Jump to content
IGNORERAD

Munk misstänks ha stulit kroppar från gravplats i Udon


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Thailändsk polis har gripit en munk och två andra män som misstänks ha stulit lik från begravningsplatser i Udon Thani för att använda i svart magi som skulle ge vinnande lottonummer.
Den 65-årige munken och hans 20-årige och 32-årige medhjälpare greps under fredagen för att ha stulit totalt fyra kroppar från en gravplats i distriktet Khumphawapi och en i Prachak Silpakhom. Gripandena gjordes efter att en anmälan gjorts av Anong Hipkaew om att hennes sons kropp samt en kropp i graven bredvid grävts upp.
Anong och släktingar hade åkt till graven för att städa upp, men gjorde då den fasansfulla upptäckten att gravarna skändats. Hennes sons kropp var borta och huvudet på kroppen bredvid hade stulits. Munken greps efter att man funnit verktyg i hans bostad. Han nekade till att ha stulit kroppar men medgav att han genomfört ritter vid begravningsplatsen för att ge lokalbor lottonummer.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/532775/monk-caught-in-grave-arrest

 

post-8073-0-74143200-1429419835.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lung Lennart

    4

  • born41

    3

  • Fritz

    3

  • UglyFarang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Finns det inga begränsningar på idi*tin i Thailand ?

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/803323-stillborn-piglet-becomes-new-hope-for-thai-villagers/  - Här är det en dödfödd griskulting som ska inbringa vinnande lottonummer...

är dom helt efterblivna eller...

 

" to make goodness " som de säger (när de vart på templet) handlar ju bara om att de ska gynnas personligen ekonomiskt, när det i själva verket är munkarna som cashar in.( pyramidspel)

 

De kan ta och riva alla tempel i Sverige och skicka tillbaks munkarna till Thailand med en enkelbiljett,  i Sverige hör de fan inte hemma .

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inga begränsningar på idi*tin i Thailand ?

 

http://www.thaivisa.com/forum/topic/803323-stillborn-piglet-becomes-new-hope-for-thai-villagers/  - Här är det en dödfödd griskulting som ska inbringa vinnande lottonummer...

är dom helt efterblivna eller...

 

" to make goodness " som de säger (när de vart på templet) handlar ju bara om att de ska gynnas personligen ekonomiskt, när det i själva verket är munkarna som cashar in.( pyramidspel)

 

De kan ta och riva alla tempel i Sverige och skicka tillbaks munkarna till Thailand med en enkelbiljett,  i Sverige hör de fan inte hemma .

 

Japp! Ut med alla som inte tillhör Svenska kyrkan!

Säjer väl se själv att medlemmar i alla andra samfund är giriga självupptagna idi*ter?

Har inga bevis, men det vet man ju liksom, och det känns på lukten.

Som grannen, missionskyrkan, idi*ter!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Ut med alla som inte tillhör Svenska kyrkan!

Säjer väl se själv att medlemmar i alla andra samfund är giriga självupptagna idi*ter?

Har inga bevis, men det vet man ju liksom, och det känns på lukten.

Som grannen, missionskyrkan, idi*ter!

 

 

MVH Tommy

I alla föreningar och kyrkosamfund blir man medlem efter en ansökan så man går med frivilligt.

 

Om nu "idi*ter" bildar förening tillsammans med likasinnade så vad är ditt problem med detta ?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! Ut med alla som inte tillhör Svenska kyrkan!

 

 

MVH Tommy

 

Jag har redan lämnat landet.................

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Detta är en av de lägsta debatter jag sett på detta forum, jag vill inte svara vad jag tycker om skribenterna ovan, då skulle jag säkert bli avstängd från forumet bra länge.
Att det finns diverse suspekta element som kamouflerar sig i en munkdräkt är inte unikt, det ser vi exempel på dagligen. 
Att det finns diverse obildade skribenter ser vi exempel på ovan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är en av de lägsta debatter jag sett på detta forum, jag vill inte svara vad jag tycker om skribenterna ovan, då skulle jag säkert bli avstängd från forumet bra länge.

Att det finns diverse suspekta element som kamouflerar sig i en munkdräkt är inte unikt, det ser vi exempel på dagligen. 

Att det finns diverse obildade skribenter ser vi exempel på ovan.

Att det finns skribenter som verkligen BEHÖVER en ironi-smiley för att fatta nåt ser vi alla exempel på i denna tråd.

 

 

Så HAREKRISHNA på er alla!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

I alla föreningar och kyrkosamfund blir man medlem efter en ansökan så man går med frivilligt.

 

Om nu "idi*ter" bildar förening tillsammans med likasinnade så vad är ditt problem med detta ?

