Jump to content
IGNORERAD

Myndigheterna har beslagtagit över 200 miljoner THB från misstänkta människohandlare.


Khun Ken

Recommended Posts

Bravo,

tänkte att det är märkligt att det måste till en kupp för att ta tag i denna hemska slavhandel.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant

Man undrar varför visa kommentatorer är tysta ????

Sverige har faktiskt lite att lära även I detta fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Bravo,

tänkte att det är märkligt att det måste till en kupp för att ta tag i denna hemska slavhandel.

Det är väl inte märkligt, den tidigare så oförvitliga polisen hade ju hand om rörelsen, och nu har dom ju inget stöd uppifrån som skall dela på inkomsterna, det är en av avigsidorna med en kupp som kan vändas till possitiv trend med färre mellanhänder som kan dölja oförrätter försvinner, det skulle ju inte se så bra ut om smågeneralerna försöker sig på ett övertagande.  (lokalbestämmandet beskärs på gott o ont)

Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan den påstådda inblandningen av marinen kommer upp på dagordningen! 

Men i grund håller jag med om Bravo!

Fortsätt med dessa viktiga ärenden istället för att beröva turisterna deras frihet att välja strand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant

Käre Baa , har du inget bättre att argumentera om.  Turisterna på stränderna äger inte Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Käre Baa , har du inget bättre att argumentera om.  Turisterna på stränderna äger inte Thailand

Inte jag heller och tycker du att det är OK så gärna för mig, men förväntar sig Thailand en ökning i turism från Europa o övriga västvärlden kanske en charmoffensiv istället för avvisande av turister som vill sitta på stranden under parasoll vore att föredra.

 

Ett tips, finns en knapp för att ignorera skribenter, använd gärna den!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte jag heller och tycker du att det är OK så gärna för mig, men förväntar sig Thailand en ökning i turism från Europa o övriga västvärlden kanske en charmoffensiv istället för avvisande av turister som vill sitta på stranden under parasoll vore att föredra.

 

Ett tips, finns en knapp för att ignorera skribenter, använd gärna den!

 

Jag tror ju att det här förbudet mot solstolar/parasoller bara är tillfälligt tills man har hittat en bättre lösning mot tidigare kurrupta system. Det kommer nog att finnas stolar och parasoller där nere framöver, men förhoppningsvis med lite bättre struktur och styrning av det hela samt lite gallring bland strandnasarna.

 

Har en känsla av att solstolsmaffian ingick i ett större nätverksmaffioso, som akut måste rensas ut och därför måste det gå så snabbt som det gjorde. Bara min egensnickrade teori.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag tror ju att det här förbudet mot solstolar/parasoller bara är tillfälligt tills man har hittat en bättre lösning mot tidigare kurrupta system. Det kommer nog att finnas stolar och parasoller där nere framöver, men förhoppningsvis med lite bättre struktur och styrning av det hela samt lite gallring bland strandnasarna.

 

Har en känsla av att solstolsmaffian ingick i ett större nätverksmaffioso, som akut måste rensas ut och därför måste det gå så snabbt som det gjorde. Bara min egensnickrade teori.

Stämmer nog bra de!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Persistant

Ok ett litet tillrättalägande

BNP  I Thailand

Tourism 5 %

Industri  40 %

Jordbruk  10 %

Service o övrigt  45 %

Om vi tar 2008 som bas år så har

Sverige minskat sin tourist ström

Frankrike ökat

Tyskalnd  ökat

Om vi nu tar de stora turistländerna så har

China ökat från 4 milj. till 6,6

Ryssland  från 0,6 till 1,6

osv osv

så man undrar varför solstolarna placering skulle ge tourismen dödsstöten

 

Nej vi svenskar har  fel uppfattning om hur viktiga vi är som turister

Industrin är thailands framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
UglyFarang

Ok ett litet tillrättalägande

BNP  I Thailand

Tourism 5 %

Industri  40 %

Jordbruk  10 %

Service o övrigt  45 %

Om vi tar 2008 som bas år så har

Sverige minskat sin tourist ström

Frankrike ökat

Tyskalnd  ökat

Om vi nu tar de stora turistländerna så har

China ökat från 4 milj. till 6,6

Ryssland  från 0,6 till 1,6

osv osv

så man undrar varför solstolarna placering skulle ge tourismen dödsstöten

 

Nej vi svenskar har  fel uppfattning om hur viktiga vi är som turister

Industrin är thailands framtid

 

Det är nog mera då inte allt redovisas och beskattas i Thailand.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog mera då inte allt redovisas och beskattas i Thailand.

Naturligtvis inte. Men jag gissar att dom bygger sin statistik över hur mycket turismen tillför landet genom att räkna på antalet besökare, hur länge dom stannar och hur mycket dom spenderar under den tiden. Bara min gissning.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...