Jump to content
IGNORERAD

Nigerianer gripna i Pathum Thani - svindlade thailändska kvinnor


MPR Nyheter

Recommended Posts

Oregistrerad

Japp,vi hade väl nån här på forumet som stod på Arlanda tillsammans med fem andra för att välkomna en thaidam till sitt nya liv.Minns inte vad hon kallade sig men de hade alla skickat pengar till biljetten,Miranda eller nåt?

Arlanda? Vart ligger Arlanda? I Thailand? NEJ! Jag menar för Hel... Thai Snutar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lappen

    12

  • Nemo

    7

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Japp,vi hade väl nån här på forumet som stod på Arlanda tillsammans med fem andra för att välkomna en thaidam till sitt nya liv.Minns inte vad hon kallade sig men de hade alla skickat pengar till biljetten,Miranda eller nåt?

Arlanda? Vart ligger Arlanda? I Thailand? NEJ! Jag menar för Hel... Thai Snutar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

I en annan tråd men du har väl för mycket gröt i skallen för att kunna söka reda på det.

Du klarar inte ens av att citera korrekt  :D

Ha ha ha..det där Sved i ditt Moraliska Hjärta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur naiv får man bli? 

Finns nog ingen gräns för det, men har ingen blåst sök upp detta lurendrejeripar? Man tycker att de borde träffat på fel kille nån gång, eller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog ingen gräns för det, men har ingen blåst sök upp detta lurendrejeripar? Man tycker att de borde träffat på fel kille nån gång, eller.

Det kanske kommer en dag när vi kan skriva som nam na på ett inlägg om deras gripande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är bedrägeriet avslutat?

Enis

Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Vet inte, när jag var färdig med min story så lämnade jag över materialet, bilder, adresser, passkopior och liknande till NLO´n på ambassaden.

 

De var boende i Chiang Mai Trakten då-hörde hemma i Västerås i Sverige- och det kan ju vara så att Chiang Mai polisen ville ha sin "cut" av scammen så att det inte blev lönsamt i längden? För jag hörde inget om att de straffats, varken i Thailand eller Sverige.

 

Eller så har de bara finslipat sin teknik...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Vet inte, när jag var färdig med min story så lämnade jag över materialet, bilder, adresser, passkopior och liknande till NLO´n på ambassaden.

 

De var boende i Chiang Mai Trakten då-hörde hemma i Västerås i Sverige- och det kan ju vara så att Chiang Mai polisen ville ha sin "cut" av scammen så att det inte blev lönsamt i längden? För jag hörde inget om att de straffats, varken i Thailand eller Sverige.

 

Eller så har de bara finslipat sin teknik...

Så du har alltså gjort en story av detta? Finns den i nån tidning? Kom du fram till vilka det är som ligger bakom och vilka som blev utsatta? Hursom så hoppas man att dom åkte/åker dit,jäkla lågt att blåsa folk som kanske låter längtan efter kärlek styra dom att ta  ogenomtänkta beslut och skicka pengar till okända  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du har alltså gjort en story av detta? Finns den i nån tidning? Kom du fram till vilka det är som ligger bakom och vilka som blev utsatta? Hursom så hoppas man att dom åkte/åker dit,jäkla lågt att blåsa folk som kanske låter längtan efter kärlek styra dom att ta  ogenomtänkta beslut och skicka pengar till okända  :fie:

 

Det är en 7-8 år sedan och gick i Aftonbladet-som en plus grej.

 

De som låg bakom hade jag all info om-killen var inte helt lycklig när jag ringde upp honom och konfronterade honom med uppgifterna kan jag säga. Webbsidan för "resebyrån" försvann från nätet samma kväll...

 

Det var mycket svårt att få något av offren att tala om det hela, tog deras uppgifter från polisanmälan men de flesta skämdes ju som fan. Har stor sympati med dem, många helt vanliga hederliga knegare som trodde på kärleken. Inga "sex-turister" utan vanliga knegare med seriösa jobb och liknande. De flesta hade aldrig varit i Thailand.

 

Hade en thai att ringa till bulvanen som hade bankkontot-hon jobbade på Kasikorn bank... 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

I en annan tråd men du har väl för mycket gröt i skallen för att kunna söka reda på det.

Du klarar inte ens av att citera korrekt  :D

 

Retar alltid något stolpskott.........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Det är en 7-8 år sedan och gick i Aftonbladet-som en plus grej.

 

De som låg bakom hade jag all info om-killen var inte helt lycklig när jag ringde upp honom och konfronterade honom med uppgifterna kan jag säga. Webbsidan för "resebyrån" försvann från nätet samma kväll...

 

Det var mycket svårt att få något av offren att tala om det hela, tog deras uppgifter från polisanmälan men de flesta skämdes ju som fan. Har stor sympati med dem, många helt vanliga hederliga knegare som trodde på kärleken. Inga "sex-turister" utan vanliga knegare med seriösa jobb och liknande. De flesta hade aldrig varit i Thailand.

 

Hade en thai att ringa till bulvanen som hade bankkontot-hon jobbade på Kasikorn bank... 

Jasså det var sålängesen,trodde detta hände för bara 2-3år sedan?,iof händer nog detta hela tiden i olika storleksskalor. mena inte att sexturister blev drabbade utan mer folk som varit ensamma länge och kanske inte riktigt är vana vid en dam som smickrar dom,därför det kanske lätt kan ske beslut om att skicka pengar till nån man aldrig mött.?

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså det var sålängesen,trodde detta hände för bara 2-3år sedan?,iof händer nog detta hela tiden i olika storleksskalor. mena inte att sexturister blev drabbade utan mer folk som varit ensamma länge och kanske inte riktigt är vana vid en dam som smickrar dom,därför det kanske lätt kan ske beslut om att skicka pengar till nån man aldrig mött.?

