med och jag visar det ofta. Men att gå över gränsen är dumt. Mycket dumt!

 

Jag tror den där donnan kommer att få mycket god anledning att ångra sig! Det kan till och med bli så att det enda sättet för henne att flyga i framtiden blir att hoppa från en hög byggnad...

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Var ju en lite förfriskad kvinna (storbystad danska tror jag, men minnet är kort) som försökte skoja om sina bröst, "vill ni se mina bomber"...

Hon kom inte med på planet, om hon blev åtalad eller inte för bombhotet kommer jag dock inte ihåg.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...