Jump to content
IGNORERAD

Dansk kastad i vattnet efter båtkollision utanför Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    10

  • Tallviking

    10

  • Khun Ken

    9

  • måne

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Haha, ja jag kan undra om det inte finns en viss person på detta forumet som var aktiv i flottan på den tiden...

Vem kan det ha varit???? Ett regelorakel kanske?????

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och så var han aktiv under vattnet..!!!

Numera aktiv läsare av paragrafböcker.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda befälhavarna är ansvariga för kollisionen, om en befälhavare ser att det är på väg att gå åt helvete och inte gör något (För att han inte är väjningspliktig tex), så gör han också fel.

Jag har varit med om 2 riktigt allvarliga incidenter när vårt fartyg hade kunnat väja i god tid, men det blev riktigt nära en kollision bara för att min Kapten höll stenhårt på väjningsreglerna, han var i Marinen och riktigt korkad...

 

"I sjövägsreglerna betonas att reglerna inte befriar befälhavaren från hans skyldighet att följa "gott sjömanskap" och formuleringar av typen "då särskilda skäl inte kräver annat" är vanliga. Betoningar och praxis är alltså klart annorlunda än i vägtrafik."

 

Det där ger iofs inte dykbåtens personal rätt att kasta en nödställd i vattnet...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Båda befälhavarna är ansvariga för kollisionen, om en befälhavare ser att det är på väg att gå åt helvete och inte gör något (För att han inte är väjningspliktig tex), så gör han också fel.

Jag har varit med om 2 riktigt allvarliga incidenter när vårt fartyg hade kunnat väja i god tid, men det blev riktigt nära en kollision bara för att min Kapten höll stenhårt på väjningsreglerna, han var i Marinen och riktigt korkad...

 

"I sjövägsreglerna betonas att reglerna inte befriar befälhavaren från hans skyldighet att följa "gott sjömanskap" och formuleringar av typen "då särskilda skäl inte kräver annat" är vanliga. Betoningar och praxis är alltså klart annorlunda än i vägtrafik."

 

Det där ger iofs inte dykbåtens personal rätt att kasta en nödställd i vattnet...

 

 

MVH Tommy

med andra ord ska man undvika att åka med paragrafryttare ,utan  bättre att åka med ngn som är flexibel

Link to comment
Dela på andra sajter

med andra ord ska man undvika att åka med paragrafryttare ,utan  bättre att åka med ngn som är flexibel

 

En bra regel även för livet på land.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förresten, vem fan bryr sig om en cigarrstinkande dansk hamnar i vattnet. De gör väl inte mer nytta här på jorden än att brygga lite öl och tillverka legobitar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Och förresten, vem fan bryr sig om en cigarrstinkande dansk hamnar i vattnet. De gör väl inte mer nytta här på jorden än att brygga lite öl och tillverka legobitar...

Finns en d l God mat smörrebröd ,hakkeböf
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en d l God mat smörrebröd ,hakkeböf

Rullepölse med rå lög och sky på ett mörkt bröd och en kall pilsner till är inte helt fel. :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rullepölse med rå lög och sky på ett mörkt bröd och en kall pilsner till är inte helt fel. :good:

 

Fritz..

Då drar jag väl till med en rostbiffsmacka med dansk remouladesås + rostad lök och rödkål.

Finns på en liten dansk krog nära dej, Fritz. Kommer inte på namnet men föreslår ett sammanträde där för herrklubben.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En riktig dansk fläskestek med knaprig svål är ju inte helt fel det heller, så jag får väl revidera mitt inlägg lite och slänga med en livboj till dansken...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

En riktig dansk fläskestek med knaprig svål är ju inte helt fel det heller, så jag får väl revidera mitt inlägg lite och slänga med en livboj till dansken...

Fan nu blir man hungrig som ni skriver[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

 I det här fallet så skulle vilken lärare som helst på SFI kunna avgöra vilken text som är rätt eller felaktig.

Finns inte en chans att den som var lärare på sfi i Nässjö när exet gick där skulle kunna ta det avgörandet eller översätta texten till svenska. Hon , en iranska, kunde bara de tre viktigaste orden i svenska språket nämligen,,,, 

A: Sukakassat

B: Sosialat

C: Pitraak

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inte en chans att den som var lärare på sfi i Nässjö när exet gick där skulle kunna ta det avgörandet eller översätta texten till svenska. Hon , en iranska, kunde bara de tre viktigaste orden i svenska språket nämligen,,,, 

A: Sukakassat

B: Sosialat

C: Pitraak

 

A får jag till Sjukkassan och B till Socialen, men C fixar jag inte så här på morgonkulan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

A får jag till Sjukkassan och B till Socialen, men C fixar jag inte så här på morgonkulan.

Men det fixar jag. Pitraak = Bidrag.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...