 

Nä, det var helt vanliga killar och de flesta hade aldrig satt sin fot i Thailand, med smicker och charm kommer man långt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Retar alltid något stolpskott...

 

Retar mig att du är grötig? Haha då får du nog allt tänka om... :D  :D  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Någon som har hört EN ENDA Farang som polisanmält en Golddigger och fått snuten att leta efter damen??? 

 

Finns det?

 

Jag gick faktiskt till polisstation i Pattaya en gång och anmälde en tjej som snott 3000 baht från mig under natten.

 

Jag berättade att jag visste var hon bodde och vad hon hette.

 

Tror inte det hjälpte.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jag gick faktiskt till polisstation i Pattaya en gång och anmälde en tjej som snott 3000 baht från mig under natten.

 

Jag berättade att jag visste var hon bodde och vad hon hette.

 

Tror inte det hjälpte.

 

BTT

Ja det blir nog inte så trovärdigt om man går in via Google och anmäler nån  :nono:  :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en 7-8 år sedan och gick i Aftonbladet-som en plus grej.

 

De som låg bakom hade jag all info om-killen var inte helt lycklig när jag ringde upp honom och konfronterade honom med uppgifterna kan jag säga. Webbsidan för "resebyrån" försvann från nätet samma kväll...

 

Det var mycket svårt att få något av offren att tala om det hela, tog deras uppgifter från polisanmälan men de flesta skämdes ju som fan. Har stor sympati med dem, många helt vanliga hederliga knegare som trodde på kärleken. Inga "sex-turister" utan vanliga knegare med seriösa jobb och liknande. De flesta hade aldrig varit i Thailand.

 

Hade en thai att ringa till bulvanen som hade bankkontot-hon jobbade på Kasikorn bank... 

 

 

 

Malivan med medhjälpare var väl aktiva vara för ett två år sedan i alla fall

 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Malivan med medhjälpare var väl aktiva vara för ett två år sedan i alla fall

 

 

Enis

 

Det är mycket möjligt, min story och researchen runt den gjorde jag för 7-8 år sedan. Men lite av deras affärsidé går ju ut på att göra en"stöt" mot ett antal killar samtidigt och sedan sopa igen spåren så gott det går och ligga lågt ett halvår eller så.

 

Kanske dags att uppdatera storyn?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Retar mig att du är grötig? Haha då får du nog allt tänka om... :D  :D  :D

 

Du identifierade ju dej med uttrycket........

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nigeriabreven har ju slutat komma i alla fall, antingen så funkar spamfiltret bättre eller så har dom gett sig in på nya områden - Thailändskor tex.

Kan dock vara en rätt tuff målgrupp, dom jag har träffat är ganska rädda om sina pengar (inte mina dock) och sina guldsmycken.

 

Men det är klart, den sista idi.. aningen korkade personen är ju inte född än. Jag har ju gått på några nitar själv IRL så jag är ännu ett bevis på detta.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nigeriabreven har ju slutat komma i alla fall, antingen så funkar spamfiltret bättre eller så har dom gett sig in på nya områden - Thailändskor tex.

Kan dock vara en rätt tuff målgrupp, dom jag har träffat är ganska rädda om sina pengar (inte mina dock) och sina guldsmycken.

 

Men det är klart, den sista idi.. aningen korkade personen är ju inte född än. Jag har ju gått på några nitar själv IRL så jag är ännu ett bevis på detta.

 

Vet inte hur vanligt det är numera men på den gamla goda tiden så var det ju första prioritet för damerna att släpa med gubben till guldbutikerna och sen efter att gubben lämnat baren slängdes guldet in på pantbanken och sen när gubben kom tillbaka fick han lösa ut guldet som han själv köpt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
On 2015-05-25 at 05:27, skrev MaiChai:

 

Det är mycket möjligt, min story och researchen runt den gjorde jag för 7-8 år sedan. Men lite av deras affärsidé går ju ut på att göra en"stöt" mot ett antal killar samtidigt och sedan sopa igen spåren så gott det går och ligga lågt ett halvår eller så.

 

Kanske dags att uppdatera storyn?

 

 

Pengarna måste in i Chiang mai...

 

Nu Isabella Nilsson

 

 

http://thailandsforum.se/forum/varning-nu-ar-madelene-nilsson-pa-gang-igen-t9768-15.html

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån mer som fått en påringning från +4141769742037 som snabbt lägger på så man skall ringa upp och då antagligen hamna på nån tokdyrt nr...

Kunde inte hitta nr på nätet, så  är det nån som vet vilket land det rings från och om det är typ nigeria aktigt bedrägeri?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
18 minuter sedan, skrev Tekkor:

Nån mer som fått en påringning från +4141769742037 som snabbt lägger på så man skall ringa upp och då antagligen hamna på nån tokdyrt nr...

Kunde inte hitta nr på nätet, så  är det nån som vet vilket land det rings från och om det är typ nigeria aktigt bedrägeri?

Jo jag fick ett 41 samtal idag, Schweiz

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Åh va fan, bara att konstatera att thaibruttorna vill ha rejäla doningar och inte medioker europeisisk snacks!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-07 at 22:45, skrev Tekkor:

Nån mer som fått en påringning från +4141769742037 som snabbt lägger på så man skall ringa upp och då antagligen hamna på nån tokdyrt nr...

Kunde inte hitta nr på nätet, så  är det nån som vet vilket land det rings från och om det är typ nigeria aktigt bedrägeri?

 

Tydligen ganska vanligt med att ringa och lägga på:

http://www.hitta-nummer.se/nummer/4141769742037

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...