Jump to content
IGNORERAD

Gamla reklamskyltar ska rensas bort i Krabi


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Provinsen Krabi har beslutat att ta tag i utgångna och utslitna reklamskyltar medan stadens träd kommer ansas för att ge staden ett yttre som är värdigt turistorten.
Krabis guvernör Songpol Sawastham avslöjade att beslutet är en del i kampanjen "Krabi: Staden av skönhet och rent vatten", som är en av totalt tolv provinsiella agendor för 2015-2016. "Provinsiella myndigheter i Krabi kallas för att hjälpa till med borttagningen av utslitna reklamskyltar. De [som kallas] är från Krabis Motorvägsdistriktskontor, Landsvägsmyndigheten, lokala administrativa organisationer, volontärer från allmänheten, polis och militärpersonal," sade Songpol.
Operationen kommer genomföras under sex dagar på olika platser i provinsen. Reklamskyltar som låg vid Krabi Technical Colleges korsning blev borttagna redan den 20:e maj, och resten planeras att tas bort den 21:a, 25:e, 26:e, 27:e och 29:e maj.

Källa: http://phuketwan.com/tourism/krabi-decides-control-billboards-tidy-province-22511/

 

post-8073-0-04558800-1432262228.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Rent vatten/stränder är nog prio ett överallt om dom skall behålla turister. Skyltarna retar jag mig inte på i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

stadens träd kommer ansas för att ge staden ett yttre som är värdigt turistorten

 

Problemet med detta är ju att de har ingen aning om hur man "ansar" träd i det här landet.  :(

Link to comment
Dela på andra sajter

"Krabi: Staden av skönhet och rent vatten"??

Krabi är väl inget annat än en vanlig stad? Finns en hamnstråk som är mysigt men sen?

Verkar som man blandat ihop att i provinsen Krabi finns Ao Nang som är betydligt vackrare...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...