 

Born41

 

Har du sökt medlemskap i Svenskakyrkan?

Jag gjorde inte det, mina föräldrar lät döpa mej men jag "konfirmerade"(godkände) inte mitt medlemskap vilket inte kyrkan och staten respekterade, utan då blev jag tvångsmedlem genom att kyrkan med statens hjälp under många år tog ut en medlemsavgift från mej via skattsedeln.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du sökt medlemskap i Svenskakyrkan?

Jag gjorde inte det, mina föräldrar lät döpa mej men jag "konfirmerade"(godkände) inte mitt medlemskap vilket inte kyrkan och staten respekterade, utan då blev jag tvångsmedlem genom att kyrkan med statens hjälp under många år tog ut en medlemsavgift från mej via skattsedeln.

Ordningen att man blir medlem i svenska kyrkan vid dop som föräldrarna ordnar kan diskuteras.

Mig veterligt har ingen blivit nekad att lämna svenska kyrkan som medlem.(till skillnad från vissa sekter där det är förenligt med stora besvär att komma ur deras "klor".)

Tills man begärt att få träda ur svenska kyrkan, betalar man dels en medlemsavgift och dels en begravningsavgift.

Efter utträde betalar man fortfarande begravningsavgiften till förvaltningen av begravningsplatser.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Ordningen att man blir medlem i svenska kyrkan vid dop som föräldrarna ordnar kan diskuteras.

Mig veterligt har ingen blivit nekad att lämna svenska kyrkan som medlem.(till skillnad från vissa sekter där det är förenligt med stora besvär att komma ur deras "klor".)

Tills man begärt att få träda ur svenska kyrkan, betalar man dels en medlemsavgift och dels en begravningsavgift.

Efter utträde betalar man fortfarande begravningsavgiften till förvaltningen av begravningsplatser.

 

Born41

 

I Svenska kyrkans system ingår konfirmationen, om man inte konfirmerar( konfirmera = godkänna!) sej så har man inte godkänt det medlemskap de förvirrade föräldrarna försökte påtvinga sitt barn, ändå så anser FORTFARANDE år 2015 kyrkan OCH staten att det SKALL tas ut medlemsavgift!!

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

I Svenska kyrkans system ingår konfirmationen, om man inte konfirmerar( konfirmera = godkänna!) sej så har man inte godkänt det medlemskap de förvirrade föräldrarna försökte påtvinga sitt barn, ändå så anser FORTFARANDE år 2015 kyrkan OCH staten att det SKALL tas ut medlemsavgift!!

Nu måste nog Pastor Fritz träda in och reda ut begreppen. Före 1966 så blev alla automatiskt anslutna till svenska kyrkan när man föddes. Efter det året så är det dopet som gör att man blir ansluten. Efter man fyllt 18 kan man dock enkelt begära utträde på egen hand, innan den åldern måste man ha vårdnadshavarens tillstånd.

 

Vad konfirmationen egentligen är kan du läsa om på denna länk. http://www.svenskakyrkan.se/troochandlighet/vad-ar-konfirmation

alltså den ska ses som en bekräftelse på dopet och inte som ett godkännande t.ex.

 

Men kom ihåg, skjut nu inte budbäraren som bara gör sin plikt som Pastor i MPR Församling. :)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu måste nog Pastor Fritz träda in och reda ut begreppen. Före 1966 så blev alla automatiskt anslutna till svenska kyrkan när man föddes. Efter det året så är det dopet som gör att man blir ansluten. Efter man fyllt 18 kan man dock enkelt begära utträde på egen hand, innan den åldern måste man ha vårdnadshavarens tillstånd.

 

Vad konfirmationen egentligen är kan du läsa om på denna länk. http://www.svenskakyrkan.se/troochandlighet/vad-ar-konfirmation

alltså den ska ses som en bekräftelse på dopet och inte som ett godkännande t.ex.

 

Men kom ihåg, skjut nu inte budbäraren som bara gör sin plikt som Pastor i MPR Församling. :)

 

Fritz..

 

Har man inte bekräftat dopet, så har man inte bekräftat medlemskapet!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte bekräftat dopet, så har man inte bekräftat medlemskapet!

Det finns bara två sätt att avsluta sitt medlemskap i svenska kyrkan på. Det ena är att man avlider och det andra är att man ansöker om utträde vilket man enkelt kan göra här. http://www.kyrkoavgiftningen.se/

 

Men nu har jag inte tid med detta mer. Som Pastor i Pattaya är det fullt upp minsann. Jag har 8 syndabekännare som står på kö utanför porten och väntar på att få syndernas förlåtelse, vilket kan ta sin tid. Många synder är det...

