Jump to content
IGNORERAD

14 bombattacker i södra Thailand under torsdagen


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Minst elva personer skadades i ett flertal bombattacker som genomfördes i provinsen Yala i södra Thailand under torsdag kväll.
Enligt arméchef Udomdej Sitabutr så hade man placerat sprängladdningar på 14 platser i distriktet Muang. Minst elva personer har skadats, men ingen allvarligt. Enligt Udomdej så var det rebeller som använde sig av rörbomber för att demonstrera att man är kapabla att fortsätta sitt våldsamma uppror i södern.
"Snälla få inte panik. Folk bör stanna hemma om det behövs så att de inte förvirrar myndigheter i tjänst när de kontrollerar situationen," sade Udomdej.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/security/561699/bombs-explode-in-yala-injuring-11

 

post-8073-0-96507900-1431662316.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tja, jag har inte bokat ännu, så kanske jag tar honom på orden.  "Snälla få inte panik. Folk bör stanna hemma om det behövs så att de inte förvirrar myndigheter i tjänst när de kontrollerar situationen," sade Udomdej.

 

Skämt åsido så är det ju eländigt med inbördeskrig, vem (vilket land om jag formulerar det så, så går väl ingen i taket i alla fall) som nu skapat situationen anar jag nog men... Att hålla på att skada oskyldiga är inte ett vettigt sätt att få stöd från resten av landet för sina krav.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Konstigt nog verkar inte konflikten ta slut trots Juntans påstådda framgångar i söder.

Problemet är nog större än dom vill erkänna och det verkar inte spela någon roll för konflikten vem som styr landet, separatisterna kör sitt race ändå.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
UglyFarang

Hej

Konstigt nog verkar inte konflikten ta slut trots Juntans påstådda framgångar i söder.

Problemet är nog större än dom vill erkänna och det verkar inte spela någon roll för konflikten vem som styr landet, separatisterna kör sitt race ändå.

Mvh isan lover

 

Vilka påstådda framgångar?

Något jag har missat.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Vilka påstådda framgångar?

Något jag har missat.

Det har diskuterats i massor med trådar och IL har länkat till dessa många gånger.

Nu får du söka i forumet själv, latoxe! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har diskuterats i massor med trådar och IL har länkat till dessa många gånger.

Nu får du söka i forumet själv, latoxe! :crazy:

Tak Bai?

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Konstigt nog verkar inte konflikten ta slut trots Juntans påstådda framgångar i söder.

Problemet är nog större än dom vill erkänna och det verkar inte spela någon roll för konflikten vem som styr landet, separatisterna kör sitt race ändå.

Mvh isan lover

 

 

 

Något tips?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Något tips?

Hej

Juntaledaren har flera gånger tagit upp sina lyckade insatser och framgångar i södra Thailand under sina monologer i direktsändning, mest i ett tidigt skede av hans tillträdande på posten när man av någon anledning upplevde det som om separatisternas aktivitet hade avtagit något, men detta verkar bara ha varit av tillfällig karaktär.

Nu är läget precis lika allvarligt och illa som " vanligt" igen, problemet är nog betydligt större än vem som styr landet i Bangkok, jag är inte heller speciellt överraskad över att du uppenbarligen har missat diktatorns uttalanden i frågan, det är väl mer regel än undantag när det blir negativt för juntan.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Hej

Juntaledaren har flera gånger tagit upp sina lyckade insatser och framgångar i södra Thailand under sina monologer i direktsändning, mest i ett tidigt skede av hans tillträdande på posten när man av någon anledning upplevde det som om separatisternas aktivitet hade avtagit något, men detta verkar bara ha varit av tillfällig karaktär.

Nu är läget precis lika allvarligt och illa som " vanligt" igen, problemet är nog betydligt större än vem som styr landet i Bangkok, jag är inte heller speciellt överraskad över att du uppenbarligen har missat diktatorns uttalanden i frågan, det är väl mer regel än undantag när det blir negativt för juntan.

Mvh isan lover

 

Aah, du menar under fredagsnöjet?

 

Dessa har jag tyvärr inte haft möjlighet(använder aldrig TV i Thailand) att se.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...