 

Pastor Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  Men nu har jag inte tid med detta mer. Som Pastor i Pattaya är det fullt upp minsann. Jag har 8 syndabekännare som står på kö utanför porten och väntar på att få syndernas förlåtelse, vilket kan ta sin tid. Många synder är det...
 

 

Det va ju synd!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Det har skrivits i tråden lite om medlemskap i Svenska Kyrka, jag har kollat upp med kyrkan så här är det.

Alla födda före 1998 blev genom födseln medlem om föräldrarna var det. Det vill säga inga invandrare blev med automatik medlemmar i och med PUT eller Svenskt medborgarskap.

1998 inför skilsmässan kyrka/stat tjuvstartade man och dopet blev kriteriet för medlemskap, antingen direkt genom dop i Svenska Kyrkan eller genom ansökan och dop i annat kyrkosamfund, Svenska kyrkan kräver alltså inte omdop för den som redan är döpt inom annat kyrkosamfund.

Alltså är Du född före 1998 är Du medlem i Svenska kyrkan om Du inte gått ur, Din Thailändska partner är inte medlem om hon inte gått med.

Inget mera krävs, är man döpt in i kyrkan som spädbarn får man vid vuxen ålder ingen speciell förfrågan om man vill kvarstå.

Något att tänka på för läsare här på forumet, är hazip/hazip barnet döpt så informera om det. Annars kommer 1% "extraskatt" på skattsedeln vid första sommarjobbet, vilket nu är aktuellt för barn födda 1998.

Ändrades av Lung Lennart
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har skrivits i tråden lite om medlemskap i Svenska Kyrka, jag har kollat upp med kyrkan så här är det.

Alla födda före 1998 blev genom födseln medlem om föräldrarna var det. Det vill säga inga invandrare blev med automatik medlemmar i och med PUT eller Svenskt medborgarskap.

1998 inför skilsmässan kyrka/stat tjuvstartade man och dopet blev kriteriet för medlemskap, antingen direkt genom dop i Svenska Kyrkan eller genom ansökan och dop i annat kyrkosamfund, Svenska kyrkan kräver alltså inte omdop för den som redan är döpt inom annat kyrkosamfund.

Alltså är Du född före 1998 är Du medlem i Svenska kyrkan om Du inte gått ur, Din Thailändska partner är inte medlem om hon inte gått med.

Inget mera krävs, är man döpt in i kyrkan som spädbarn får man vid vuxen ålder ingen speciell förfrågan om man vill kvarstå.

Något att tänka på för läsare här på forumet, är hazip/hazip barnet döpt så informera om det. Annars kommer 1% "extraskatt" på skattsedeln vid första sommarjobbet, vilket nu är aktuellt för barn födda 1998.

Lite korrigeringar angående årtalen i all vänlighet.

Det var år 1996 som medlemskap i svenska kyrkan ändrades från att man blev ansluten automatiskt vid födseln till att man som det numera är att man blir det vid dopet.

Vidare var det år 2000 som svenska kyrkan skildes från staten.

 

Pastor Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite korrigeringar angående årtalen i all vänlighet.

Det var år 1996 som medlemskap i svenska kyrkan ändrades från att man blev ansluten automatiskt vid födseln till att man som det numera är att man blir det vid dopet.

Vidare var det år 2000 som svenska kyrkan skildes från staten.

 

Pastor Fritz..

 

Lite korrigeringar angående kyrkans påstådda skilsmässa från staten. Detta är i praktiken inte helt genomfört. Några exempel:

 

- Riksdagen öppnas i ett tempel tillhörigt en av de kristna sekterna

- Statschefen och hela hans familj måste enligt grundlagen bekänna sig till samma kristna sekt (den Augsburgska trosbekännelsen, se exempelvis http://www.stefansward.se/2009/02/26/stolligheter-om-kungahuset-och-deras-tro/)

- Religiösa samfund är remissinstanser i många frågor

- Kyrkan blandas in i alla möjliga sammanhang där den inte hör hemma; på sjukhus och andra offentliga inrättningar finns speciella präster (5 miljoner skattekronor om året går till denna "sjukvård")

- Svenska militärer släpar med sig fältpräster ut på sina krigartåg. Att då muslimer i t ex Afghanistan får allvarliga funderingar om kristna korsfarare är väl då inte särskilt förvånande. Framför allt är det kontraproduktivt med hänsyn till det uppdrag man har.

- Den statliga TVn sänder "helgmålsringning" eller nåt annat töntigt på söndagarna (om dom inte slutat med det?)

- Religiösa samfund sponsras med 50 miljoner kronor om året, eller däromkring

- Helger firas enligt religiös tradition, vilket verkar exkluderande gentemot majoriteten av befolkningen som antingen har en annan religion eller oftast inte är religiösa alls

 

Detta är en liten lista på det jag kan komma på så här i hastigheten. Det finns säkert fler exempel på religiös inblandning i samhället. Så denna cancer på samhällskroppen är inte helt bortopererad än.

 

Jag missunnar dock ingen att dyrka sina gudar. Jag är helt för religionsfrihet (inklusive frihet från religion), men det skall vara privat och inte röras ihop med det allmänna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Jag får tacka Pastor Fritz för korrigeringen, minnet sviker ibland hos en gammal man.

Desto angelägnare att informera berörda barn de är ju därmed 2 år äldre än vad jag trodde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl också tillägga att när kyrkan skildes från staten så glömde man bort att lämna tillbaks alla dessa enorma egendomar som man förvaltade åt staten. Dessutom slapp man skatt på sina inkomster ända fram till 2010. 

 

Vidare kan väl sägas att det statliga stödet till svenska kyrkan för närvarande uppgår till ca en halv miljard om året. Dom 50 miljoner du nämner gäller bara övriga trossamfund som "upprätthåller dom samhälleliga värderingarna". Dit räknas tydligen ett antal trossamfund som inte tillåter homosexuella i sina församlingar. Dessutom sponsrar vi skattebetalare diverse islamska trossamfund med dom trevliga "samhälleliga värderingar" som dom så gärna ger uttryck för. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Läste först fel i rubriken tyckte det stod munk misstänks stulit koppar, men tyvärr var det hela mer makabert än så.

Men där ser man jag trodde att alla döda kremerades i Thailand men tydligen inte.

Tur att man lär sig nåt nytt ibland.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste först fel i rubriken tyckte det stod munk misstänks stulit koppar, men tyvärr var det hela mer makabert än så.

Men där ser man jag trodde att alla döda kremerades i Thailand men tydligen inte.

Tur att man lär sig nåt nytt ibland.

 

Jo, det är ju rätt bra kilopris på det, koppar alltså.  Jag trodde också att kremering var det som gällde i Thailand, men man kan tydligen välja en annan metod.

 

Förståsigpåare kommer säkert med bra info inom kort.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl också tillägga att när kyrkan skildes från staten så glömde man bort att lämna tillbaks alla dessa enorma egendomar som man förvaltade åt staten. Dessutom slapp man skatt på sina inkomster ända fram till 2010. 

 

Vidare kan väl sägas att det statliga stödet till svenska kyrkan för närvarande uppgår till ca en halv miljard om året. Dom 50 miljoner du nämner gäller bara övriga trossamfund som "upprätthåller dom samhälleliga värderingarna". Dit räknas tydligen ett antal trossamfund som inte tillåter homosexuella i sina församlingar. Dessutom sponsrar vi skattebetalare diverse islamska trossamfund med dom trevliga "samhälleliga värderingar" som dom så gärna ger uttryck för. 

 

Riktigt. Desto värre, med andra ord.

 

Att inte tillåta homosexuella anser jag vara upp till den enskilda sekten. Dom behöver inte alls dela samhällets värderingar i stort. Kvinnor kan gå omkring i kolsäckar om dom har lust, det stör inte mig. Lite löjligt verkar det ju, men det stör mig inte. Huvudsaken är att dessa religiösa sekters värderingar inte tvingas på resten av samhället eller någon individ. Skiljer man på detta kan stollarna ha sina bronsåldersvärderingar i fred. Det är det som är poängen med religionsfrihet. OM DÄREMOT dessa värderingar krockar med gemensamma lagar och mänskliga rättigheter skall de religiösa reglerna komma i andra hand. Dom som vill följa religiösa påbud utan att andras rättigheter beskärs kan få göra det. Dom kan få sätta pungen i ett skruvstäd när dom ber till sina gudar om dom har lust, det skiter jag i, men jag tänker inte göra det och jag accepterar inte att bli tvingad.

 

Att kasta ut ALLT religiöst ur det offentliga samhället, politiken och så vidare, är det absolut säkraste sättet att garantera att Sverige aldrig någonsin kommer att styras av religioner som idag känns främmande för många, utan att någons frihet att utöva sin religion beskärs på något sätt. Man kan inte släcka en brasa med bensin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan jag få beställa syndernas förlåtelse för dom synder som jag kommer att begå nästa Thailandsresa?

Hur hög är avlatspengen? räcker det med 2 öl på någon GO-GO bar? :nyam:

 

Born41


. Jag har 8 syndabekännare som står på kö utanför porten och väntar på att få syndernas förlåtelse, vilket kan ta sin tid. Många synder är det...

 

Pastor Fritz..

Ändrades av born41
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...